Toon posts:

dvd speler(grundig van o2) en boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goeie dag,
ik weet dat er al zeeeeer veel over geschreven is, maar is mij toch helaas nog niet helemaal duidelijk. Kun je een 5.1 boxen set zoals bijvoorbeeld de creative inspire 5300 direct aansluiten op een standalone dvd-speler. Of moet daar een pc of reciever tussen.
THX in ADVANCE

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
In principe kan je een pc-boxen set meteen aansluiten op een dvd-speler, aangezien pc-boxen een eigen ingebouwde versterker hebben. Je moet alleen kijken of de speakerset of de dvd-speler een ingebouwde dolby digital / dts decoder hebben. Bij een dvd-speler zonder eigen decoder is een speakersetje met eigen ingebouwde decoder nodig. Bij een dvd-speler met ingebouwde decoder heb je in feite geen speakersetje nodig met ingebouwde decoder.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
deze speler (grundig xenaro 5300, bij O2 dus) heeft geen DTS decoder, wel DTS doorvoer. ik heb em nu een week en dat ding is echt supercool! trouwens, op de stereo uitgang (tulpjes) komt ook het dolby-surround signaal mee, dus daar kun je eventueel ook een analoge set op aansluiten.
/edit: je kunt die set dus NIET direct aansluiten, wel stereo, maar niet 5.1 kanaals geluid..

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Ik wist niet zeker of die Grundig een ingebouwde decoder had, maar blijkbaar heeft ie die dus niet. Je hebt dan dus een speakerset met ingebouwde decoder nodig. De Creative inspire 5300 heeft zelf dacht ik geen ingebouwde decoder, dus die kan je niet rechtstreeks op de dvd-speler aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de aanwijzingen. ;)

Verwijderd

de dvdspeler bij 02 is de XENARO GRUNDIG GDP 5100, die geen svcd ondersteund :(

de 5120 weer wel

Verwijderd

vraagje: als ik de firmware van de XENARO GRUNDIG GDP 5100 overschrijf met die van 5120 kan hij dan wel svcd lezen? of is dit echt iets wat met de chip te maken heeft?

Verwijderd

Ik heb dat ding van O2 (5100),

SVCDs werken perfecto

Verwijderd

ja maar staat niet bij de specificaties. Dan stuur ik mijn brief op voor de 120 abonnement :P

Verwijderd

Hallo

Weet iemand van jullie of het mogelijk is om een creative inspire 4.1 4400 setje aan te sluiten op een standalone DVD speler (philips 640 met ingebouwde DTS decoder)
Bij dat creative setje zit een aansluiting van aan beide kanten twee minijacks 3.5 mm, die naar een analoge geluidsbron moeten.
Bij de DVD speler zit een bosje draden met aan beide kanten uiteinden van drie tulpen (geel,rood,wit).
Is dhet mogelijk om dit direct met elkaar te verbinden? Zo nee, wat heb je hier dan nog voor nodig?

Verwijderd

daar heb je verloopjes van jack naar tulp voor nodig(jack female, tulp male(waarschijnlijk))
de gele tulp is voor de video die moet op je tv en de witte en de rode moet je met verloopjes op je boxen aansluiten(geen 4.1 aansluiting maar stereo).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 02:49 ]

Verwijderd

De 640 heeft geen ingebouwde DTS decoder.
Wat gizmo1711 zegt klopt ook niet helemaal, want uit je speler komt een apart L/R signaal en je speakers hebben 2x stereo nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.digimania.be/imgdb/prods/acc_minijacksplitter-xl.jpg

Je stopt hier dus de 2 jacks van je speakers in, en de male-jack sluit je aan op de jack van onderstaande kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.digimania.be/imgdb/prods/acc_minijack2cinch-xl.jpg

Deze kabel moet waarschijnlijk precies contra zijn, dus female ipv male, en de tulpjes sluit je dan aan op je speler.

Je hebt nu helaas wel gewoon (dubbel) stereo geluid, maar dat gaat niet anders met die speakerset.

Verwijderd

ik heb het opgelost door een scart splitter op de uitgang van de dvd te zetten; videosignaal naar tv en audio (l en r) naar de ingang van mijn phillips-A2.310 speakersetje. Klinkt best goed in mijn kleine woonkamer, en ik heb verder geen stereo meer nodig.

Verwijderd

Bedankt jongens, ik heb het opgelost met een verloopje. Ik heb de kabel van creative helemaal niet gebruikt (?) Met een verloopje waarmee die L/R snoer (witte en rode tulp) overgaan naar 1 minijack (3.5mm). Dan die minijack in de subwoofer en het doet het allemaal prima. Zeker geen slecht geluid vind ik zelf. Alleen ik snap niet waar creative nou precies mee werkt dan, waarom een kabeltje met twee uiteinden?

Groeten Jan
Pagina: 1