Toon posts:

Olympus C-100 vs. Fuji Finepix A101

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment zeer aan het twijfelen tussen een Olympus C-100 voor 169 euro excl. Smartmedia-card en een Fuji Finepix A101 voor 199 euro incl. 8mb Smartmedia-card.
Beide camera's hebben dezelfde specificaties. De Olympus is iets voordeliger, maar de Fuji is weer wat compacter en past zelfs in je broekzak.

Ik heb foto's bekeken hier op GoT, maar daar staan weinig huiskamerfoto's bij en dat is nu net wat ik wil weten.
Ik ga'm gebruiken voor simpele kiekjes in de vakantie, bij auto-meetings en feesten (thuis, in clubs en grotere hallen).

Welke zal ik nemen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
waar koop je die olympus voor 169euro? En is een fuji finepix 1300 geen optie?

Ik ben zelf ook op zoek naar een digicam in deze prijsklasse, dus ik houd dit topic in de gaten :P

Verwijderd

Topicstarter
Die A101 is de opvolger van de Finepix 1300 en ziet er ook wat moderner uit.

Die Olympus is in de aanbieding bij Media Markt.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Volgens mij heeft de olympus geen LCD-scherm maar correct me if I'm wrong

De lcd is toch een van de belangrijkste voorwaarden van een digicam, direct kunnen weggooien wat je niet nodig hebt

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben beide een LCD-scherm, dus dat vergemakkelijkt de keuze niet ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 12:43 schreef Owen het volgende:
Die Olympus is in de aanbieding bij Media Markt.
ik ben vanmiddag ff bij mediamarkt (groningen) geweest, maar ze hadden hem volgens mij niet meer.. is die al lang in de aanbieding dan? Wel jammer want het is een mooie cam voor die prijs..

Verwijderd

Topicstarter
Zolang de voorraad strekt werd mij verteld en hier in R'Dam hadden ze er nog genoeg :)

Meer mensen nog een mening over de c-100 vs. A101?

Verwijderd

Ik heb zelf de C-100 en ben zeer tevreden, iets natuurgetrouwe opnamen dan de FUJI.........

Het belangrijste vershil is dat de C-100 4 pentlite accu's kan hebben, en de FUJI 101 maar 2, dus wat de stroomvoorziening is de OLYMPUS zuiniger en gaat langer mee met 4 accu's, voor de rest vind ik ook de 1300 en de 101 van Fuji mooie toestellen, dus je moet afgaan op je smaak, allebei gbruiken ze smartmedia........

die 8Mb die je er bij krijgt is toch niet voldoende, ik heb een 64Mb van SanSisk gekocht, gaan 100 foto's op van de hoogste resolutie, en je moet rekening houden met de aanschaf van een Acculader, ik kocht de VARTA met 4x PhotoAccu's voor 39.- euro bij CombiStrikHilversum

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op woensdag 22 mei 2002 03:55 schreef harry het volgende:
en je moet rekening houden met de aanschaf van een Acculader, ik kocht de VARTA met 4x PhotoAccu's voor 39.- euro bij CombiStrikHilversum
Zijn photoaccu's nog iets speciaals of is het gewoon een andere naam voor de Nimh-accu's?

Ik heb trouwens laatst 1600mA Duracell accu's gekocht

Ik wist helemaal niet dat ze ook oplaadbare batterijen maakten

Verwijderd

Nou in zoverre speciaal dat ze langer de stroom vasthouden, speciaal voor DiGiCams, andere accu's hebben een weinig natuurlijke lekspanning............

er zit een druppekllader bij die er lang over doet in de nacht dus, 16 uur, maar houdt die lading ook lang vast!

Er betstaan snelladers die de accu's net als bij een auto accu even binne 60 minuten de accu's volzet, maar ze gaan in de praktijk niet zo lang mee...
Pagina: 1