Toon posts:

lengte kabel UPC-modem..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat de maximale lengte is van de coax-kabel, die van de kast aan de muur naar m'n lancity modem gaat..?

Ik wil ehm verplaatsen, en 'k weet niet of ik die kabel wat langer mag / kan maken...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Vroeg ik me ook af ... ik de handleiding staat dat je de modem zo dicht mogelijk bij de computer neer moet zetten (heb een Terayon modem), logisch als je bedenkt dat coax afgeschermd is en UTP kabel niet (toch?). Die monteur van UPC heeft hem alleen helemaal beneden neergezet (compu staat boven) met een UTP kabeltje naar boven ... UTP kabel zal wel goedkoper zijn ofzo ...

PC Specs

Verwijderd

.. weet eerst eens waar je over praat, voordat je conclusies gaat trekken. ( oh jee, nu krijg ik commentaar :-) )

Coax kabel is stukken gevoeliger dan UTP, hoe langer je coax kabel, hoe groter de kans dat er straling ( vooral lage frequenties ) je coax kabel stoort. Verder heb je bij lange coax kabels ookn og eens ( bij slechte kwaliteit kabels, zoals ze in de meeste winkels verkopen ) nogal veel verlies van aantal dB's. Je modem heeft een bepaald aantal dB nodig om goed on-line te komen, dus een lange kabel levrt gevaar.

<edit> lengte kabel max 15 meter </edit>

UTP is (praktisch) niet gevoelig voor straling, en heeft op zijn hoogst een beetje packetloss, maar dat is niet zo storend.

Als ik ergens iets fout heb gezegd, verbeter me vooral, maar dit moet een redelijk duidelijk beeld geven van de situatie.

• Bomberman
Ok Thnx maar moet dat nou meteen met zo'n negatieve toon gvd!? Leer jij ff manieren dan leer ik meer over UTP en Coax.

PC Specs

Verwijderd

zo negatief is het niet toch?

heb nog wel ff add-on op Mr.Hein (OJ, nu krijg ik commentaar :-) )

lengte kabel max 15 meter -> lengte standaard kabelslager kabel zonder agressieve signaal storende TL-bak in een straal van 2 meter om de kabel heen max 15 meter

• Bomberman
Ok hier heb je je commentaar: Thnx:).

PC Specs

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het mogelijk de snelheid/kwaliteit van de verbinding te verbeteren door de coax kabel (nu 15 meter) te verkorten en de UTP kabel dan dus wat langer te maken?

Verwijderd

Topicstarter
okee dan, bedankt!
M'n kabeltje is nu nog geen meter! Kan ik er dus straffeloos een paar meter bijhangen!
thnx!
Pagina: 1