Toon posts:

Switching type

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment gebruiken wij op al onze switches het "intelligent" switching principe. (3com proprierty ?)

Dit wil zeggen dat afhankelijk van de error rate op een switchpoort, het type switching word gekozen.

Hoe stelt men dit bij andere organisaties in ? Stelt men dit fixed in op : store-and-forward, fragment free, Fast Forward en waarom ?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het ligt er aan wat je wil zelf stel ik geen switches in maar Store en forwrd is een beetje achterhaald heb ik het idee. Het idee achter store en forward is dat je eerst het hele pakket in de switch word gecontroleerd of het in orde is (CRC). Uiteraard geeft dit een bepaalde delay en volgens mij komen er echter maar weinig kapotte paketten voor op een ethernet met goede kabels en nics.
Met fragment free word er naar de eerste 48 bytes (dacht ik) gekeken of het in theorie een geldig ethernet frame kan zijn er wordt dus niet gewacht op de CRC voordat het wordt doorgestuurd. fast forward dan wordt er enkel gekeken naar de header naar welk mac moet het toe en stuurt het dan door. Het snelt maar wel kans dat er kapotte pakketen langskomen.
Fragemnet free komt mij het best voor wel wat controle maaar niet overdadig veel vertragign erdoor. Bij een heel druk netwerk moet je dan wel genoeg geheugen hebben. hoewel dit geen probleem mag zijn denk ik.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Trailblazer legt de omschrijvingen goed uit.

alleen leest die bij fragment-free de eerste 64 bits.
dat is 23 bits van de header en 41 bits data.

verder word cut-trough alleen maar gebruikt op b*tch-ass-cheap-home-use-keukenswitches.

cisco werkgroepswitches (catalyst 1900-3500)maken gebruik van fragment free.

cisco coreswitches (catalyst 5500-12000) gebruiken store-and-forward.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:34

Lagune

Its time for warp

Volgens mij klopt dat niet hoor , mijn 3100 workgroup switch kan Cut-Through of Store & Forward

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Leuk docu van intel om eens te lezen
http://support.intel.com/support/express/switches/23188.htm
Vooral dan die 2 tabellen.
Daar staat bv ook de latency van de methodes.
Ff zoeken of ik geen van 3com vind...

Bingo:
http://support.3com.com/infodeli/tools/switches/s_stack2/3c16902/manual.a02/chap47.htm
Nu ook met latency voor store and forward.
Hmmm
* Intelligent - The Switch monitors the amount of error traffic on the network and changes the forwarding mode accordingly. If the Switch detects less than 18 errors a second, it operates in Fast Forward mode. If the Switch detects more than 18 errors a second, it operates in Store and Forward mode until the number of errors returns to zero.
3com switched dus enkel tussen fast forward en Store and Forward. :(
Dit terwijl hij ze wel alle 3 kan.

Op een coreswitch gebruik je best wel Store and Forward want die moet in staan zijn om store-and-forward te doen onder grote dataload.
En die krijgt ook een groot deel van het verkeer voor zijn kiezen.
Dan is het belangerijk van daar wel alle fouten uit te halen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 21 mei 2002 12:45 schreef babylon5 het volgende:
Volgens mij klopt dat niet hoor , mijn 3100 workgroup switch kan Cut-Through of Store & Forward
je kan het wel verzetten idd.
maar ik had het dus over de standaard instelling.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1