Toon posts:

open kast of casefans?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee krijg ik me proc nu koeler? Blijft ie koeler als ik de kast open laat staan, of blijft ie koeler als ik de kast dichtmaak, en er een (of meerdere) casefans in zet?

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:12
Volgens mij met fans. En een open kast geeft zo'n stof troep derin.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Casefans, want met een open kast krijg je kei veel stof in je pc, wat super slecht is!

https://www.enwatbenjedan.nl/

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hangt van je omgevingstemperatuur af.

• Rekenmachine
Met over kast krijg je veel sneller kortsluiting in je PC, en je hebt last van extra herrie, en je pc kan last krijgen van straling van buiten de pc, die door de kast worden tegengehouden

Verwijderd

De fans die ik in me case heb zitten zorgen anders ook voor een flinke hoeveelheid stof in me caseje, maarja een open case zal voor nog meer stof zorgen

Verwijderd

Topicstarter
keb me kast al zowat een half jaartje open staan, en hij doet het nog steeds, maar ik wil gewoon weten wat koeler is, zonder stof e.d. mee te rekenen

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:12
Volgens mij fans, aangezien een open kast zowel warme als koude lucht toelaat. Met fans kan je dit zelf regelen.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 11:10 schreef Rekenmachine het volgende:
Casefans, want met een open kast krijg je kei veel stof in je pc, wat super slecht is!
is helemaal niet slecht voor de pc, je moet gewoon heel af en toe een keer doorblazen dan is er helemaal niks aan de hand,
mijn pc staat ook al bijna een jaar open.
Met over kast krijg je veel sneller kortsluiting in je PC, en je hebt last van extra herrie, en je pc kan last krijgen van straling van buiten de pc, die door de kast worden tegengehouden
Hoezo sneller kortsluiting? en straling van buiten de pc, woon jij langs ene kern centrale of zow?
Alleen dat je extra herrie hebt ok, maar ja daar raak je ook aan gewent

• Rekenmachine
Open kast, met twee fans je pc in gericht, zodat de lucht in je open kast naar buiten geblazen wordt

Verwijderd

heel simpel: open kast natuurlijk, want dan is de temp in je kast gelijk aan de temp in de kamer en koeler 'kan' je hem niet krijgen. Dit betekent dat je lucht op kamertemp op je processort blaast. Alleen is er geen airflow, waardoor andere onderdelen niet zo 'koel' worden gehouden.

Verwijderd

zie ook dit topic [topic=483489]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00
Wat een onzin dat je met een open kast meer stof in je kast krijgt als met fans. Fans trekken toch veel meer stof aan...?? Of er dwarreld af en toe een stofje in, of je zuigt bergen aan.....

Strava

Verwijderd

open kast is beter.. toevallig gisteren achtergekomen... ik heb een bigtower met aan de voorkant onderaan een case fan die lucht naar binnen blaast... en bovenin zitten aan de voorkant een HDkoeler die naar binnen blaast en achterin zit nog een case fan die naar buiten blaast.. Met dichte kast wordt de CPU temp bijna 60 grC idle!!!, MB temp vloog omhoog richting 40 (athlon 1800 XP@2100). (was wel gisteren overdag toen het zo warm was). met open kast is de temp van de CPU rond de 46 grC idle, en MB temp ong. 30. Word ik een stuk geruster van :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 11:22 schreef Prulleman het volgende:
Wat een onzin dat je met een open kast meer stof in je kast krijgt als met fans. Fans trekken toch veel meer stof aan...?? Of er dwarreld af en toe een stofje in, of je zuigt bergen aan.....
Een mobo is wel enigszins statisch, en trekt stof daardoor wel aan

Verwijderd

alleen cpu koelen: Openkast
maar als je ALLES wilt koelen Casefans......
ik zou voor casefans gaan want aan een comp zonder videokaart heb je niks >:)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:30

Tarin

Just plain weird.

Ik heb momenteel 2 casefans (1 voor, 1 achter, usual shit).

Als de kast open is, is de cpu (full load, p3 667) zo'n 10 graden _warmer_ dan alstie dicht is. Dus: airflow b'vo.

De voorste zuigt lucht naar binnen, de achterste zuigt het weer naar buiten.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
offtopic:
Ik vindt het er ook niet uitzien zo'n open kast. geef mij maar een mooie dichte (al dan wel of niet gemodde) kast.

Ik zou voor fans gaan hoor, wordt de warme lucht (als het goed is) ook beter weggeleid denk ik.

Verwijderd

meten is weten! Als je een goede airflow hebt is de temp beter met de kast dicht.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 11:27

JT

VETAK y0

Op dinsdag 21 mei 2002 11:18 schreef aladdin1982 het volgende:
heel simpel: open kast natuurlijk, want dan is de temp in je kast gelijk aan de temp in de kamer en koeler 'kan' je hem niet krijgen. Dit betekent dat je lucht op kamertemp op je processort blaast. Alleen is er geen airflow, waardoor andere onderdelen niet zo 'koel' worden gehouden.
Ja, warme lucht kan blijven hangen waardoor de omgevingstemperatuur in de kast alsnog hoger kan zijn. Met een goede airflow is een dichte kast het beste. Slechte of geen airflow ? Kast open.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

ik heb met kast dicht en casefans een koudere temp dan met kast open omdat als je een goede airflow in je case hebt de kast dicht met casefawns beter is dan kast open. want heb je kast open dan is je airflow weg en hebben de casefans bijna geen nut meer en blijft de warme lucht in case hangen en dat is toch niet echt beter.

edit:
net te laat
Pagina: 1