apache op 2 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik zou willen weten of het mogelijk is om 1 apacheserver op 2 kabelaansluitingen te laten draaien, dus als er 1 van de 2 offline is dat de andere het opvangt, en als ze beiden online zijn dat er dan 2 x zo hoge upstream is. Kon hierover in de search niks vinden.

Verwijderd

volgens mij kan dit niet. (correct me if I'am wrong).

Waarom plant je niet 2 servers neer, ieder een eigen IP en dan laat je het domein gewoon naar alle twee de IP nummers verwijzen. (In de dns tabel dan he)

Verwijderd

Round robin DNS dus. Dat heeft wel als nadeel dat de helft van de hits de mist in gaan als er 1 van de 2 verbindingen down is. Je zou het op kunnen lossen door twee tunnels op te zetten (over elke verbinding 1) en daar een stukje IP space overheen te routeren. Zonder medewerking van tenminste 1 ISP krijg je dat niet voor elkaar. Je moet ten eerste een doos ergens op het Internet hebben om je tunnels te termineren en je moet IP space hebben.

Handiger is het misschien om je DNS automatisch te updaten als er een van de twee down is, en toch gewoon round robin DNS te doen. Je moet dan wel de timers in het SOA record van je zone kort houden, anders heeft het nog geen zin.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Arjan A

Cenosillicafoob

Dit probleem heeft in feite niets met Apache te maken, maar met de netwerkstructuur waar Apache gebruik van maakt.
Dit moet je dus niet in Apache configureren maar op OS-laag.
Welk OS gaat het om?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur