Toon posts:

OpenBSD 3.1 Project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, omdat het niet goed was wat ik deed met dit project heb ik maar een klein stukje text op een website gezet bij mij.

http://www.coolzero.info/coolzero/openbsdproject.php

Hier kun je alle informatie vinden oven het projectje wat ik hou.
Dit gaat niet om zogenaamde hackacties maar om de mensen die geen openbsd kennen te laten zien hoe de omgeving daarvan eruitziet.

Verder zul je op deze site informatie vinden over hoe je in kunt loggen op het OpenBSD 3.1 systeem waar je kunt testen en dergelijke.

See you in shell!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Op dinsdag 21 mei 2002 13:37 schreef CoolZero het volgende:
Ok, omdat het niet goed was wat ik deed met dit project heb ik maar een klein stukje text op een website gezet bij mij.

http://www.coolzero.info/coolzero/openbsdproject.php

Hier kun je alle informatie vinden oven het projectje wat ik hou.
Dit gaat niet om zogenaamde hackacties maar om de mensen die geen openbsd kennen te laten zien hoe de omgeving daarvan eruitziet.

Verder zul je op deze site informatie vinden over hoe je in kunt loggen op het OpenBSD 3.1 systeem waar je kunt testen en dergelijke.

See you in shell!
Leuk

maar haal eerst de tikfout uit vulnerability.
"I started the OpenBSD project because it`s just for know how about the system and vurnabilities"

en dit is een goede link

Verwijderd

Topicstarter
Foutje.. bedank!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
"I started the OpenBSD project because it`s just for know how about the system and vulnerabilities. I setted up a OpenBSD 3.1 server with standard installation and with all updates installed. Now i know it`s very hard to hack this system but you can give it a try. Maybe you are going to be the first one in five years that can discover a remote hole in the system. I made some rulez about comming in the server and what you can do and what not."

|:(

1)
OpenBSD is een project opzich, de eerste zin klinkt dus alsof je claimt dat jij OpenBSD gemaakt hebt.

2)
"I setted up" :r

I've set up?

3)
"Maybe you are going to be the first one in five years that can"

Sinds wanneer ben ik (de lezer) een ding? "who can" :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
Arrrggg, niet zo zeuren joh..... het kan altijd beter ik weet het ... maar jah, boeien. Je vat het idee, daar ging het om lol :)

• Lethalis
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 14:27 schreef CoolZero het volgende:
Arrrggg, niet zo zeuren joh..... het kan altijd beter ik weet het ... maar jah, boeien. Je vat het idee, daar ging het om lol :)
Je hele site loopt over van de spelfouten :P

PS:
Maakt privacy op het internet jou iets uit? Of heb je zoiets van "wie moet er nou wat van mij" :)

Verwijderd

Topicstarter
Privacy intereseert me niet veel. Viel je wel op denk ik al op die site zeker haha. Nee het is gewoon zo van, je moet me of je moet me niet. Tja, privacy, wat is dat eigenlijk he?

Verwijderd

[topic=501136/1/25]

Het moet ook een keer afgelopen zijn... :P

• Lethalis
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 14:32 schreef CoolZero het volgende:
Privacy intereseert me niet veel. Viel je wel op denk ik al op die site zeker haha. Nee het is gewoon zo van, je moet me of je moet me niet. Tja, privacy, wat is dat eigenlijk he?
Nah, niet zozeer van je site. Maar check ff je ICQ profiel ;)

Ik ben ook wel te vinden als iemand er genoeg werk van maakt, maar ik ga niet gooien met telefoonnummers en dergelijke :P

Verwijderd

Topicstarter
Die telefoonnummer tja, bel me maar zou ik zeggen, het is een mobiel, en tja, als je zo graag wil heigen, dat kan natuurlijk hahaha ;) nee, maar die adressen en dergelijke is van mijn werk, dus echt dat je mij daar meteen treft... nee :D

• Lethalis
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 14:41 schreef CoolZero het volgende:
Die telefoonnummer tja, bel me maar zou ik zeggen, het is een mobiel, en tja, als je zo graag wil heigen, dat kan natuurlijk hahaha ;) nee, maar die adressen en dergelijke is van mijn werk, dus echt dat je mij daar meteen treft... nee :D
:D

Is goed joh, ik vind het gewoon opvallend hoe jij met gegevens om je heen gooit .. ik hoop dat tenminste je server wel goed beveiligd is :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Rooten gaat niet werken, maar ik kan wel compilen wat ik compilen wil, irc'n, etc :). Ik zou er voorzichtig mee zijn omdat je dit op je kabelmodempje doet.. er zijn namelijk mensen die IRC toegang misbruiken zoals je denk ik wel weet.

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, daarom staat in de Rulez dat dat dus niet erg de bedoeling is. Kijk, het zal vast wel gebeuren, maar jah, dat zijn nou party poopers :+

• Lethalis
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 14:52 schreef CoolZero het volgende:
Weet ik, daarom staat in de Rulez dat dat dus niet erg de bedoeling is. Kijk, het zal vast wel gebeuren, maar jah, dat zijn nou party poopers :+
Hmm, dus ik kan vrolijk tarballs gaan downen en compileren .. en dan jouw bak gebruiken om anderen lastig te vallen? Ben jij het geweest :P

[edit]
wget en cc werken dus gewoon :P

Eens kijken wat er zoal opstaat :+

• Lethalis
  • Niet online
Heb je altijd portmap draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een standaard installatie, het enige wat ik eruit heb gehaald is sendmail server startup daarna de rest aan... tja ik bedoel test het uit zou ik zeggen!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op dinsdag 21 mei 2002 16:22 schreef Lethalis het volgende:
Heb je altijd portmap draaien?
Ik weet niet of hij altijd portmap heeft draaien, maar ik meestal wel. Geef me maar redenen waarom ik dit niet altijd aan zou moeten laten staan :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
OpenBSD 3.1 :?

Hagelnieuwe release, met hagelnieuwe daemons (nou ja, de meeste dan).

Heel kleine kans dat die geroot zal worden.

Misschien als je hem een jaar zo laat staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:42 schreef Phantom het volgende:
OpenBSD 3.1 :?

Hagelnieuwe release, met hagelnieuwe daemons (nou ja, de meeste dan).

Heel kleine kans dat die geroot zal worden.

Misschien als je hem een jaar zo laat staan ;)
Misschien ben jij wel de eerste die het voor elkaar krijgt om het te rooten, tja, of een bug te fixen :)

Verwijderd

Topicstarter
1 iemand was slimmer als de rest. Die zocht gewoon de bekende FD exploit die je kunt bekijken op

http://packetstorm.dnsi.info/0205-exploits/fd_openbsd.c

Tja, maar deze werkt dus niet echt!

Verwijderd

eej nie wget zomaar onder me neus verwijderen !!

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

zet je tijd is goed.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

Topicstarter
Lol, tja de tijd zal ik wel goedzetten, tja, als je wget wilt gebruiken moet je het maar downloaden via lynx ofzo? Tja, en dan maar zelf compilen en in de homedir gooien ;)

Goeie omweg he?

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 22:56 schreef CoolZero het volgende:
Lol, tja de tijd zal ik wel goedzetten, tja, als je wget wilt gebruiken moet je het maar downloaden via lynx ofzo? Tja, en dan maar zelf compilen en in de homedir gooien ;)

Goeie omweg he?
Dan heeft het nog weinig zin dat je wget nu hebt weggehaald |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 23:06 schreef areana het volgende:

[..]

Dan heeft het nog weinig zin dat je wget nu hebt weggehaald |:(
Je kan WGET zelf compilen.... in je homedir dus. Dan heb je WGET voor jezelf.... snapje? Check maar eens die gast account, ga naar .wget en zie daar de rest ;) voor nu dan!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 19:21 schreef CoolZero het volgende:
1 iemand was slimmer als de rest. Die zocht gewoon de bekende FD exploit die je kunt bekijken op

http://packetstorm.dnsi.info/0205-exploits/fd_openbsd.c

Tja, maar deze werkt dus niet echt!
Dat had ik ook gemertk ja ;-)
Ik had het dus ook geprobeerd, maar iemand was eerder.Ik zag namelijk na ls dat hij er al in stond.Ik had de code in een ander filetje gezet.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:09 schreef CoolZero het volgende:

[..]

Je kan WGET zelf compilen.... in je homedir dus. Dan heb je WGET voor jezelf.... snapje? Check maar eens die gast account, ga naar .wget en zie daar de rest ;) voor nu dan!
ja, dat begrijp ik ook wel... maar je hebt wget nu weggehaald... werkt niet meer. Gaan we het zelf compilen, kunnen we het weer gebruiken. Wat is het nut er dan van dat je wget weg hebt gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Hoef ik de bugfixes of security fixes van wget niet bij te houden, scheelt veel werk geloof me ;) en het houd veel scriptkiddes weg, die niet veel ervan af weten.... wel zo handig...

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:15 schreef CoolZero het volgende:
Hoef ik de bugfixes of security fixes van wget niet bij te houden, scheelt veel werk geloof me ;) en het houd veel scriptkiddes weg, die niet veel ervan af weten.... wel zo handig...
aaah... das waar... keej; :P ;)

• Lethalis
  • Niet online
Ik persoonlijk vond de .bash_history wel leerzaam :)

Zocht nog wel ff naar suid-binaries, maar daar kom ik niet zover mee .. denk dat de jongens van het OpenBSD systeem wel ietsjes slimmer zijn dan mij op dat gebied :+

Gevaarlijk wordt het eigenlijk pas als er weer een exploit gevonden wordt voor 1 van deze programma's en jij het systeem niet up-to-date houd :)

Dat met die FD_Open dient toch om een DOS uit te voeren? Ik zag in je dmesg output wel aardig wat meldingen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 08:55 schreef Lethalis het volgende:
Ik persoonlijk vond de .bash_history wel leerzaam :)

Zocht nog wel ff naar suid-binaries, maar daar kom ik niet zover mee .. denk dat de jongens van het OpenBSD systeem wel ietsjes slimmer zijn dan mij op dat gebied :+

Gevaarlijk wordt het eigenlijk pas als er weer een exploit gevonden wordt voor 1 van deze programma's en jij het systeem niet up-to-date houd :)

Dat met die FD_Open dient toch om een DOS uit te voeren? Ik zag in je dmesg output wel aardig wat meldingen :P
Yepz, die tables waren elke keer full van dat FD_openbsd grapje... maar jah, dat hebben ze met een patch gesecured. Server is back on btw. Hmmmzzz wel veel logins gisteren gehad ;) was wel leuk hehe!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

interessant. maar ik denk idd. (zoals reeds eerder genoemd)

dat er pas iemand door komt als jij vergeet te update terwijl er een dikke bug uitkomt.

(of iemand moet je net een paar minuten voor zijn.)
dus dit is meer een "wie checkt zijn mail het meest "contest

verder errug cool. te updaten en installeer een boel

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 11:09 schreef xychix het volgende:
interessant. maar ik denk idd. (zoals reeds eerder genoemd)

dat er pas iemand door komt als jij vergeet te update terwijl er een dikke bug uitkomt.

(of iemand moet je net een paar minuten voor zijn.)
dus dit is meer een "wie checkt zijn mail het meest "contest

verder errug cool. te updaten en installeer een boel
True, true, maar ok, misschien ben jij zo`n hele goede coder die net wat meer weet als het gemiddelde en met je eigen scripts speelt ipv met andere scripts van anderen. Oftewel, als jij een bug vind, ben jij degene die dus iets weet wat nog niemand weet. Zelfs openBSD zelf nog niet, tja, die stuur je dan een mailtje met uitleg erover, zodat hun een patch uitbrengen. Anders werden er geen patches uitgebracht hoor ;)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
leuk idee.

Nu alleen nog hopen dat er geen lamers zijn die menen je bak te moeten mollen, de lijn dichtgooien met teveel traffic, je server misbruiken ...

Kijk er mee uit, als er linke dingen met je server worden uitgehaald kun je snel de lul zijn.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 19:56 schreef Sebas het volgende:
leuk idee.

Nu alleen nog hopen dat er geen lamers zijn die menen je bak te moeten mollen, de lijn dichtgooien met teveel traffic, je server misbruiken ...

Kijk er mee uit, als er linke dingen met je server worden uitgehaald kun je snel de lul zijn.
Tja dit hoop ik ook, daarom ga ik ervan uit dat de meeste mensen dit dus niet doen. Er was idd eentje die het leuk vond om een servertje open te gooien, maar dat heeft nietzoveel zin. Als je bijvoorbeeld poort 6667 zou gebruiken voor een irc servertje ofzo, dan gaat ie niet door de firewall heen, oftewel daar ben ik niet bang voor. Tja, voor abuse, dat weer wel, ik ga ervan uit dat er niet teveel misbruikt word. Als dat wel gebeurt moet ik het maar verder zien.

Verwijderd

http://www.space-ei.nl/fugu/

dat is een OpenBSD project...
n00bie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 00:21 schreef paniek_ het volgende:
http://www.space-ei.nl/fugu/

dat is een OpenBSD project...
n00bie ;)
Dit is idd een leuk projectje zeg. Misschien zal ik het binnenkort toepassen. Als ik het toepas doe ik het op een kale machine. Dus weer clean install. Maar als ik dat toepas stuur ik je wel een mailtje... om te kijken natuurlijk of het bevalt... deal?

Verwijderd

Topicstarter
Ti`s rustig :)
Pagina: 1