Toon posts:

epox 8kha+ probleem proc en win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb het volgende systeem.
Amd xp 1800
640 mb DDR ram
epox 8kha+
Riva TNT 2 32mb ram
vier hd,s
scsi dvd-rom en cd brander
300 watt voeding
+2 netwerkkaarten
en nog een equalizer erin.

en heb de volgende problemen
Het eerste probleem is dat mijn AMD xp 1800 processor niet
goed in de bios staat. Hij staat er nl in als een amd 1100mhz. Ik heb de bios op automatisch herkennen aanstaan.
Moet ik dit handmatig aanpassen of is er iets mis met de processor of mobo (alweer).

Hoe kan ik her achter komen zonder mijn koeler er weer van af te halen? Aangezien mijn koeler nogal lomp is en er moeilijk af te halen is.

Volgende probleem is Win2k installeren wil wel, maar starten wil niet goed. Heb al een bsod waarin stond dat boot device niet goed was ??? en dat ie een bestandje sp4 ? niet kon laden. sp2 installeren is zowiezo dodelijk want dan houdt hij er helemaal mee op.

Heb nu winme draaien loopt redelijk stabiel alleen loopt wel vast op pc cillin als ik hem wil updaten en ook Partition magic 7 pro loopt vast :( Kan dit ook aan de processor liggen. Of ligt dit aan de voeding en kan hij het gewoon mijn systeem niet meer aan?

Hopelijk hoor ik snel wat van Jullie aangezien ik hier nu al 5 weken mee bezig ben, had nl eerst brak geheugen en mobo + het feit dat ze me gemaakt spul vergeten waren op te sturen :(

Met Vriendelijke Groeten,

Tom Zengerink

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 mei 2002 09:42 schreef de_bom het volgende:
Het eerste probleem is dat mijn AMD xp 1800 processor niet
goed in de bios staat. Hij staat er nl in als een amd 1100mhz. Ik heb de bios op automatisch herkennen aanstaan.
Moet ik dit handmatig aanpassen of is er iets mis met de processor of mobo (alweer).
Probeer de laatste BIOS update en/of zet de FSB op 133MHz :)
De FSB staat momenteel namelijk op 100MHz (11x100 = 1100MHz)
Volgende probleem is Win2k installeren wil wel, maar starten wil niet goed. Heb al een bsod waarin stond dat boot device niet goed was ??? en dat ie een bestandje sp4 ? niet kon laden. sp2 installeren is zowiezo dodelijk want dan houdt hij er helemaal mee op.

Heb nu winme draaien loopt redelijk stabiel alleen loopt wel vast op pc cillin als ik hem wil updaten en ook Partition magic 7 pro loopt vast :( Kan dit ook aan de processor liggen. Of ligt dit aan de voeding en kan hij het gewoon mijn systeem niet meer aan?
Lijkt op problemen met harddisk en/of geheugen. Doe eens een geheugentest (memtest86) en scan de harddisk.

Probeer Win2K ook nog een keer "kaal" te installeren (dus alleen mobo, CPU, koeler, geheugen, videokaartje, harddiskje en CDROM speler) en dan alle hardwareonderdelen een voor een erbij te zetten.
Met Vriendelijke Groeten,

Tom Zengerink
[topic=309815/1/100] :)

Verwijderd

Topicstarter
Probeer de laatste BIOS update en/of zet de FSB op 133MHz
De FSB staat momenteel namelijk op 100MHz (11x100 = 1100MHz)
Waar doe ik dit dan precies. Is dat waar je dat kunt invullen van 100 naar 200 of is dit simpel te veranderen in de bios?
Lijkt op problemen met harddisk en/of geheugen. Doe eens een geheugentest (memtest86) en scan de harddisk.
Probeer Win2K ook nog een keer "kaal" te installeren (dus alleen mobo, CPU, koeler, geheugen, videokaartje, harddiskje en CDROM speler) en dan alle hardwareonderdelen een voor een erbij te zetten.
Hmm heb al het gevoel dat de hd die standaard als eerste opstart niet meer goed is aangezien ik opeens een paritie kwijt was, en na een verandering in de bios uberhaubt niet meer kon opstarten ;'( hopelijk niet want anders is mijn 100 gb dus kadouk :(
Tevens vind ik die faq ook minder aangezien je moeilijk kan vinden hoe je moet qouten.