[JSript] Escaping character gaat niet....grrr

Pagina: 1
Acties:

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Simpel....

<script language="JavaScript">
document.writeln("<td><input type=text name=PTS size=5 onkeyup=\"document.forms['nbalivestats'].PPG.value = (parseInt(document.forms['nbalivestats'].PTS.value, 10) / parseInt(document.forms['nbalivestats'].GP.value, 10))\"></td>")
</script>

Ik zet een backslash (\) voor de quotation mark omdat ik die in die wil hebben in de tekst maar hij gaat niet. Als ik dit zonder de writeln code (dus ook geen behoeft aan het "escapen" van characters) dan gaat het dus wel.
Doe ik hier wat fout ?

:? |:(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:48
Probeer iteratief de fout te achterhalen (begin met allen \" af te druken en voeg daarna steeds een klein stukje toe, net zo lang tot het (niet meer) werkt). Zover ik nl kan zien zou dit goed moeten zijn.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er moeten ook nog quotation marks om de handler heen toch? als je dan al quotation marks in je handler hebt nog een keer quotationmarks eromheen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik zou het eens proberen met \' ipv \". Ik heb ergens ook zo'n soort aanroep staan (window.settimeout()) en bij mij werkt het wel.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

document.write()

ipv

document.writeln()

is altijd beter in html.. hoe minder endline's hoe beter. Die fokken je layout toch alleen maar op.

Verder stop je wel erg veel troep in je html-event.. Misschien wat beter met een losse funtie die je aanroept? Die spaties doet het namelijk ook net zo best daarin..

Maar goed.. bij mij werkt dit stukje code overigens wel zonder problemen ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[forum=14]-> [forum=13]

JavaScript hoort bij de buren ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1