Staat de FSB wel op 133MHz 
Op dinsdag 21 mei 2002 13:17 schreef X_Treme>GR< het volgende:
misschien conflict met videokaart?????
leg nou es goed uit wat je bedoeld, want als ik het begrijp krijg jij een van windows een bericht als je gaat gamen dat je op 1.0 Ghz draait ?!Op dinsdag 21 mei 2002 13:16 schreef SchaaapieInDeHuis het volgende:
System specs:
msi k7t266 pro
amd t-bird 1.4Ghz
GeForce 2MX 400
40 GB Hdd
Temp:
CPU 52 C
HDD 41 C
In het begin heeft mijn pc heel goed op 1.4 GHz gedraait
maar na windows XP er opnieuw opgezet te hebben
vertikte hij het..
hij deed het nog wel, maar zodra ik wou gaan gamen..
ging ie terug naar windows..
en gaf ie zo'n foutmelding..
is er iemand met hezelfde probleem?
of iemand die hier iets van weet?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
nee, als ie op 1,4 GhZ draait, dan worden z'n spellen spontaan afgesloten, enzoOp dinsdag 21 mei 2002 13:21 schreef K1n9_N01z3 het volgende:
[..]
leg nou es goed uit wat je bedoeld, want als ik het begrijp krijg jij een van windows een bericht als je gaat gamen dat je op 1.0 Ghz draait ?!
Hmm, als Tomaat gelijk heeft, waar slaat die topictitel dan op 
Schaap, kun je misschien het exacte probleem wat duidelijker en uitgebreider omschrijven en ook wat je allemaal zelf al had uitgeprobeerd (BIOS, FSB etc..)
Schaap, kun je misschien het exacte probleem wat duidelijker en uitgebreider omschrijven en ook wat je allemaal zelf al had uitgeprobeerd (BIOS, FSB etc..)
Absolute cure:
Cooler eraf, alle prut eraf halen met bv een doekje met wasbenzine..
Flinter dun laagje arctic silver op de core, cooler er weerop en draaien maar.
Op dinsdag 21 mei 2002 13:23 schreef SchaaapieInDeHuis het volgende:
goedzo tomaat
Misschien loopt ie wel vast door driverconflict, kan best met XP, gebeurt wel vaker...
Dan heeft het niks met je proc te maken, je proc kan niet kapot gaan door windows opnieuw te installeren.>:)
Dan heeft het niks met je proc te maken, je proc kan niet kapot gaan door windows opnieuw te installeren.>:)
Je had er toch ook Win2000 op gehad? Ofnie?Op dinsdag 21 mei 2002 13:33 schreef AaroN het volgende:
Misschien loopt ie wel vast door driverconflict, kan best met XP, gebeurt wel vaker...
Verwijderd
Uhm niet met wasbenzine dus.... Maar met SpiritusOp dinsdag 21 mei 2002 13:24 schreef Praeth het volgende:
Absolute cure:
Verwijderd
Hoe zijn je BIOS instellingen???Op dinsdag 21 mei 2002 13:16 schreef SchaaapieInDeHuis het volgende:
System specs:
msi k7t266 pro
amd t-bird 1.4Ghz
GeForce 2MX 400
40 GB Hdd
Temp:
CPU 52 C
HDD 41 C
In het begin heeft mijn pc heel goed op 1.4 GHz gedraait
maar na windows XP er opnieuw opgezet te hebben
vertikte hij het..
hij deed het nog wel, maar zodra ik wou gaan gamen..
ging ie terug naar windows..
en gaf ie zo'n foutmelding..
is er iemand met hezelfde probleem?
of iemand die hier iets van weet?
HEb je IRQ sharing?
Heb je alle updates gedraaid?
Hebje de laatste drivers?
Heb je de laatste BIOS?
4in1?
etc etc
De temp is wel erg hoog voor 1.0 GHz, op 1.4 GHz wordt ie waarschijnlijk veel te warm en daardoor instabiel. Ik heb een keer een test met een "gesloten" kast gedaan (de lucht kon er bijna niet uit en langzaam ging de temp omhoog) en rond de 55 graden werd Windows XP instabiel en crashte ie.
Let wel: de video kaart zit in de buurt van de CPU (vaak)
en vangt extra warmte.
Of het kan je voeding zijn. Meer kan ik even niet bedenken.
Let wel: de video kaart zit in de buurt van de CPU (vaak)
en vangt extra warmte.
Bij 55graden al! WOW!Op dinsdag 21 mei 2002 13:39 schreef TweakerNummer het volgende:
De temp is wel erg hoog voor 1.0 GHz, op 1.4 GHz wordt ie waarschijnlijk veel te warm en daardoor instabiel. Ik heb een keer een test met een "gesloten" kast gedaan (de lucht kon er bijna niet uit en langzaam ging de temp omhoog) en rond de 55 graden werd Windows XP instabiel en crashte ie.
Topic titel: T-Bird 1.4 draait op 1.0
MSN sletje!
Ligt aan de CPU en zo hoor (en ook aan de temp sensor en dergelijke). Sommige 1.4 GHz T-bird's draaien stabiel op 80 graden. Maar als ie niet stabiel op 1.4 draait en wel op 1.0 (en daarvoor wel stabiel op 1.4 GHz) denk ik al gauw aan warmte (i.v.m. met hooge zomer temperatuur).
Verwijderd
PS mijn TB (AXIA) zorgt ook dat XP crashed bij temps rond de 60C
Dus kan best als die op 1GHZ al 50C wordt gaat die makkelijk over de 60C heen op een warme dag op 1.4GHz
Dus kan best als die op 1GHZ al 50C wordt gaat die makkelijk over de 60C heen op een warme dag op 1.4GHz
volgens mij had ik daar het probeleem nietOp dinsdag 21 mei 2002 13:35 schreef Tomaat het volgende:
[..]
Je had er toch ook Win2000 op gehad? Ofnie?
ik zal volgende week ofzo ff een clean install maken
met dan als 1e win 2000 erop en dan XP
MultiB00t Powerrrrrrr
nou kijk:Op Dinsdag 21 mei 2002 13:24 schreef BalusC het volgende:
Hmm, als Tomaat gelijk heeft, waar slaat die topictitel dan op
ik zet in de bios zet ik em op: High System Preformance.
dan stelt ie em dus in dat ie op 1.4 GHZ gaat draaien enzooi
dan start ik dus op.. kom ik in Windows (XP) en wil bijv. counterstrike opstart.
dit lukt allemaal nog.
dan ga ik naar Play CS > Play Online > (server selecteren) Joig Game.
dan begint me beeld te knipperen en gaat ie terug naar windwos.
Op dinsdag 21 mei 2002 13:54 schreef SchaaapieInDeHuis het volgende:
[..]
[..]
Wanneer leren ze het nu eens!
Misschien dat de geheugentimings dan ook automagisch een tikkeltje te agressief worden ingesteld. Stel je systeempje "handmatig" op FSB@133MHz (alléén die ene instelling aanpassen dus) en laat de geheugentimings gewoon default staanOp dinsdag 21 mei 2002 13:54 schreef SchaaapieInDeHuis het volgende:
ik zet in de bios zet ik em op: High System Preformance.
dan stelt ie em dus in dat ie op 1.4 GHZ gaat draaien enzooi
thnx mateOp dinsdag 21 mei 2002 13:59 schreef BalusC het volgende:
[..]
Misschien dat de geheugentimings dan ook automagisch een tikkeltje te agressief worden ingesteld. Stel je systeempje "handmatig" op FSB@133MHz (alléén die ene instelling aanpassen dus) en laat de geheugentimings gewoon default staan
het werk!!!
Pagina: 1