failure is the only option
Verwijderd
lijkt idd veel op een voeding probleem
althans als je zegt dat hij het "steeds minder" ging doen
Heb je toevalig niet een andere voeding liggen zodat je dat ff kan testen
althans als je zegt dat hij het "steeds minder" ging doen
Heb je toevalig niet een andere voeding liggen zodat je dat ff kan testen
volgens mij had ik hetzelfde probleem.Op maandag 20 mei 2002 22:50 schreef X_Treme>GR< het volgende:
druk powerconnectors es goed stevig aan!
druk hem aan alles gaat branden, en fans gaan draaien.
maar geen beeld, en geen startup piepje!
nu een nieuw mobo, en het werkt weer allemaal!!
AMD Athlon 1400
Abit KG7-Raid moederbord
300 watt voeding
3 hd's
2 cdroms
2 netwerkkaarten
1 geluidskaart
1 grafische kaart
2 extra fans
(ik denk zet alles er maar ff bij)
ik had eerst een MSI K7T maar die is doorgefikt... en toen hebben ze bij de zaak waar ik m heb gekocht dit bord ingezet, ongeveer een maand geleden.
heb al geprobeerd alles los te trekken, om te kijken of het aan een IDE device lag... maar dat hielp niet.
ook powerconnector op moederbord los gehaalt en weer stevig aangedrukt... geen resultaat...
zal em eens proberen te resetten (de bios)
maar denk niet dat dat veel uithaalt
Abit KG7-Raid moederbord
300 watt voeding
3 hd's
2 cdroms
2 netwerkkaarten
1 geluidskaart
1 grafische kaart
2 extra fans
(ik denk zet alles er maar ff bij)
ik had eerst een MSI K7T maar die is doorgefikt... en toen hebben ze bij de zaak waar ik m heb gekocht dit bord ingezet, ongeveer een maand geleden.
heb al geprobeerd alles los te trekken, om te kijken of het aan een IDE device lag... maar dat hielp niet.
ook powerconnector op moederbord los gehaalt en weer stevig aangedrukt... geen resultaat...
zal em eens proberen te resetten (de bios)
maar denk niet dat dat veel uithaalt
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:51
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als die 300 watt van een slecht merk is kan die het moeilijk krijgen.
Probeer eens goeie voeding, bv enermax 350 watt of meer.
En ja BIOS resetten. Kaal booten dat ook geprobeerd?
1 van die hd's kan ook verkeerd ingesteld staan met master/slave en dan hangt die ook.
Probeer eens goeie voeding, bv enermax 350 watt of meer.
En ja BIOS resetten. Kaal booten dat ook geprobeerd?
1 van die hd's kan ook verkeerd ingesteld staan met master/slave en dan hangt die ook.
hij heeft t altijd gewoon gedaan...
kaal booten zonder hd's enz. heb ik ook al geprobeerd ja, doet ie ook niet
kaal booten zonder hd's enz. heb ik ook al geprobeerd ja, doet ie ook niet
Damn... ik was er eerlijk gezegd al bang voor dat het een abit board was. Sterker nog, ik had al een weddenschap lopen hier.
Dit zijn nl precies de abit symptomen.
Dit kan duiden op verschillende zaken:
- Condensatoren naar de kl*te (check de caps naast de cpu ed)
- Bios bug (bios resetten helpt soms)
- Ander hardware defect (Zoals VR's die zijn doorgebrand)
- Gewoon de standaard design fout, meermaals reset drukken na aanzetten helpt soms.
Ow ja, en je moet natuurlijk ook eff een andere voeding testen, maar ik neem aan dat dal al duidelijk was
Dit zijn nl precies de abit symptomen.
Dit kan duiden op verschillende zaken:
- Condensatoren naar de kl*te (check de caps naast de cpu ed)
- Bios bug (bios resetten helpt soms)
- Ander hardware defect (Zoals VR's die zijn doorgebrand)
- Gewoon de standaard design fout, meermaals reset drukken na aanzetten helpt soms.
Ow ja, en je moet natuurlijk ook eff een andere voeding testen, maar ik neem aan dat dal al duidelijk was
volgens mij is de voeding dood, want hij gaat nu helemaal niet meer aan...
hmmph
gelukkig heb ik nog garantie, maar dan moet ik wel eerst in totaal 100 km rijden om dat ding af te geven
en 3 dagen later weer 100 km om 'm op te halen
hmmph
gelukkig heb ik nog garantie, maar dan moet ik wel eerst in totaal 100 km rijden om dat ding af te geven
en 3 dagen later weer 100 km om 'm op te halen
Kijk eens of alle stekkers goed vastzitten, het geheugen goed vastgeklemd zit, en misschien dat er een PCI kaartje ietsje los zit. Het kan namelijk al een los WOL kabeltje zijn die voorkomt dat de pc opstart, laad staan de BIOS laadt.
Verder kan het zijn dat je jou processor iets té veel hebt opgevoerd, waardoor hij stiekem aan het doorfikken was.
Kijk anders nog even naar de koeler, of die er nog wel stevig op zit (stevig geklemd op de CPU).
Verder kan het zijn dat je jou processor iets té veel hebt opgevoerd, waardoor hij stiekem aan het doorfikken was.
Kijk anders nog even naar de koeler, of die er nog wel stevig op zit (stevig geklemd op de CPU).
https://www.enwatbenjedan.nl/
alles loshalen en sequentieel alles weer ansluiten, en dan es kijken of de rotte appel naar boven komt..
hij gaat helemaal niet meer aan, dus denk niet dat dat aan hardware ligtOp dinsdag 21 mei 2002 10:45 schreef Rekenmachine het volgende:
Kijk eens of alle stekkers goed vastzitten, het geheugen goed vastgeklemd zit, en misschien dat er een PCI kaartje ietsje los zit. Het kan namelijk al een los WOL kabeltje zijn die voorkomt dat de pc opstart, laad staan de BIOS laadt.
mijn cpu is niet opgevoerdVerder kan het zijn dat je jou processor iets té veel hebt opgevoerd, waardoor hij stiekem aan het doorfikken was.
tried that, no result...Op dinsdag 21 mei 2002 10:48 schreef mayhem het volgende:
alles loshalen en sequentieel alles weer ansluiten, en dan es kijken of de rotte appel naar boven komt..
ik ga proberen vanmiddag een andere test-voeding te regelen...
[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 26-01-2024 16:35 ]
Verwijderd
Zoek ff op forum...
Er zijn veel bootproblemen met een XP proc en een Abit KR7A
http://gathering.tweakers.net/forum/find
Er zijn veel bootproblemen met een XP proc en een Abit KR7A
edit:
en andere
moederborden...en andere
http://gathering.tweakers.net/forum/find
Hij heeft een KG7.
Maar het klopt wel dat bijna alle Abit mainboarden veel bootproblemen hebben.
Als je een abit board hebt welke na een jaar nog steeds in 1x start als je hem aanzet dan mag je jezelf gelukkig prijzen !
PS: Heb zelf dus ook meerdere pc's met abit mainboards gebouwd / gehad.
Maar het klopt wel dat bijna alle Abit mainboarden veel bootproblemen hebben.
Als je een abit board hebt welke na een jaar nog steeds in 1x start als je hem aanzet dan mag je jezelf gelukkig prijzen !
PS: Heb zelf dus ook meerdere pc's met abit mainboards gebouwd / gehad.
nee nu niet meerOp dinsdag 21 mei 2002 10:58 schreef robles het volgende:
Uhm draait de fan van de voeding uberhaupt wel?
er gebeurt helemaal niks
Hoe kwam het dat je cpu rip was dan ?
Ook een abit mainboard ?
Ook een abit mainboard ?
kan toch niet aan de cpu liggen, dat er helemaal geen stroom op komt?Op dinsdag 21 mei 2002 11:41 schreef DigitalFX het volgende:
Ik heb trouwens hetzelfde gehad...
CPU kapot...
moet de voeding zijn... toch?
Pagina: 1