Toon posts:

Resolutie monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Waarschijnlijk een domme vraag maar kun je door het kiezen van een resolutie/refreshrate hardware beschadigen?

Ik heb een Philips 107P Brilliance monitor die al redelijk hoge refreshrates aankan en een Gforce2 GTS videokaart.
Ik wil ivm met photoshop een hogere resolutie dan de standaard 1024x768 die voor een 17inch wordt aangeraden.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

windows waarschuwt altijd van wel :D

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De max. resolutie en refreshrate staat in je manual van je monitor. Meestal wordt het ook geregeld door de driver die je gebruikt. Je kunt die dus dan op de maximale waarde zetten die je wilt :)

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Als je bij Philips een te hoge refreshrate kiest komt er een box met "refreshrate out of range" en dan moet je wachten tot als windows terug naar de oorspronkelijke ref-rate springt.
De 107P20, met een 0,25 mm Aperture Grille beeldbuis heeft een maximale horizontale frequentie van 92 kHz en biedt een maximale resolutie van 1920 x 1440 met een rustig beeldscherm van 1024 x 768 bij maximaal 115 Hz.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Je monitor springt vanzelf terug als hij de resolutie en refresh rate niet trekt. Ik heb ook een Philips maar dan een 107s en deze trekt makkelijk 1280x1024 maar dan wel op 60hz, dus het moet voor jou geen probleem zijn als je hoger wilt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Mjah, en om nog even op de originele vraag terug te komen.. In jouw geval zal het dus gezien de andere antwoorden niet echt kwaad kunnen..

Maar oudere monitoren, die dus geen bescherming tegen te hoge refresh-rates hebben kunnen inderdaad wel kapot gaan door dat soort dingen.. Overigens zul je bij een te hoge refresh ook geen 'normaal' beeld meer krijgen, dus dat is al een waarschuwing dat het niet goed zit :)

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Als je de drivers van Philips gebruikt kun je bij XP instellen dat er enkel de refreshrates worden weergegeven die de monitor aan kunnen. maar dat zou ik niet 100% betrouwen. gewoon testen en zit je te hoog dan krijg je een leuk tekstje te lezen >:)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Precies, mijn 107P gaat echtere in linux hoger dan in windows. Heeft ermee te maken dat de detonator drivers tot max 120 hz gaan terwijl de 107P 160Hz trekt op lagere resoluties, kijk in je manual en stel het hoogste wat kan in.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 12:38 schreef moser het volgende:
Als je de drivers van Philips gebruikt kun je bij XP instellen dat er enkel de refreshrates worden weergegeven die de monitor aan kunnen. maar dat zou ik niet 100% betrouwen. gewoon testen en zit je te hoog dan krijg je een leuk tekstje te lezen >:)
Dat klopt niet altijd: windows herkende mijn EIZO Flexscan T57S wel goed, maar op 1280x1024 zei windwos dat de maximale refreshrate 75hz was, maar dat is 86hz(voor 1280x1024). Ik moest toen dat beveiligings vinkje weghalen :)

Verwijderd

Ja, k heb n philips 109B en volgens de handleiding kan ie tot 1920*1440 maar hij kan 2048*1536 bij mij makkelijk aan.
Pagina: 1