Ha lui,
ik heb een klein vraagstukje en ik kwam er met de search niet uit. Ook de verscheidene Javascript source pagina's bieden me niet echt een uitkomst.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een input field waar men een waarde (nummeriek getal) in kan voeren en een hidden field met daarin de prijs van een bepaald artikel.
om maar even wat te noemen.
Verder heb ik ook een input field voor het totaal bedrag.
Is het nu mogelijk om een vermenigvuldiging op aantal_artikel met prijs_artikel te laten doen, en zodoende de uitkomst in het vak totaal_artikel te laten tonen door middel van een javascript zonder dat er een submit button of iets dergelijks ingedrukt moet worden ?
ik heb het volgende geprobeerd:
Dit tussen <head> en </head>:
en dit bij het input text field:
Ik zal geheid iets fout doen, maar ik weet zelf absoluut niet wat, aangezien ik niet zo'n opperbeste javascripter ben.
Welke *guru* kan mij helpen ?
ik heb een klein vraagstukje en ik kwam er met de search niet uit. Ook de verscheidene Javascript source pagina's bieden me niet echt een uitkomst.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een input field waar men een waarde (nummeriek getal) in kan voeren en een hidden field met daarin de prijs van een bepaald artikel.
code:
1
2
| <input type="text" name="aantal_artikel"> <input type="hidden" name="prijs_artikel" value="10"> |
om maar even wat te noemen.
Verder heb ik ook een input field voor het totaal bedrag.
code:
1
| <input type="text" name="totaal_artikel"> |
Is het nu mogelijk om een vermenigvuldiging op aantal_artikel met prijs_artikel te laten doen, en zodoende de uitkomst in het vak totaal_artikel te laten tonen door middel van een javascript zonder dat er een submit button of iets dergelijks ingedrukt moet worden ?
ik heb het volgende geprobeerd:
Dit tussen <head> en </head>:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <script language="JavaScript">
function Calc(deze){
deze.aantal_artikel.value = eval(deze.aantal_artikel.value);
deze.prijs_artikel.value = eval(deze.prijs_artikel.value);
deze.totaal_artikel.value = (deze.aantal_artikel.value * deze.prijs_artikel.value);
}
</script> |
en dit bij het input text field:
code:
1
| <input type="text" name="aantal_artikel" onClick="Calc(this);"> |
Ik zal geheid iets fout doen, maar ik weet zelf absoluut niet wat, aangezien ik niet zo'n opperbeste javascripter ben.
Welke *guru* kan mij helpen ?
Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.