[EL] GameBoy (classic) LCD vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Hallo

Tijdens het opruimen van mijn studeerkamer kwam ik mijn gameboy tegen. 't Ding is ongeveer 8 jaar oud, dus gewoon zo'n allereerste zonder kleurtjes. Het ding werkt nie meer, aangezien de knoppen een "beetje" kapot zijn.

Na wat topics gelezen te hebben over lcd's enzo, vroeg ik me af; is het mogelijk om dat dot matrix lcdtje uit dat ding te slopen en em te gebruiken op LPT of Serial?

Als iemand de oplossing heeft, plz let me know, want het lijkt me wel ultrastoer :D (hoge reso ook voor een lcd'tje ;))

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Richard

Kuru Kuru Kururin

Uit de FAQ:
:? Ik heb een LCD uit een oude GSM/Rekenmachine/Palm gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

:? En die van mijn Gameboy/Gamegear dan?

Nee, voorlopig niet. Van de gameboy zijn er schema's bekend, maar totdat iemand er een stukje software voor schrijft gaat dit niet werken. Leert dus allen een taal en ga schrijven!

20*350ZO45°

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Weet het niet zeker. Maar volgens mij gebruikt dat schermpje een hele vage aansturing. Heb trouwens wel van mensen gehoord die het met GSM schermpjes deden. Dus mischien dat het met de gameboy ook wel gaat.

Schermpje van gameboy color of advance is dan helemaal leuk :9

Thacow

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 18:36
lees FAQ

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Lees FAQ..... wrom zou ik? Ik had niet echt het idee dat dit een Vaag Gestelde Vraag was :? :? :?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op dinsdag 21 mei 2002 11:07 schreef Climaximizer het volgende:
Lees FAQ..... wrom zou ik? Ik had niet echt het idee dat dit een Vaag Gestelde Vraag was :? :? :?
Je had m zowiezo moeten lezen :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou er wel software voor willen schrijven alleen weet ik niet echt waar ik dan zou moeten beginnen, maar je kan beter meedoen aan zo'n inkoopactie voor LCD's, heb je een goed werkend product!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Ik weet dat een normale lcd (evt uit inkoopactie) veel makkelijker is, maar stel je voor, een LCD van 75mm x 75mm in de pc (of in een apart kassie naast je monitor ofzow), da's toch echt phat! Er MOET gewoon een manier zijn om die zooi aan te sluiten, en ik ben van plan dit (evt samen met GoT-tweakertjes) uit te zoeken.

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
* equinoxe The EquinoXe heeft ook nog Gamegear Gameboy, Psion, en Laser pocket schermpies liggen, liggen niet werkend!

Wat jij nodig hebt om dat gameboy schermpie aan te sturen is:
-Schema/specs van dat scherm en bijbehoorende controller.
-Aanstuur gegevens van die controller.
-een berg tijd om die aanstuur gegevens van data naar je schermpie te laden.
-een behoorlijke berg ervaring met proggen..

Ik zoek nu al een jaar of 2 naar data van mijn gamegear en Gameboy schermpjes, hier valt nauwelijks iets over te vinden. (op wat standaard aansluitgegevens na).

Je zult veel GoT Tweakers een plezier doen als je bepaalde spec's zou kunnen vinden..

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
dit is een interessante site:

http://www.semis.demon.co.uk/Gameboy/Gbmain.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.semis.demon.co.uk/Gameboy/DsoDemo/dso4.jpg

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Heb ik ooit eens gezien,
Is geinig, je eigen kaartje maken voor gameboy als meet-aparatuur :)

Verwijderd

Is toch echt een FAQ vraag, en die FAQ behoor je gelezen te hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.