[Delphi] socket error

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
ik maak dmv ClientSocket en ServerSocket een verbinding. Dig gaat goed.
Vervolgens stuur ik zo text van de server naar de client:
ServerSocket1.Socket.Connections[0].SendText(edit1.text);

Als ik nu vanaf de client text wil sturen naar de server doe ik dat zo:
ClientSocket1.Socket.SendText(edit2.text);

hierbij krijg ik een error:
Windows socket error: A request to send or receive data was disallowed because the socket is not connected...

Maar er is toch echt een connectie volgens mij want text versturen van de server naar client gaat wel :?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Verwijderd

Dat de server naar de client is verbonden betekend toch nog niet dat de client met de server verbonden is... toch?

• muis|IA
als de client data kan ontvangen van de server is er toch een connectie?
Ik heb bij die clientsocket ook een onConnect event erbij gezet en die voert ie ook gewoon uit.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Verwijderd

sja... ik kan geen delphi dus echt verder helpen kan ik niet maar kijk anders hier even naar:

http://info.borland.com/devsupport/delphi/download_files/scktsrvr.zip

Verwijderd

Toch denk ik, omdat ie zegt:
"Windows socket error: A request to send or receive data was disallowed because the socket is not connected..."
dat je vanuit je client eerst nog iets van ClientSocket1.Connect() ofzo moet oproepen voordat je data gaat versturen. Is er niet zo'n soort functie in de socket api?

edit:
Dat je dus wel al een lijn hebt liggen tussen de server en de client (socket) maar dat de client nog niet verbonden is met de server.

Verwijderd

Wil 't al lukken?

Verwijderd

je zou serversocket.socket[0].sendtext('iets'); kunnen gebruiken. Dan gebruik je de connectie van de server

• muis|IA
op de een of andere manier werkt het nu wel.
Maar hoe dat komt weet ik niet.
Nu heb ik weer gewooon deze tekst staan:
clientsocket1.Socket.SendText(edit2.text);
en het werkt wel
eens kijken hoe dat komt

Pagina: 1