Toon posts:

[PHP] tekst tussen tags 'wegstrippen'

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al flink gezocht hier op het forum maar niet echt een antwoord kunnen vinden.

Wat ik graag wil is het volgende. Ik heb ik MySQL een tabel met velden waar tekst in staat. De inhoud van zown tekst veld is bijvoorbeeld alsvolgt:

---
dit is tekst <b>vette tekst 1</b>, hier gaat de tekst verder en komt er weer een vet stuk <b>vette tekst 2</b>. Dit was dus een tekst met 2 vette stukken.
---

Wat ik nu wil is dat deze tekst wordt doorgelopen en dat alle tekst tussen de <b> en </b> tags worden uitgelezen, zodat ik dus als resultaat krijg:

vette tekst 1
vette tekst 2

dit zijn dus de twee teksten die tussen die tags staan, ik heb nu al van alles geprobeerd maar het lukt me niet echt. Wel heb ik dit geprobeerd:

$gestript=ereg_replace("(<b>)(.*)(</b>)", "\\2",$resultaat[tekst]);

alleen dit zorgt ervoor dat alle tekst tussen de eerste <b> en laatste </b> wordt uitgelezen. Niet wat ik wil dus.

Wie o wie kan me helpen en kan ik eeuwig dankbaar zijn? :+

Verwijderd

edit:

vergeet dit maar...
zie post van nielz, is iets handiger.. :P

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
preg_match_all()?

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 00:54 schreef Nielsz het volgende:
preg_match_all()?
Die kende ik nog niet..
Is wel een stukkie handiger dan mijn manier.. :'(

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 00:58 schreef webskipper het volgende:

[..]

Die kende ik nog niet..
Is wel een stukkie handiger dan mijn manier.. :'(
Met de nadruk op stukkie jah :+

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Inderdaad, preg_match_all() laat je gebruik maken van Perl Compatible Regular Expressions en deze kennen een greedyness modifier, het vraagteken. Mogelijke oplossing wordt dus iets als dit:
code:
1
_<b>(.*?)</b>_

Als er geen tags tussen de <b> tags voor komen, zou je ook gewoon iets als dit kunnen gebruiken voor je ereg():
code:
1
<b>([^<]*)</b>

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=ubb]
[search=regex]
en ook zie de P&W faq over regexen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390/#regexen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.