Toon posts:

Spook computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi everbody, ik had laaste geen intenet verbinding en zat te kijen waarom dat niet werkte. ik deed en reboot (werkte mestal() en opeens waren me hardeschijven verdwenen. Beide harde schijven van 40 gb (een oude 40gig en een nieuwe 40 gig)Die oude 40 gig hield er wel eens op door warmte maar er zit en extra hddfan op. ook me extra fan werkte perfect. Ik had de computer even uit gezet en daarna weer aan en opeesn waren me hardeschijven er weer. Had het laatste weer en het is stront vervelend e(sorry voor taalgebruik) . Is dit een warmte probleem ?? of zit er een spook in me computer

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan ook een voedingsprobleem zijn. Ik heb "vroeger" ook eens zoiets gehad met een SCSI schijf die af en toe gewoon uitviel. Na installatie van een zwaardere voeding was het verholpen.
Maar controleer zowieso al je aansluitingen en kabels even....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 12:45 schreef nighttiger het volgende:
Hi everbody, ik had laaste geen intenet verbinding en zat te kijen waarom dat niet werkte. ik deed en reboot (werkte mestal() en opeens waren me hardeschijven verdwenen. Beide harde schijven van 40 gb (een oude 40gig en een nieuwe 40 gig)Die oude 40 gig hield er wel eens op door warmte maar er zit en extra hddfan op. ook me extra fan werkte perfect. Ik had de computer even uit gezet en daarna weer aan en opeesn waren me hardeschijven er weer. Had het laatste weer en het is stront vervelend e(sorry voor taalgebruik) . Is dit een warmte probleem ?? of zit er een spook in me computer
Nee geen van beiden, het is een hardware probleem :+

het zou inderdaad je voeding kunnen zijn die niet meer genoeg voltage aanlevert aan bijvoorbeeld je hdd, of misschien zit je voedings connector los????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Naast het mogelijke voedingsprobleem (hoeweel watt levert je voeding af?) is er ook de mogelijkheid dat je oude 40GB een beetje te traag begint te opspinnen en reageren. Probeer dan de IDE detectie delay in de BIOS een paar seconden hoger te zetten. Ook kun je de autodetectie uitschakelen en de harddisk instellingen in de BIOS vast te fixen :)

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

Op dinsdag 21 mei 2002 12:45 schreef nighttiger het volgende:
...

Is dit een warmte probleem ?? of zit er een spook in me computer
misschien zijn het kabouters?

MUAHAHAH >:)

sorry hoor maar het moest ff :D

maaruh, ff serieus..
het zou idd wel kunnen dat het door de warmte komt.
heb je niet een HDD meter?
die zijn wel te downloaden..
heb er zelf nmlk ook een.
van www.cnet.com gehaald
moet je maar ff kieken..

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Op dinsdag 21 mei 2002 13:22 schreef SchaaapieInDeHuis het volgende:

[..]

misschien zijn het kabouters?

MUAHAHAH >:)

sorry hoor maar het moest ff :D

maaruh, ff serieus..
het zou idd wel kunnen dat het door de warmte komt.
heb je niet een HDD meter?
die zijn wel te downloaden..
heb er zelf nmlk ook een.
van www.cnet.com gehaald
moet je maar ff kieken..
je bedoelt Download.com :{

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
speedfan 4.05beta 3 kan ook hdd temperaturen lezen!!!

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

of misschien ff je IDE kabel ff wat aandrukken. Ik heb dat namelijk ook wel eens is een wat slappe IDE kabel blijft niet goed hangen in IDE slot. :)

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb hetzelfde gehad. Bleek dat het voedingsstekkertje dat in de drive gestoken werd uitgelubberd was, waardoor de busjes geen goed contact meer maakten met de pennetjes op de drive. Oplossing: met een tangetje of een pincet die busjes in de stekker van de voedingskabel wat samendrukken (is niet veel kracht voor nodig) zodat ze strakker om de pennetjes in de voedingstekker van de drive komen te zitten. Sindsdien zijn al mijn problemen over.

Macbook Pro

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 mei 2002 14:17 schreef RetepV het volgende:
uitgelubberd
:D

Leuke woordkeuze! :+

Verwijderd

Topicstarter
of kortom om me warmte uit me kast te halen gaan me hdd's dus nu in een firewire kastjes aan gelverd door me schoonpappie..(hehehehe 400mb/s 54% sneller dan 7200rpm) en zet ik wat van ongeveer 10 fans er in en een airco...en ja zal er nog een 300 watt powersupply bij doen....heeft eiamdn een vrachtwagen voor me om me computer int e doen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lol gewoon ff nieuwe flatcable erop, nieuwe voeding en
casefans in die kast met een coolermaster hd cooler en je bent ook al klaar lijkt me =)
19 inch rak is natuurlijk ook mooi hehe

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
ja waarom niet gelijk een vapochill kast en als we dan toch even bezig gelijk even de neiuwst pentium 4 kopen...betaal jij het???? ben net verhuist...iemand nog een low budget oplossing?

Verwijderd

Waarom hebben jullie allemaal vette coolers op jullie pcs is toch helemaal niet nodig of hebben jullie 5 harde schijven en 4 cd-rom/fikkers ofzo :+

volgens mij kan het niet aan je koeling liggen..
probeer die temp van die hdds eens te meten (misschien zijn ze wel helemaal niet te hoog) en post dan weer eens.
Pagina: 1