Toon posts:

MC303 op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Roland MC303 drumcomputer/synthesizer staan en wil deze via de line in ingang aansluiten op mijn pc. Het kan ook via midi maar goed, dan moet ik weer een speciale kaart aanschaffen denk ik. Echter direct van line out mc303 naar line in geluidskaart werkt niet, te zwak signaal. Iemand adviseerde me er een versterker tussen te zetten. Hoe werkt dit verder, waar koop ik zo'n ding goedkoop bijvoorbeeld? Of zijn er nog andere oplossingen denkbaar. Ik wil dit omdat de aux ingang op mijn stereo kapot is, alleen mono werkt nog maar.

Verwijderd

midi wordt niet gebruikt om geluid over te brengen, maar om apparatuur te besturen. uit je mc303 zou gewoon line level moeten komen, misschien moet je de line-in van de PC mixer wat hoger zetten :?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:46

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Je kan het op de mic ingang proberen wil ook wel eens helpen. Als je het wil versterken kan je het beste een mengpaneel ertussen doen (heb je later meer aan dan een versterker).
Dat MIDI gebeuren hoef je trouwens geen extra kaart voor gewoon een MIDI kabel aan je game-poort hangen (gameport zit op elke geluidskaart tegenwoordig).

edit:

Bout dat ik hem heb uitgeleend kon het dan gelijk checken voor je. Heb je de volume knop helemaal open staan???

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

En wel belangrijk/handig is dat je dan je mc303 op sound module mode zet door de play-mode knop ingedrukt te houden als je em aanzet. Dan word de mc303 16part multitimbral ipv dat alles over 1 kanaal wordt gegooid. (duurde vrij lang voor ik hier zelf achter was :D)

edit: /* dit geldt dus voor als je midi gebruikt */

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Topicstarter
Ok gasten bedankt. Ik ga het eens proberen via die mic ingang. Maar wat zou midi mij voor voordelen bieden?