Toon posts:

[NW51/zen2/32]ext. policies sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klacht gekregen van een verweg lokatie (achter een overbelaste 2mbit lijn tussen zichzelf en de master rep :r ) dat user ext policies niet gebruikt kunnen worden vanwege de snelheid, of het gebrek daaraan. de lokatie gebruikt zen 2. alle andere lokaties die achter WAN lijnen zitten hebben het probleem niet, maar hebben minstens 8mbit (de meesten zelfs 2x 20mbit of meer) en zitten relatief dicht op de master replica.

omdat ik wil weten of "straks" (als zen 3.2 geimplementeerd wordt) de ext. policies wél gebruikt kunnen worden, ben ik aan het rondhobbyen om uit te zoeken waarom de policies daar traag zijn. het enige dat ik verzinnen kan is dat de read/write waarop aangemeld wordt met de master gaat kwekken over de policies. er is geen andere reden te verzinnen waarom er WAN verkeer zou kunnen moeten worden gegenereerd voor het inloggen met deze policies (de lokatie heeft z'n eigen R/W, en alle files e.d staan netjes lokaal op de servers.)

klopt deze aanname, en als die klopt, is het dan zo, dat zen 3.2 nog steeds naar de master gaat zoeken voor extended polices? volgens mij zou dat niet nodig moeten zijn.
de support site levert met mijn zoektermen niet echt nuttige links op (wel heel veel issues met ext policies maar nergens over dit (mogelijke) probleem) en in de documentatie die ik hier heb kom ik ook niets nuttigs tegen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
bij zen2 kon je de zoek context definieren (max aantal levels up), is apart policy object. dat voorkomt zoektochten over een WAN verbinding.

is dit wel ingesteld?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
yep. staat goed. hij zoekt vanuit de users container 1 stap omhoog (naar de edu container) en vindt alles netjes. applicaties e.d werken allemaal wél goed, en gewone polices ook. alleen de extensibles niet, daar heeft ie echt moeite mee. het lijkt wel of ie de adms gewoon haat :(

EDU
+- users
+- apps
+- printers
+- services

vanuit die users container mag ie ééntje omhoog.
alles staat onder de EDU container of in de onderliggende containers. de containers onder EDU hebben GEEN subcontainers meer (lekker plat allemaal, juist om dit soort ellende te voorkomen ( en werken dat het doet... :Z helaas) )

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
ik meen me te herinneren dat het getal dat je invuld voor het aantal niveau's omhoog, 1 minder moet zijn dan het aantal. is dit ook juist?

edit:

in ZENworks for Desktops v2.0 Support Pack 1 readme staat:
- Search policy set to 'selected container' is no longer ignored on Windows NT workstations.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
het zijn win98 werkstations, dus dat NT is het in elk geval niet. het searchlevels ding staat op 1. hij mag dan 1 stap omhoog zoeken. it werkt, als ie op 2 staat komt ie ineens een sta te hoog in de tree (en ziet ie de parent van EDU plus andere mappen naast edu, zoals de users map van de docenten e.d.) als ik m op 0 zet komt ie nergens. deze instelling is echt heel erg keigoed.