[lcd] Ik zoek een RGB TFT lcd pinout

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 17:13

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb hier voor mij liggen een sharp tft schermpje van 3,2" Maar ik heb geen idee hoe deze kan aansluiten omdat ik geen informatie heb over de aansluitpennen.

Het gaat om een LQ323P06 schermpje. En er is op internet verdomd weinig informatie over te vinden.

Nu komt er bij mij nu de vraag naar boven ; zijn de aansluitingen van die mini tft schermpjes universeel ? zodat ik dan de datasheet van een andere fabrikant kan gebruiken (ik lees veel op internet dat de datasheet support van SHARP dikke bagger is)

AKA Rinkel weblog

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Fototje?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://4pox.teamcoldfusion.nl/zooi/lcd.png

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 13:16 schreef 4POX het volgende:
[img]http://4pox.teamcoldfusion.nl/zooi/lcd.png[/lcd]
rofl :D

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 13:17 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

rofl :D
Tja, Was net wakker :)

AKA Rinkel weblog

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Je kan ook op het icioon foto drukken, maakt ie alleen een plaatje. Maar hoe kom je aan die tft ? als het van een laptop is, dan is dit een echte search vraag, dan moet je een controller kopen van zon 150 dollar

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 19:30 schreef fleppuhstein het volgende:
Je kan ook op het icioon foto drukken, maakt ie alleen een plaatje. Maar hoe kom je aan die tft ? als het van een laptop is, dan is dit een echte search vraag, dan moet je een controller kopen van zon 150 dollar
Ik draai een logitech webcam onder XP, met een oud via-chipset. Daarvan draait de logitech software enorm bagger onder. Dus toen ik een foto nam hing de software. Dus kon ik er nog een screenshotje van nemen. Maar dat is een heel ander probleem wat op het moment in een andere tread wordt behandelt

Het is geen laptop schermpje. Maar eerder iets wat in een camera of een mobiele tv zit. Wat achter het schermpje zit nu een bak van kunststof die ongeveer 3 cm diep is met daarin twee tl lampjes. Voor een laptop veels te dik. En het schermpje is maar 3,2" (" = inch) .. Dus diagonaal is het schermpje maar 8 cm.. Het is ook een erg klein schermpje.. En wat ik tot nu toe begrepen heb is dat het een RGB scherm is. DUs die vereist geen digitaal signaal waar laptops mee werken, maar een analoog signaal .. En uit een videokaart komt dan een vergelijkbaar signaal. Dus moet het zonder problemen aan een videokaart worden gehangen. Of met een beetje stille hoop een composite ingang :)

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Er moet toch wel iets van een standaard bestaan voor die displays. Of heb ik hier nu een onderzetter ?

AKA Rinkel weblog

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Kun je het LCDtje niet even aan alle kanten onder de scanner leggen, zodat we een iets beter idee hebben van de aansluitingen?

Verder denk ik dat je soms een heel eind komt, door fabrikanten van Camcorders te mailen of zij dat schermpje gebruikt hebben in hun camera's en of ze een datasheetje willen toesturen (of ieg de signalen +, -, Y, C)

Je zou ook de fabrikant van het schermpje met een mailtje kunnen vereren ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1