m35i uit de verzekering

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Ik heb 19 maanden terug een m35i gekocht voor fl 610,-- (zonder kaart). Nu is dat ding zaterdag gevallen, per ongeluk door iemand uit de familie. Ik heb de verzekering gebeld en ik kan het verhalen op de wa verzekering van diegene. Maar welke waarde moet ik op het schade formulier zetten?

p.s. ik heb geen aankoopbewijs meer, maar volgens de verzekering was dat geen probleem.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ding is op het moment niet meer dan 100 euro waard. Nieuwwaarde is tegenwoordig 135 euro (zie http://www.tweakers.net/pricewatch/27974). Ik zou zeggen dat hij nieuw 650 gulden kostte, maar dat je met 135 euro genoegen neemt. Dat lijkt me fair.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bij dit soort goederen kijken ze meestal naar de waarde zodat je een nieuwe kan kopen (weet niet of je dat nou nieuwwaarde of vervangingswaarde noemt, iig geen dagwaarde :)).
Als het toestel nog te koop is dan ben je misschien 't haasje en keren ze de waarde uit waarvoor je op dit moment een nieuwe m35i kan kopen. Vaak met dit soort spul is het echter niet meer te koop en krijg je de waarde uitgekeerd zdd je een gelijkwaardig nieuw toestel kan aanschaffen.

Als jij aangeeft wat het type toestel is + datum van aankoop + prijs van toen dan weten zij wel genoeg om jou een oor aan te naaien :P (oftewel: geef ze de feiten, de rest doen zij wel)

• DJH
Ja met 135 euro ben ik wel tevreden, maar lucas die 100 euro is wel bij de allergoedkoopste.

Ik zou al lang blij zijn met een schadevergoeding.

update: zonet belde de verzekering dat ik beter niet kan zeggen dat diegene in mn familie het gedaan heeft omdat die op de zelfde wa-verzekering zit :+
Ik kon beter zeggen dat iemand buitenshuis het gedaan heeft en dan op zijn verzekering de schade verhalen.

wel makkelijk dat je connecties hebt daar B-)

Verwijderd

JIj moet niet de dagwaarde op dat formulier zetten....

Je moet een kopie van je aankoopbon erbij doen en invullen wat die nieuw gekost heeft.

Verzekering bepaald aan de leeftijd de dagwaarde.... als je slim bent zorg je dus voor een bon waar de datum "iets" recenter is ;) anders krijg je echt zowat niks meer

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 10:15 schreef LuCaS het volgende:
Ding is op het moment niet meer dan 100 euro waard. Nieuwwaarde is tegenwoordig 135 euro (zie http://www.tweakers.net/pricewatch/27974). Ik zou zeggen dat hij nieuw 650 gulden kostte, maar dat je met 135 euro genoegen neemt. Dat lijkt me fair.
100 Euro??? man die phoontjes koop je 2ehands voor 50 Euro

• DJH
Op dinsdag 21 mei 2002 10:32 schreef Delete het volgende:

[..]

100 Euro??? man die phoontjes koop je 2ehands voor 50 Euro
Ja duh, denk je dat de verzekering daar naar kijkt (2e hands)? Dagwaarde is niet de prijs die je moet betalen voor een tweede hands..

En 'Delete' ik heb geen bon meer, zoals ik in mn eerste post ook al meldde.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op dinsdag 21 mei 2002 10:31 schreef Delete het volgende:
JIj moet niet de dagwaarde op dat formulier zetten....

Je moet een kopie van je aankoopbon erbij doen en invullen wat die nieuw gekost heeft.

Verzekering bepaald aan de leeftijd de dagwaarde.... als je slim bent zorg je dus voor een bon waar de datum "iets" recenter is ;) anders krijg je echt zowat niks meer
Verzekering keert voor apparaten vaak niet de dagwaarde uit (gelukkig, want een computer/apparaat wordt heel snel afgeschreven), maar vervangingswaarde of nieuwwaarde. Dit staat wel in de polis.

Verwijderd

Dit ligt totaal aan de polis die de persoon heeft.

En ik weet heus wel dat de prijs dat een product 2e hands kost niet de dagwaarde is... MEESTAL is zelfs de dagwaarde lager dan 2e handsprijs.

Ander probleem is dat je geen aankoopbon hebt. Je zou dus net zo goed dit product kunnen hebben gestolen en via een verzekering er geld proberen voor te krijgen.
En de verzekering komt meestal voor dit soort bedragen eerst kijken en nemen de telefoon in beslag.

Je krijgt echt niet zomaar geld zoals jullie hier schrijven.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 10:20 schreef Rukapul het volgende:
Bij dit soort goederen kijken ze meestal naar de waarde zodat je een nieuwe kan kopen (weet niet of je dat nou nieuwwaarde of vervangingswaarde noemt, iig geen dagwaarde :)).
FOUT dat is niet voor dit persoon geldig omdat de telefoon ouder dan 1 jaar is

• DJH
Op dinsdag 21 mei 2002 10:54 schreef Delete het volgende:

...

Je krijgt echt niet zomaar geld zoals jullie hier schrijven.
Daar ben ik idd ook bang voor, maar ze mogen van mijn part ophalen dan laat ik gelijk de doos etc. zien. Daar zit het prijskaartje ook nog aan van 610 gulden.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 10:57 schreef DJH het volgende:

[..]

Daar ben ik idd ook bang voor, maar ze mogen van mijn part ophalen dan laat ik gelijk de doos etc. zien. Daar zit het prijskaartje ook nog aan van 610 gulden.
Kan je niet naar de winkel gaan waar je hem/haar ;) hebt gekocht en om een kopie bon vragen... meeste winkels doen dat wel

• DJH
Ik heb de gsm icm een abbo gekocht (nooit weer) bij belcompany daarna heb ik een pre-paid kaart in het apparaat gezet. Dus op de eventuele bon staat niet 610 piek maar 0,- met abbo. Hoe zit het dan?

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 11:09 schreef DJH het volgende:
Ik heb de gsm icm een abbo gekocht (nooit weer) bij belcompany daarna heb ik een pre-paid kaart in het apparaat gezet. Dus op de eventuele bon staat niet 610 piek maar 0,- met abbo. Hoe zit het dan?
Dat maakt niets uit voor het verzekeringswerk, maar het probleem zit hem nu vooral in dat hij 19 maanden oud is... je krijgt dan nog ontzettend weinig terug.

Even iets anders kijk is op www.gsmweb.nl of http://www.mtfmobitel.nl/

Daar heb je goedkoop mobieltjes wel inc. abonnement maar lijkt me nog altijd goedkoper dan met PREPAID
Pagina: 1