Ik heb even een vraagje: Wat is NOR in PHP? Ik heb hier namelijk een boek liggen en daar staan AND, OR, &&, || en nog wat dingen in, maar niet NOR. Ik heb al !OR en !!! al geprobeerd, maar dat geeft een error. Ik heb ook al gezocht bij PHP.net, maar daar vond ik niks behulpzaams.
Je wilt A NOR B berekenen?
Is dat dan niet gewoon:
!($a || $b)
(is overigens ook gelijk aan !$a && !$b volgens DeMorgan's Law).
in php (ben ff de definitie van nor vergeten, maar ik neem aan dat het gewoon not na or is?).
Is dat dan niet gewoon:
!($a || $b)
(is overigens ook gelijk aan !$a && !$b volgens DeMorgan's Law).
in php (ben ff de definitie van nor vergeten, maar ik neem aan dat het gewoon not na or is?).
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
Op maandag 20 mei 2002 23:54 schreef Krankenstein het volgende:
Ik heb even een vraagje: Wat is NOR in PHP? Ik heb hier namelijk een boek liggen en daar staan AND, OR, &&, || en nog wat dingen in, maar niet NOR. Ik heb al !OR en !!! al geprobeerd, maar dat geeft een error. Ik heb ook al gezocht bij PHP.net, maar daar vond ik niks behulpzaams.
PHP:
1
| <?function nor($a, $b){if ((!$a) && (!b)){ return true;}else{ return false;}}?> |
Dus er is geen direct commando voor ingebouwd? Jammer, maar zo moet het ook lukken.
Thnx
Thnx
Gadver! For the record; dat moet zo worden:Op dinsdag 21 mei 2002 00:05 schreef dj_delta het volgende:
PHP:
1 <?function nor($a, $b){ if ((!$a) && (!b)) { return true; } else { return false; }}?>
code:
1
2
3
4
| function nor($a, $b)
{
return !($a || $b);
} |
Trouwens, gebruik bij voorkeur code-tags ipv php-tags, aangezien code tussen php-tags nauwelijks te quoten/editten is, dankzij TOPIX.
NOR is in geen enkele taal een operator voor zover ik weet..
FYI, in VHDL is NOR een operator.Op dinsdag 21 mei 2002 07:06 schreef ddc het volgende:
NOR is in geen enkele taal een operator voor zover ik weet..
Op dinsdag 21 mei 2002 07:24 schreef Selfdefence het volgende:
[..]
FYI, in VHDL is NOR een operator.
Selfdefence:
FYI, in VHDL is NOR een operator.
in haskell:
nor = not.(||)
a `nor` b
nor = not.(||)
a `nor` b
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Dat telt niet; dan bestaat 'ie in elke taal waarin je 'm kunt definiëren wel natuurlijk.Op dinsdag 21 mei 2002 09:48 schreef Infinitive het volgende:
in haskell:
nor = not.(||)
Is het niet simpelweg te implementeren door "andersom" af te testen?
Ligt er naturrlijk aan waar je'm precies voor wilt gebruiken...
code:
1
2
3
4
5
| if A OR B hier wat code else hier wat anders, namelijk A NOR B !!!! end if |
NOR is gewoon het tegenovergestelde van ALLES JA, dus ALLES NEE. Sim-pel.Dido:
Is het niet simpelweg te implementeren door "andersom" af te testen?
code:
1 2 3 4 5 if A OR B hier wat code else hier wat anders, namelijk A NOR B !!!! end if
He was not going by bus nor by train.NOR-OPERATOR
A Boolean operator that returns a value of TRUE only if both operands are FALSE.
Hij ging niet met de bus, alsook niet met de trein. (Je kan ook noch gebruiken in het Nederlands). Oftewel $bus en $trein zijn false, dat is waar, dus...
Het is inderdaad gewoon alles false, heel simpel:
code:
1
| !$a && !$b && !$c ... |
maar OR is niet ALLES JA, maar EEN OF MEER JAOp dinsdag 21 mei 2002 17:44 schreef ddc het volgende:
[..]
NOR is gewoon het tegenovergestelde van ALLES JA, dus ALLES NEE. Sim-pel.
dus toch niet zo sim-pel
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn:
maar OR is niet ALLES JA, maar EEN OF MEER JA
dus toch niet zo sim-pel
Ik zeg dat NOR hetzelfde is als alles false. Ik heb niet gezegd dat NOR het tegenovergestelde is van OR.
NOR is eerder het tegenovergestelde van de && operator. Maar dus ook niet helemaal denk ik zo.
klopt, dat zei je idd niet, maar dat impliceerde het wel. Want waarom zou je zeggen dat NOR het tegenovergestelde van alles ja is, zonder dat er enig verband zit tussen "alles ja" en de rest van deze topic?Op dinsdag 21 mei 2002 20:34 schreef ddc het volgende:
[..]
Ik zeg dat NOR hetzelfde is als alles false. Ik heb niet gezegd dat NOR het tegenovergestelde is van OR.
(wat ik bedoel te zeggen is dat ik ook wel kan zeggen dat 1+1=2, dus 2-1=1, maar wat het verdere verband is...?)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ga alleen maar op anderen in hoor, en ik vind dat je nu een beetje zeurt, alsof ik niks mag zeggen ofzo...oisyn:
klopt, dat zei je idd niet, maar dat impliceerde het wel. Want waarom zou je zeggen dat NOR het tegenovergestelde van alles ja is, zonder dat er enig verband zit tussen "alles ja" en de rest van deze topic?
(wat ik bedoel te zeggen is dat ik ook wel kan zeggen dat 1+1=2, dus 2-1=1, maar wat het verdere verband is...?)
ik zeur niet, je zei "
", dus ik legde even uit waarom ik het zei
Maar goed, NOR kan je gewoon herschrijven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| if(!($a == 1 && $b == 2 && $c == 3))
{
//
}
else
{
//
} |
wat een logica allemaal 
ik ga ook m'n eigen taal maken

me vindt dat er, itt php, voor elke logische operator maar 1 operator moet zijn (dus niet && en AND)
ik ga ook m'n eigen taal maken
code:
1
2
3
4
| incase(($a !&& $b ) NOR ($b !|| $C) AND ( $D && !$E ))
{
...
} |
me vindt dat er, itt php, voor elke logische operator maar 1 operator moet zijn (dus niet && en AND)
Ik persoonlijk gebruik AND en OR ook niet. Het is naar mijn mening ook slordig om ze door elkaar heen te gebruiken. En && is netter dan AND naar mijn mening, omdat je ook niet doet if($a IS $b).Orphix: me vindt dat er, itt php, voor elke logische operator maar 1 operator moet zijn (dus niet && en AND)
dus dat wordt danOp dinsdag 21 mei 2002 17:44 schreef ddc het volgende:
He was not going by bus nor by train.
Hij ging niet met de bus, alsook niet met de trein.
"Hij ging met de bus, noch met de trein".
"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"
Ik weet ook wel dat dat kan hoor, taalfreak, probeer het alleen maar uit te leggen.klokop:
dus dat wordt dan
"Hij ging met de bus, noch met de trein".
Ge-mierenneuk de hele tijd...
HEB HET ER ZELFS TUSSEN HAAKJES ACHTER STAAN
omdat ik dit soort dingen al had verwacht
Op dinsdag 21 mei 2002 21:30 schreef ddc het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat dat kan hoor, taalfreak, probeer het alleen maar uit te leggen.
Ff kijken of je het zelf wel doorhad...
Ben je de leukste thuis ofzo?klokop:
Ff kijken of je het zelf wel doorhad...
Ga ergens anders het kotertje uithangen, hier zijn serieuze mensen.
snorry
even rustig blijven heOp dinsdag 21 mei 2002 21:30 schreef ddc het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat dat kan hoor, taalfreak, probeer het alleen maar uit te leggen.
Zet je icq eens aan dan..oisyn:
even rustig blijven he
Als je een NAND operator hebt, kan je de anderen zo maken (maw je hebt maar 1 logsiche boolean operator nodig):me vindt dat er, itt php, voor elke logische operator maar 1 operator moet zijn (dus niet && en AND)
A NAND A = NOT A
NOT (A NAND
A NAND B = NOT A OR NOT B
NOT A NAND NOT B = A OR B
NOT A AND NOT B = A NOR B
A NAND NOT B = A => B
(even prioriteit NOT hoger dan de anderen veronderstellen... geen zin om haakjes te zetten
mijn icq staat aan, hij accepteert alleen geen events van mensen die niet in mijn contact list staan (wegens spam enzo)Op dinsdag 21 mei 2002 21:53 schreef ddc het volgende:
[..]
Zet je icq eens aan dan.
Er zit wel verschil tussen AND en && en OR en ||, namelijk in prioriteit. Soms is het duidelijker om AND en OR te gebruiken, die een zeer lage prioriteit hebben. Meestal is dit ook wel met haakjes af te vangen, natuurlijk.Op dinsdag 21 mei 2002 21:18 schreef ddc het volgende:
Ik persoonlijk gebruik AND en OR ook niet. Het is naar mijn mening ook slordig om ze door elkaar heen te gebruiken.
Ook is gevoelsmatig 'doeIets or doeIetsAnders' een mooiere constructie dan 'doeIets || doeIetsAnders'.
Klopt ja. Maar zoals je zelf al aangeeft kan je dat bijna verwaarlozen, omdat je jezelf al flink in de vingers snijdt door niet met haakjes te gaan werken. Haakjes zijn echt belangrijk.Soultaker:
Er zit wel verschil tussen AND en && en OR en ||, namelijk in prioriteit. Soms is het duidelijker om AND en OR te gebruiken, die een zeer lage prioriteit hebben. Meestal is dit ook wel met haakjes af te vangen, natuurlijk.
Ook is gevoelsmatig 'doeIets or doeIetsAnders' een mooiere constructie dan 'doeIets || doeIetsAnders'.
Verwijderd
Niet als je weet hoe de prioriteitsregels werken!Op woensdag 22 mei 2002 07:36 schreef ddc het volgende:
[..]
Klopt ja. Maar zoals je zelf al aangeeft kan je dat bijna verwaarlozen, omdat je jezelf al flink in de vingers snijdt door niet met haakjes te gaan werken. Haakjes zijn echt belangrijk.
You've got me thereHieronymus:
Niet als je weet hoe de prioriteitsregels werken!Het is zelfs een goede gewoonte haakjes weg te laten, daar waar ze niet nodig zijn.
Gelukkig ken ik die zinnetjes wel over Ameland enzo
Toch denk ik dat je dingen makkelijker kan begrijpen (vooral ook sneller) als je wél met haakjes werkt
Klopt helemaal, maar mijn coding is simpelerOp dinsdag 21 mei 2002 17:44 schreef ddc het volgende:
[..]
NOR is gewoon het tegenovergestelde van ALLES JA, dus ALLES NEE. Sim-pel.
[..]
He was not going by bus nor by train.
Hij ging niet met de bus, alsook niet met de trein. (Je kan ook noch gebruiken in het Nederlands). Oftewel $bus en $trein zijn false, dat is waar, dus...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| A | B | OR | NOR -------------------- 0 0 0 1 0 1 1 0 1 0 1 0 1 1 1 0 dus if (NOT A) AND (NOT B) hier NOR coding end if is hetzelfde als if A OR B hier dummy else hier NOR coding end if |
En zoals gezegd, ligt het er maar net aan waar je het precies voor gebruikt...
Pagina: 1