Ik heb Linux Mandrake gedownload, de 2 iso's op 2 cd's gezet, en een opstartdiskette gemaakt. Maar als ik wil booten vanaf die diskette zie ik even het blauwe 'welkomscherm' van Linux en daarna gaat hij meteen terug naar DOS en zegt ie : 'boot fail, please change disk'. Ik heb al meerdere opstartdiskette's gemaakt, maar bij allemaal zegt hij hetzelfde... Weet iemand wat ik moet doen? Alvast bedankt!
Kun je niet rechtstreeks booten van de 1e cd?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
neej lukt niet... ik heb alleen het iso-bestand van cd1 erop gezet. Ik kan wel proberen opnieuw te branden en een bootable te maken, maar welke bestanden moet ik dan precies hebben?Op dinsdag 21 mei 2002 13:27 schreef Marv het volgende:
Kun je niet rechtstreeks booten van de 1e cd?
kloppen de MD5 sums van je ISO's? wil ook nog wel eens mis gaan.
Verwijderd
Geen extra bestanden nodig. CD1 van mandrake is standaard bootable. Je moet het alleen geactiveerd hebben in je bios...Op dinsdag 21 mei 2002 13:28 schreef loekie2002 het volgende:
neej lukt niet... ik heb alleen het iso-bestand van cd1 erop gezet. Ik kan wel proberen opnieuw te branden en een bootable te maken, maar welke bestanden moet ik dan precies hebben?
Dan moet ie gelijk al bootabel wezen, of je heb het er ook als .iso (1 file) opgezetOp dinsdag 21 mei 2002 13:28 schreef loekie2002 het volgende:
[..]
neej lukt niet... ik heb alleen het iso-bestand van cd1 erop gezet. Ik kan wel proberen opnieuw te branden en een bootable te maken, maar welke bestanden moet ik dan precies hebben?
Staat het in je BIOS wel goed ? Bootup device(s) CD-ROM / C: etc....
edit:
Net te laat
Net te laat
dus met alleen de iso-file op cd moet hij ook kunnen booten? dat had ik al geprobeerd maar toen zei hij 'boot disk failure'Op dinsdag 21 mei 2002 13:34 schreef areana het volgende:
[..]
Geen extra bestanden nodig. CD1 van mandrake is standaard bootable. Je moet het alleen geactiveerd hebben in je bios...
Zoals ik zei:Op dinsdag 21 mei 2002 13:36 schreef loekie2002 het volgende:
[..]
dus met alleen de iso-file op cd moet hij ook kunnen booten? dat had ik al geprobeerd maar toen zei hij 'boot disk failure'
Je hebt het er toch niet als 1 file (.iso) opgezet
Je hebt toch wel bij het branden gekozen voor de optie "create cd from image" of iets dergelijks en niet gewoon het ISO bestand naar je cd gesleept?!?!? ALs je dat laatste hebt gedaan, dan kun je idd niet booten, maar ook niet installeren.
dat heb ik gedaan ja... mij werd verteld dat de opstartdiskette dan automatisch zou gaan installeren en de iso uit zou pakken... vond het ook raar klinken, maar had het toch maar aangenomen...Op dinsdag 21 mei 2002 13:36 schreef Westereinder het volgende:
[..]
of je heb het er ook als .iso (1 file) opgezet
Ah, dan heb je er nu dus een frisbee bijOp dinsdag 21 mei 2002 13:39 schreef loekie2002 het volgende:
[..]
dat heb ik gedaan ja... mij werd verteld dat de opstartdiskette dan automatisch zou gaan installeren en de iso uit zou pakken... vond het ook raar klinken, maar had het toch maar aangenomen...
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13676945#13676945
ik had hem voor de zekerheid op een re-writable gebrand, want ik vertrouwde het al niet helemaal...Op dinsdag 21 mei 2002 13:41 schreef Westereinder het volgende:
[..]
Ah, dan heb je er nu dus een frisbee bij
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13676945#13676945
Mooi, dan is dat ook alweer opgelostOp dinsdag 21 mei 2002 13:56 schreef loekie2002 het volgende:
thnx, hij doet ut al!stom van mij... had niet naar die gozer moeten luisteren...
We zien je zo wel weer
nee ik hoop het nietOp dinsdag 21 mei 2002 13:58 schreef Westereinder het volgende:
[..]
Mooi, dan is dat ook alweer opgelost
We zien je zo wel weer![]()
Pagina: 1