Abit KT7-A geeft oneindig veel lange piepen... :?

Pagina: 1
Acties:

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dit sys:

AMD 1400
Gef 2 Ultra
640 MB SD
60 gig Maxtor
SB live 1024 player

meer heb je niet nodig ;)

Als ik mijn PC aanzet krijg ik oneindig veel lange piepen en boot ie wel gewoon (dat hoor ik), alleen ik krijg ook geen beeld (wat al een probleem is sinds tijden :( Ik moet iedere ochtend eerst mijn PC 10 minuten warm laten lopen voor ik MET beeld kan booten |:() ... :?
Ik had in de search al gevonden dat het WAARSCHIJNLIJK mijn vid. kaart is, maar ik denk toch dat er nu serieus iets naar de klote is.... :( Iemand tips? Want er werd ook gezegt dat je het IO voltage omhoog kan gooien.... Maar daar kan ik al niet eens bij |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 mei 2002 09:39 schreef Plague het volgende:
oneindig veel lange piepen
Dat duidt op problemen met het geheugen..
Heb je de reepjes wel goed aangedrukt? Verder kan het ook zijn dat je systeem te ver is overgeklokt of dat de geheugentimings in de BIOS te agressief staan ingesteld.

Probleem met videokaart is overigens 1 lange en 2 korte piepjes :)

• Plague
  • Niet online
Hmm... Hij piept nu niet meer, maar ik heb nog steeds dat als ik mijn PC aan zet, hij eerst een uur moet opwarmen ofzo.... Het word ook steeds erger.... Ik denk dat er iets serieus naatr de klote aant gaan is. Met een PCI kaart erin werkt het nog perfect! In een keer beeld ed. Ik denk dat het mijn vid. kaart is, maar kan het ook zijn dat mijn mobo kappot is? (de AGP port ofzo :? ) (dat hoop ik eigenlijk, dat is wat goedkoper ;( )

Kan het ook dat mijn settings verkeerd staan? Of een BIOS? Ik heb nu de 3R... Welke alternative BIOS raden jullie mij aan om te testen en er ook als het werkt op te laten staan?

Oftewel: WIE KAN MIJ HELPEN? ;( Dit is echt ZWAAR frusti.. :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je geen tweede bak of eventueel een vriend/familie met een PC om je AGP videokaart te testen?

Verder heb ik ook het idee dat je powersupply niet voldoende bij machte is om de stroomvretende GF2U van voldoende stroom te voorzien.. Wat voor een PSU heb je?

En verder, hoor je echt continu piepjes of 1x lang en 2x kort? Van welke BIOS is je mobo voorzien? (AMI/AWARD/etc)

• Plague
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 09:33 schreef BalusC het volgende:
Heb je geen tweede bak of eventueel een vriend/familie met een PC om je AGP videokaart te testen?

Verder heb ik ook het idee dat je powersupply niet voldoende bij machte is om de stroomvretende GF2U van voldoende stroom te voorzien.. Wat voor een PSU heb je?

En verder, hoor je echt continu piepjes of 1x lang en 2x kort? Van welke BIOS is je mobo voorzien? (AMI/AWARD/etc)
Ik hoor nu geen piepjes meer, maar het beeld krijg ik gewoon niet.
Ik heb een 300W noname PSU, en een AWARD bios. Het gekke is dat het gewoon een paar maanden perfect heeft gedraaid. :? Het kan idd ook wel zijn dat het door de PSU komt. Maar maakt het ook wat uit of je je CPU op 1,7 V ipv 1,8V heb lopen? Dat heb ik ook gedaan namelijk. Edit: Ik ga em dit weekend wel ff testen met een GEF2 MX 400. Ik HOOP dat dat werkt... Want ik ben er achter dat ik toch liever heb dat mijn vid. kaart naar de klote is dan een mobo ;(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 27 mei 2002 10:27 schreef Plague het volgende:
Ik heb een 300W noname PSU, en een AWARD bios. Het gekke is dat het gewoon een paar maanden perfect heeft gedraaid. :?
Ik zou me niet verbazen als de PSU een beetje brakjes begint te worden..

Als de andere tests op niets uitlopen: nieuwe PSU, het liefst van een kwaliteitsmerk, zoals Enermax enzo :)

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:11

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

heb hetzelfde probleem als de stroom er weer es is afgeweest..

Als me PC dan nie geaard is dan start hij nie meer op en begint te piepen
-Zodra hij een geaard snoertje (stopcontact) heeft gekregen van mij doet hij het weer :S

System specs

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Het zou kunnen dat het inderdaad aan je powersupply ligt. Echter, de kans dat het ergens anders aan ligt is IMO vele malen groter.

Je kunt een paar dingen proberen:

+ Heb je meerdere reepjes SDRAM?
Probeer dan eens een voor een de reepjes + vid kaart. Als
je merkt dat dit niet het probleem is, dan ligt het niet
aan je geheugen.

+ Probeer je vid kaart in een PC van een vriend/collega/
familie-lid. Als die PC dan dezelfde kuren vertoond ligt
het aan je vid kaart.

+ Probeer een andere vid kaart (AGP) in je PC. Als dit dan
niet werkt, ligt het of aan je mobo (=gaar) of CPU (=gaar
of =gaar door BIOS-instellingen)

Ook dat laatste, die BIOS-instellingen, moet je ff gewoon terugzetten naar fabriekswaarden en dan nogmaals proberen.

Dit zijn allemaal opties en ik hoop dat het je probleem oplost.

Succes!

-- == Alta Alatis Patent == --

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
hij geeft zelf al aan wat het probleem is, waarom dan nog met geheugen kloten :? het is dus of je videokaart of je AGP slot. Alhoewel het laatste me stug lijkt, probeer eens een cheap-ass kaartje in die agp te smijten of je normale agp kaart in een andere bak te gooien :)

• Plague
  • Niet online
Ik ga vanmiddag ff aan een vriend vragen of ik zijn GEF2 MX mag lene... Heeft toch net een nieuwe ;) Als die werkt, weet ik wel welke kaart er de prullebak in gaat en welke nieuwe er in komt: De gef4 Ti4200 *D

Maar ik vind het wel FOKKING zonde van mijn geld :'( Heeft me vorig jaar 1400 balle gekost :( En is natuurlijk weer NET de garantie verlopen :( December.... |:( Maar voor mij nooit meer een niet-gerenomeerde kaarten maker... = Creative :(

Verwijderd

Ligt aan je videokaart, sommige kaarten werken niet of slecht op abit moederborden, in het begin merk je niks, maar op een gegeven moment dus wel. Check die agp kaart van je maat, en dan die Gf4Ti kopen!..

• Plague
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 16:17 schreef CB het volgende:
Ligt aan je videokaart, sommige kaarten werken niet of slecht op abit moederborden, in het begin merk je niks, maar op een gegeven moment dus wel. Check die agp kaart van je maat, en dan die Gf4Ti kopen!..
Maar issie nu kappot of werkt ie gewoon niet?

• Plague
  • Niet online
Nou jongens, ik heb er een mooie sleutelhanger bij :(

Ik heb nu een gef2 MX64MB, maar die werkt PERFECT! :)
Die GEF2U werkt niet op mijn andere PC ook.... Dus ik ga maar een boze brief naar creative sturen en dan hopen dat ik em op mag sturen, want dit vind ik NIET kunnen :( ;(

Nou bedankt voor jullie hulp! :)

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

's mooi dat je er nu achter bent wat er kapot is. Wel zuur dat zo'n duur kaartje kapot gaat. (Duur voor zijn tijd, wel te verstaan.) Nu maar hopen dat je nog garantie hebt, niet?

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1