Toon posts:

problemen met audigy player

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vragen.

a: is de audigy player nu wel of niet 5.1
b: ik hebdtt3500 digital boxenset gekocht, maar ik krijg er geen dolby digital en/of suuound sound uit. Het lijkt wel of er gewoon stereo uit 5 boxen komt. Je hoort het geluid niet van links naar rechts gaan en de center speaker is vrij zacht. Het verveldende is dat de audigy player geen optical en/of coaxial uitgang heeft. Er zit wel een digital din op.

Wat doe ik fout bij het aansluiten. De boxen zijn goed aangesloten evenals de subwoofer.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
a: ja de audigy is 5.1
b: bij winamp of een ander muziek prog heb je meestal geen 5.1 omdat de meeste muziek stereo is.

doe er eens een dvd in en je zal :9~ om het geluid :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een dvd in gedaan, maar ik heb steeds het idee dat er iets niet klopt. Ik krijg wel geluid uit 5 boxen, maar niet het effect dat je het geluid echt van voor naar achter hoort gaan en van links naar rechts. Het lijkt wel of het gewoon stereo is uit 5 boxen. De audigy player heeft geen optische uitgang, dus ik moet de digital out nemen met een speciaal verloop stekkertje (lijkt een beetje op ps2 plug) Als ik nu in windows dolby digital /ac3 aanvink hoor ik helemaal niks.

• geforce5_guy
  • Niet online
heb je op de externe verserker het wel op dolby digital gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Dolby digital kan je op de externe versterker niet aan of uit zetten. Er gaat een lampje branden als het signaal goed is. Ik las dat dit alleen gebeurt bij coaxial of optical aansluiting. Ik krijg toch echt het vermoeden dat de audigy player niet de juiste geluidskaart is voor de dtt3500 bocxenset. Ik vind het zowieso belachelijk dat er geen optische uitgang op de player zit. Met een optische kabel of coaxial was ik in één keer klaar geweest. ;-(

• geforce5_guy
  • Niet online
dan heb je de verkeerde kaart gekocht. de platinum (ex) heeft wel een optische out :P

maar het zou gewoon moeten werken.
zet alles op 5.1 (dvd afspeelprog, windows)
je kan ook surround doen, dan zal je al 4 bozen aan hebben als het goed is.

maar waarom heb je niet de inspire 5300 boz set gekocht? meer heb je niet nodig (audigy gamer, inspire 5300 en je hebt 5.1)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
dit en meer kan je weervinden in het sticky topic bovenaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.