Goed ik wist ff geen beter topic titel...ik heb een PS2 en Dreamcast ik gebruik een scartblok van 3 uitgangen, dus mijn RGB kabel van PS2 en DC kunnen daar prima in..mijn vraag...ik hoorde van iemand dat heel beeld minder scherp hierdoor wordt...want de kabel van het scartblok gaat in mn tv en dus de RGB kabel voor ps2/dc niet rechtstreeks in de tv..dit wil ik gewoon ff weten.
Er zit een extra 'iets' tussen dus is zal het signaal wat meer ruis krijgen doordat het met een schakel meer van bron naar doel gaat. Als het een beetje goed blok is, en jouw tv niet state-of-the-art is dan zal je erg geen/weinig last van hebben.
Vandaag is het feest en morgen ook.
Het duurt langer voordat het op je tv aankomt waardoor er kwaliteitsverlies is, maar dat merk je zelf niet. Misschien als je 2 tv's met elkaar gaat vergelijken dat je het misschien een beetje doet, maar dan ben je aan het mierenneuken
The devil is in the details.
Euhm, sorry hoor, maar tenzij je een superscherpe 100 Hz breedbeeld-tv en heel goeie ogen hebt zie je daar echt geen verschil tussen...
In scart zitten een hele hoop pinnetjes die normaalgesproken niet gebruikt worden. Er zijn er in principe maar 6 nodig voor video/audio-overdracht (2 voor video, 4 voor audio)
In scart zitten een hele hoop pinnetjes die normaalgesproken niet gebruikt worden. Er zijn er in principe maar 6 nodig voor video/audio-overdracht (2 voor video, 4 voor audio)
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Er is bijna geen scart box te vinden die rgb schakelt. Als je drie ingangen hebt is er hoogstens 1 met rgb, dit signaal wordt dan rechtstreeks doorgelust naar de uitgang.
Als je dus meer dan 1 rgb-bron hebt, kun je beter zo'n box niet gebruiken. Meestal krijg je wel gewoon beeld als je een rgb-kabel op een niet-rgb ingang aansluit: het is dan alleen composiet video (de pin die anders als csync gebruikt zou worden).
Als je dus meer dan 1 rgb-bron hebt, kun je beter zo'n box niet gebruiken. Meestal krijg je wel gewoon beeld als je een rgb-kabel op een niet-rgb ingang aansluit: het is dan alleen composiet video (de pin die anders als csync gebruikt zou worden).
ik gebruik alleen dat blok om niet elke keer als ik of DC of PS2 games wil spelen steeds die rgb scart uit mn tv moet halen om hem om te wisselen voor de DC/PS2...alles behalve goed voor je tv ook 
Ik heb een redelijk normale tv van Sharp..niet klein niet supergroot gewoon normaal
Ik heb een redelijk normale tv van Sharp..niet klein niet supergroot gewoon normaal
Verwijderd
Is niet waar, duidelijk zichtbaar, je ziet meer karteltjes om de figuren heen! En daar hoef je niet eens goeie ogen voor te hebben om het verschil te zien! SorryOp maandag 20 mei 2002 22:55 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Euhm, sorry hoor, maar tenzij je een superscherpe 100 Hz breedbeeld-tv en heel goeie ogen hebt zie je daar echt geen verschil tussen...
Er zijn verschillende soorten scartdoosjes.De betere hebben signaal versterking en RGB ondersteuning geloof ik.
Pagina: 1