Toon posts:

XP1700+ en Asus a7a266 Gek word ik er van.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gek wordt ik er van.

Ik heb in mijn asus mobo het volgende gepropt.
1. een TB1400 met Dragon3 7000rpm = 55 graden idle
2. een tb1200 met vulcano 2 en 3 = 53 graden idle
3. een xp1700 met coolermaster dp5-7h53f = 55 graden idle

Ik heb de vulcano 3 op de tb1400 gehad, en de dragon3 op de 1200, maar hij wordt NIET cooler.

Ik heb nu de xp1700 erin met dp5 cooler en kast open en een grote huiskamer ventilator erop.
En hij wordt 48 graden. Beetje achterlijke manier om je cpu te koelen. Deze temp wil ik met kast dicht en een stille cooler.

Afbeeldingslocatie: http://www.zenithfx.com/cooler.JPG

Ik kan nu alleen nog maar bedenken dat het aan het moederbord ligt. Weet iemand of het mogelijk is dat je mobo voor hoge temps zorgt?
Ik zit te denken om een nieuwe aan te schaffen. Welk moederbord raden jullie mij aan? Liefst ata133 en uiteraard met minimaal pc2100 ddr support. Raid is niet nodig.

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 01:31

l-burna

2nd place, is the 1st loser

ik heb het zelfde probleem
met het zelfde moederbord en dezelfde proc
het wordt het echt koeler dan 53 graden :(

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat die cpu het kan hebben, Het probleem is alleen als ik aan het gamen ben, dan wordt het aardig warm in mijn kast, cpu op 59 graden. De videokaart gaat natuurlijk zich gedragen als een centrale verwarming. En wat doet mijn voeding dan. POF uit. En ik kan dan een kwartier de pc niet meer aanzetten.

En het wordt nu steeds warmer buiten, dus hierbinnen schiet de temp ook omhoog.

Verwijderd

Ik ook :(
A7A266

Vroeger 55 graden ofzo.
NU 60 graden met 6 grote blowers en kast open :(
Lijkt wel steeds meer te worden :(
1)Ik denk dat asus te veel voltage op de processor zet, en te laag laaat uitlezen door de bios ofzo.
2)Ik denk dat de Temp.sensor lekker dicht op de processor zit bij asus, vandaar zo`n hoge Temp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel ergens gelezen dat de a7a van asus rare temps kan aangeven. Maar als ik voel aan de onderkant van de heatsink, dan voelt het wel als 55 graden. Zover ik kan inschatten natuurlijk.

Mijn case wordt ook vrij warm aan de buitenkant.

Mijn voltage is altijd 1,78 trouwens. Ook al zet ik em op 1,85 dan issie nog 1,78 volgens diverse mobo monitors, en de bios trouwens zelf ook.

Ik kan overigens niet booten als ik met jumpers(dipswitches) ga werken. Zelfs niet als ik em bijvoorbeeld op 1100mhz ga draaien.

Wat is jullie mobo temp btw? De mijne is nu met kast open 35. Het is overigens vrij warme hiero nu. Normaal zit ik rond de 30 graden.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 01:28 schreef Zenith4ever het volgende:
Ik weet wel dat die cpu het kan hebben, Het probleem is alleen als ik aan het gamen ben, dan wordt het aardig warm in mijn kast, cpu op 59 graden. De videokaart gaat natuurlijk zich gedragen als een centrale verwarming. En wat doet mijn voeding dan. POF uit. En ik kan dan een kwartier de pc niet meer aanzetten.

En het wordt nu steeds warmer buiten, dus hierbinnen schiet de temp ook omhoog.
Ik vind dat AMD noooooit de XP en TB had mogen verkopen!
Zelfs aals ik mijn TB1200 terug klok naar 1000Mhz en de kast met 2 blowers open laat is ie nog steeds 55grd idle :(
Dicht zelfs tegen de 57 idle aan, vroeger was dit 5 grd minder.
hoe ouder de processor hoe hoger de Tempretuur, dit lees ik zelfs op de grote engels talige tweakers forums(staat daar zelfs in de FAQ dat een XP & TB warmer worden als ze ouder worden)
Het is gewoon troep die TB`s, zelfs met mijn hoofdtelefoon op hoor ik mijn blowers nog om hem cool te houden.
(Ik heb al meerdere keeren de coolpasta vervangen)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 01:38 schreef CocaCola het volgende:

[..]

Zelfs aals ik mijn TB1200 terug klok naar 1000Mhz en de kast met 2 blowers open laat is ie nog steeds 55grd idle :(
hoe ouder de processor hoe hoger de Tempretuur, dit lees ik zelfs op de grote engels talige tweakers forums(staat daar zelfs in de FAQ dat een XP & TB warmer worden als ze ouder worden)
Het is gewoon troep die TB`s, zelfs met mijn hoofdtelefoon op hoor ik mijn blowers nog om hem cool te houden.
Ja dat had ik dus ook met die tb1400 van mij. Die werd vroeger 52 graden op 1533mhz. De laatste temp voordat ik em weg deed werd ie 56 graden op 1400mhz. En ook diverse pasta's geprobeerd maar dat hielp ook geen ruk.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 01:34 schreef Zenith4ever het volgende:
Ik heb wel ergens gelezen dat de a7a van asus rare temps kan aangeven. Maar als ik voel aan de onderkant van de heatsink, dan voelt het wel als 55 graden. Zover ik kan inschatten natuurlijk.

Mijn case wordt ook vrij warm aan de buitenkant.

Mijn voltage is altijd 1,78 trouwens. Ook al zet ik em op 1,85 dan issie nog 1,78 volgens diverse mobo monitors, en de bios trouwens zelf ook.

Ik kan overigens niet booten als ik met jumpers(dipswitches) ga werken. Zelfs niet als ik em bijvoorbeeld op 1100mhz ga draaien.

Wat is jullie mobo temp btw? De mijne is nu met kast open 35. Het is overigens vrij warme hiero nu. Normaal zit ik rond de 30 graden.
30/35 kast open/dicht.
kamertemp. 21.5 grd
Als het straks echt warm wordt kan ik mijn pc zelfs niet meer aanlaten als ik weg ga :(
Onderklokt loopie vast van de hitte als ik de kast sluit ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 01:41 schreef CocaCola het volgende:

[..]

30/35 kast open/dicht.
kamertemp. 21.5 grd
Als het straks echt warm wordt kan ik mijn pc zelfs niet meer aanlaten als ik weg ga :(
Onderklokt loopie vast van de hitte als ik de kast sluit ;(
Ik laat mijn pc dus nooit meer aanstaan sinds ik van intel naar amd ben overgestapt. Ik zit toch weer diep na te denken over een p4 systeem. Ik ben overigens wel erg tevreden over de prestaties van AMD. Hij crashed nooit, altijd goede performance etc.

Ik las trouwens in je sig dat je een tweede vidkaart hebt, daar heb ik nog nooit bij stilgestaan, goed idee :)

Ik heb overigens ook een v7700 deluxe, en mocht ik nou toevallig ook nog een pci matrox hebben liggen :) en ook nog een 17 en een 15inch monitor over. Jezus ik heb weer wat te doen :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 01:17 schreef Zenith4ever het volgende:
Gek wordt ik er van.

Ik heb de vulcano 3 op de tb1400 gehad, en de dragon3 op de 1200, maar hij wordt NIET cooler.

Ik heb nu de xp1700 erin met dp5 cooler en kast open en een grote huiskamer ventilator erop.
En hij wordt 48 graden. Beetje achterlijke manier om je cpu te koelen. Deze temp wil ik met kast dicht en een stille ;;;;;;;;

knipt
'''''
ik zou die huisfan niet te dicht in de buurt van je pc neerzetten... ik heb ergens gelezen dat er een magnetische straling (of magnetisch veld) vanaf komt, en das niet lekker voor je HDD'tjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een vermoede dat het niet goed zou zijn zo'n ventilator op je pc gericht. Ik zat vooral te denken aan de cpu cooler, want die ging merkbaar harder draaien.
Het overigens maar een test om te kijken of ik em met de lucht buiten de pckast maar wel in dezelfde kamer cooler kon krijgen. Om met die info te overwegen om een 120mm fan in de zijkant van mijn kast te maken. Maar ik vind 48 graden met kast open en zo'n fan op je pc gericht nog relatief te heet.

Zijn er niet miniairco's verkrijgbaar? :)
Ik bedoel het moet toch mogelijk zijn om een kleine airco in je pc te bouwen?

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
Ik heb precies hetzelfde bord en cpu.
Mijn systeem wordt met me koeler op volle toeren 5400, laag in de 40 graden (42 - 45).

Na vele uren gamen en stuff like that wordt hij op zijn hoogst 53 graden.

Kheb de zalman 6000CU die kopere versie.
Geen problemen hiero dus, wat ik wel toevallig weet. Is dat er een hoop problemen waren met stabiliteit. spontaan rebootten enzo.

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Asus mobo's hebben de vervelende eigenschap om de temaparatuur weer te geven, die verwacht is IN de CPU, terwijl er naast de CPU de daadwerkelijke temparatuur-meting verricht wordt! Dus wordt de temaparatuur door Asus zelf hoger weer-gegeven dan bij andere mobo's.

Probeer eens een koudstart, dus als de PC de hele nacht uitgeweest is, direct naar de bios te gaan, en eens de temparaturen te vergelijken van de CPU en de Chipset.

De temparatuur van de CPU kan (in mijn geval) wel 10 graden hoger zijn dan die van de chipset.
Trek van het verschil een graad af (omdat de temparatuur van de CPU snel oploopt).

Dan valt het allemaal wel mee denk ik, je zal er aan moeten wennen. :)

Ik ben benieuwd wat bij jullie het verschil is :9

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar als je systeem stabiel is, wat is er dan mis met een hoge temperatuur :?

Bang dat de levensduur van de XP korter wordt? Bang dat hij de fik ingaat? Bang dat verwarming in je kamer totaal overbodig wordt?

Niks om je druk om te maken dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 09:45 schreef BalusC het volgende:
Maar als je systeem stabiel is, wat is er dan mis met een hoge temperatuur :?

Bang dat de levensduur van de XP korter wordt? Bang dat hij de fik ingaat? Bang dat verwarming in je kamer totaal overbodig wordt?

Niks om je druk om te maken dus :)
Mijn voeding wordt warm door de hitte van de CPU en die heeft een thermische beveiliging, en die zegt dan Yo dude, ik kap er ff een kwartier mee, en dan mag je me weer opstarten. Als ik mijn kast open laat, dan mag de cpu zo heet worden als ie wil, maar dan kapt ie er dus niet mee.

Misschien maak ik mezelf wel te druk. Het ergste wat er kan gebeuren is dat mijn cpu en of mobo kapot gaat. Big deal ik wilde toch al een ander mobo om de hitte omlaag te krijgen.

Ik kan je wel vertellen, dat als ik mijn 1200mhz pc en mijn xp1700 tegelijk aanzet in deze kamer, dat verwarming dus ZEKER overbodig is, ook in de winter :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
asus athlon borden. het is en blijft bagger. /mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 23:05 schreef smvs het volgende:
asus athlon borden. het is en blijft bagger. /mijn mening
Ik moet wel toegeven dat de performance erg goed is. Nooit problemen, nooit crashes of vage errors etc.

Dus echt bagger vind ik het niet. Wie snel wilt zijn moet pijn lijden :)

Verwijderd

[..]

eehm.. ik heb ook een TB1400 en die wordt idle maar 38
graden, stressed 43.

k heb n alpha PAL8045T met n enermax 80mm regelbaar erop.
verder 2 casefans (dezelfde als op cpu heatsink) intake
voren onder, outtake achter boven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je de thermosensor van de PSU niet op een of andere manier uitschakelen? Anders kun je ook wel een of twee extra fans achter de case toevoegen, in de buurt van de CPU en PSU, die alle warme lucht uit de case blazen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 05:06 schreef Zenith4ever het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat de performance erg goed is. Nooit problemen, nooit crashes of vage errors etc.

Dus echt bagger vind ik het niet. Wie snel wilt zijn moet pijn lijden :)
performance verschillen van borden met dezelfde chipset zijn ondeling nihil te noemen. nooit crashes en vage errors: mijn ervaring is anders.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mijn Athlon 1200 word met een spire bigrock cooler met case open 39C en met case dicht 46C Ik heb er een extra case fan in zitten, maar die haalt helemaal niets uit.. Ik heb er ook gewoon de standaard zilverpasta op zitten die spire er bij doet. Ben niet ontevreden over deze temps. 't is tijdens het realtime mp3 encoden dus redelijk full load :) (gemiddeld 95% belast)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

heb hetzelfde probleem... (zie specs)

ben overgestapt op waterkoeling... nu zijn de temperaturen hetzelfde gebleven (rond de 50)

toch is het blok lauw en kan ik gewoon overclocken.

volgens mij houden de temp sensors van asus me gewoon voor de gek.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op dinsdag 21 mei 2002 01:17 schreef Zenith4ever het volgende:
Gek wordt ik er van.

En hij wordt 48 graden. Beetje achterlijke manier om je cpu te koelen. Deze temp wil ik met kast dicht en een stille cooler.

[afbeelding]

Ik kan nu alleen nog maar bedenken dat het aan het moederbord ligt. Weet iemand of het mogelijk is dat je mobo voor hoge temps zorgt?
Ik zit te denken om een nieuwe aan te schaffen. Welk moederbord raden jullie mij aan? Liefst ata133 en uiteraard met minimaal pc2100 ddr support. Raid is niet nodig.
Vaak gaat je temp omhoog/omlaag na een bios flash, de temperatuur is niet altijd reeel, je komt er pas achter met een geijkte thermometer of het klopt.

Freelance tweaker

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op woensdag 22 mei 2002 13:45 schreef D-Devil het volgende:
Vaak gaat je temp omhoog/omlaag na een bios flash, de temperatuur is niet altijd reeel, je komt er pas achter met een geijkte thermometer of het klopt.
idd.. ik heb gisteren mijn handen onder de warme kraan gehouden.. het water werd op 50 graden gemeten.. en ik had zeer veel pijn...

als ik mijn koelblok binnen 30 seconden van mijn proc trek (stressed 55 graden bij afsluiten) is het gewoon lauw..

ik vind dat het er allemaal maar primitief aan toe gaat met proc's vandaag de dag :(

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38

[..]

Sommige mensen weten duidelijk niet waar ze over praten. Dat een proc (te) heet word is al heel lang duidelijk (dat was zelfs al met de p2 & p3 's het geval). En dat Amd deze procs nooit had mogen verkopen??? Onzin. Dan had Intel nooit concurrentie gehad en zaten we nu nog op een p2 processor te draaien. Een p4 word btw ook redelijk warm, en schakelt weliswaar terug (=performance verlies), maar dat neemt niet weg dat ze te warm worden. Amd draait gewoon stug door. Misschien is het eens wijs om je moederbord onder de loep te nemen. Ik heb een 'servertje' staan met een msi k7t266a pro2 mobo en een athlon TB 1400 op 1633 Mhz, die niet warmer word dan 45 C na 2 volle dagen draaien. Bovendien zag ik dat jij je proc overgeklokt hebt...Logisch dat ie dan warmer word...Moet je er een goeie cooler opzetten.... ;)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 09:33 schreef Extra300s het volgende:
Asus mobo's hebben de vervelende eigenschap om de temaparatuur weer te geven, die verwacht is IN de CPU, terwijl er naast de CPU de daadwerkelijke temparatuur-meting verricht wordt! Dus wordt de temaparatuur door Asus zelf hoger weer-gegeven dan bij andere mobo's.

Probeer eens een koudstart, dus als de PC de hele nacht uitgeweest is, direct naar de bios te gaan, en eens de temparaturen te vergelijken van de CPU en de Chipset.

De temparatuur van de CPU kan (in mijn geval) wel 10 graden hoger zijn dan die van de chipset.
Trek van het verschil een graad af (omdat de temparatuur van de CPU snel oploopt).

Dan valt het allemaal wel mee denk ik, je zal er aan moeten wennen. :)

Ik ben benieuwd wat bij jullie het verschil is :9
Mijn CPU wordt na een koude start in bios direct 34 graden, en mijn mobo is 26 graden. Dus dat scheelt 8 graden.

26 graden is op dit moment de kamertemp gok ik zo, misschien 2 graden cooler. Ik denk dat ik door deze info weer iets gerustgesteld ben.
ff kijken of mijn voeding het nog trekt. Misschien dat ik een extra fannetje aan de zijkant van mijn kast maak ofzo.
Pagina: 1