Toon posts:

Pc installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al twee dagen bezig om op de Pc van een vriend een OS te krijgen (WinXP), maar nu krijg ik dit niet voor elkaar. Er gebeurt namelijk het volgende. Zodra ik de installatie start gaat alle nog goed, totdat hij zomaar tijdens het kopieren van de bestanden zegt: "Kan het bestand xxx.dll niet kopieren", daarna zegt ie dat bij ieder bestand. Ik heb meerdere Cd's geprobeert, verschillende Os'en, ik heb de installtie bestanden naar een andere partitie gekopieerd via mijn eigen Pc, ik heb de HD vervangen, ik heb de Cd-Rom speler verwisseld, ik heb de IDE-kabels vervangen en ik heb zijn HD in mijn Pc gehangen en toen ging de installatie vlekkenloos. Maarja, zodra ik dan de geinstalleerde HD in zijn PC hang, krijg je meteen een blauw scherm. Kan iemand mij helpen. O ja ik ook zijn BIOS al meerdere malen aangepast, maar niet schijnt te helpen.
Wat zou het nog meer kunnen zijn???????|:(

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Brak geheugen? :?

Aangezien CDROM-drive en harddisk iig goed zijn en het BIOS ook het probleem niet lijkt te zijn.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt iig al veel geprobeerd ;)
Misschien kan je nog proberen om op die andere PC (dus de HDD in die andere pc gooien) de WinXP CDROM te kopieren, en dan de HDD terug plaatsen, en zo XP installeren.
Op maandag 20 mei 2002 23:07 schreef Dickster het volgende:

[..]

Heeft die zo te zien ook al gedaan.

Installeren met minimale hardware???
Voor zover ik kan zien, alleen bij zijn eigen PC, of ben ik nou scheel :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:31
Op maandag 20 mei 2002 23:05 schreef blackd het volgende:
Misschien kan je nog proberen om op die andere PC (dus de HDD in die andere pc gooien) de WinXP CDROM te kopieren, en dan de HDD terug plaatsen, en zo XP installeren.

Verwijderd

Lijkt mij dat je geheugen rot is of anders je HD controller. Je kan je geheugen testen met docmem of soortgelijk programma

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:05 schreef blackd het volgende:
Heb ik ook al geprobeerd. :(

Misschien het geheugen ja, er zitten 2 DIMM's van 256 in dus ik haal er wel ff 1 uit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:07 schreef Dickster het volgende:

[..]

Er zit alleen nog maar een videokaart in en die heb je wel nodig *D

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:31
[..]

Voor zover ik kan zien, alleen bij zijn eigen PC, of ben ik nou scheel :?
[/quote]

Volgens mij via zijn eigen pc, maarja in ieder geval heeft hij het inmiddels geprobeerd.

Wat voor hardware zit er op dit moment nog in het systeem?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb ook zo'n fantastische ervaring... had het alleen met XP tho... andere OSen deed mijn machine wel goed...

Hier mijn story;
mijn XP cd lijkt op het oog goed,
alleen tijdens het kopieren van de files naar HDD roept ie op gegeven moment dat ie bestand SRCHUI.DL_ niet kan vinden/installeren (terwijl ie wél op de cd staat) :?
Wat ik dus gedaan heb is dat bestandje van een andere cd afgerukt en op flop geknalt en als ie erom vraagt prop ik die flop erin en gaat ie door... uiteraard vraagt ie na dat bestandje weer om de cd 8-)
Installatie verloopt voor de rest vlekkeloos...

Ik hoop dat je met mijn ervaring verder kunt... want het ziet er anders naar uit dat er idd iets hardwarematig goed naar de kl*ten is |:(
Deed ie het hiervoor wel goed ??

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb ook zoiets gehad.
Alleen wilde XP wel installen op FAT32 maar totaal niet op NTFS en gaf dan dus ook die kopieer error.
Gewoon weird.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als ik XP instaleer van mijn back-up CD dan krijg ik ook 2 foutmeldingen van 2 bestanden die er niet op staan blijkbaar.... Gewoon skippen en doorgaan. Draait nou al een half perfect op meerdere back-up computers ;) . ffff uitgezocht, waren bestanden voor modem... en die gebruik ik nie... :)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 00:55 schreef MRic3 het volgende:
Als ik XP instaleer van mijn back-up CD dan krijg ik ook 2 foutmeldingen van 2 bestanden die er niet op staan blijkbaar.... Gewoon skippen en doorgaan. Draait nou al een half perfect op meerdere back-up computers ;) . ffff uitgezocht, waren bestanden voor modem... en die gebruik ik nie... :)
dat kan natuurlijk ook altijd ;)
Als je het nog niet gedaan hebt, test dan het geheugen maar eens met memtest86 (.com ;))

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Probeer eens de IDe kabels te vervangen met een ander exemplaar. Wellicht dat daar het probleem in zit.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

ik heb de HD vervangen, ik heb de Cd-Rom speler verwisseld, ik heb de IDE-kabels vervangen en ik heb zijn HD in mijn Pc gehangen
Al gedaan dus... 8-)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Dat blauwe scherm kan je omzaeilen door vanaf de cd te booten en voor setup te kiezen. Er wordt dan van zelf gevraagd of je wil installeren of wilt repareren. Kies je voor repareren dan is je pc ongeveer een uur bezig, waarna alles zou moeten werken.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kopieer onder DOS eerst de i386 directory naar de harde schijf (onder een win9x moet je de win9x map naar de harde schijf copieren) en start vandaar de setup.

Dit scheelt soms een hoop ellende.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 07:35 schreef Sinclair het volgende:
Kopieer onder DOS eerst de i386 directory naar de harde schijf (onder een win9x moet je de win9x map naar de harde schijf copieren) en start vandaar de setup.

Dit scheelt soms een hoop ellende.
Dat heeft ie ook al gedaan... zowel op zijn eigen PC als op een andere.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 21 mei 2002 06:41 schreef ByMeSDy het volgende:

[Op dinsdag 21 mei 2002 00:55 schreef MRic3 het volgende:
Als ik XP instaleer van mijn back-up CD dan krijg ik ook 2 foutmeldingen van 2 bestanden die er niet op staan blijkbaar.... Gewoon skippen en doorgaan. Draait nou al een half perfect op meerdere back-up computers . ffff uitgezocht, waren bestanden voor modem... en die gebruik ik nie... ]

dat kan natuurlijk ook altijd ;)
Als je het nog niet gedaan hebt, test dan het geheugen maar eens met memtest86 (.com ;))
Ah, ik zie dat ik iets te snel gedacht heb voor mijn type werk... wat ik vergat te typen is: Draait nou al een half jaar perfect op meerdere back-up computers...

Ik zou niet weten waarom ik memtest86 zou moeten/willen runnen... zeg eens waarom?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:05 schreef Ferdo het volgende:
Brak geheugen? :?

Aangezien CDROM-drive en harddisk iig goed zijn en het BIOS ook het probleem niet lijkt te zijn.
Het was inderdaad het geheugen, zodra ik 1 x 256 MB eruit had gehald, liep hij als een trein.

tnx
Pagina: 1