[Debian] installatie loopt vast bij atp

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:22
Ik wil nu dus debian installeren met de internet cd (die alle benodigde packages van internet download). Omdat ik anders 3 cd's van 650 moest downloaden.

Alles gaat goed, totdat ik atp moet configureren. Ik selecteer dan een willekeurige ftp of http site dan zegt ie dat ie verbinding gaat maken met die website en dan gebeurd er niks meer. Als ik dan op crtl-c en dan enter druk kom ik weer in het installatiemenu bij de password opties.

Ik heb debian 2.2r4

Debian gaf geen fout dat hij de netwerk kaar niet kon vinden

Netwerk geconfigureerd zoals ik dat ook bij me windoos machine doe. (dns gateway enz)

Netwerkstekker zit er in en controle lampje op de netwerkkaart brand

Als ik de stekker in mijm win machine steek werkt het internet daarop.

en voor de rest weet ik niet wat er mis kan zijn.

please help

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
atp -> moet zeker apt zijn, maar goed ik moet niet zo zeiken.
Hoe heb je internet aangesloten op deze bak, gebruik je een tweede machine of router als interproxy/gateway ?? of rechtreeks aan het modem ??
je kan ook eerst de base installeren, en daarna met ae of vi je /etc/apt/sources.list aanpassen (moet je toch zoiezo doen). En dan pas apt-get update && apt-get dist-upgrade draaien.
Maar goed waar het op neer komt --> iets meer specs over netwerk en proxy/gateway internetverbinding zou van pas komen. :)

• aequitas
k hier die info;s

Ik gebruik een adsl verbinding met een gecrackte alcatel modem.
Dat betekend dat die modem als router(gateway) dient met een nat systeem. De pc per hub op de modem aangesloten. geen proxies of extra instellingen nodig.

En hoe kan ik in vi komen als ik niet eens de installatie van debian kan afmaken?

en ja het moest apt zijn.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Als je tijdens de installatie Alt-F2 doet kom je op een console.

Je kunt daar eens proberen of je je internet-delende bak kunt pingen (als je die ertussen hebt), of je een computer op het internet kunt pingen (zowel IP als naam!) en je kunt naar de output van 'ifconfig -a' kijken.

Als je zelf met de output daarvan niks kunt kun je die output hier posten.

• aequitas
ik zal dat ff proberen

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Je kan de installatie gewoon afronden zonder pakketen van 't net te downen. Dit is de base plus een paar pakketjes.
Nu kun je met ae en een versie van vi, elvis-tiny je sources.list aanpassen. En kijken of alles draait -> netwerk, kaart goed geconfigureerd enz

Er zijn in ieder geval meerdere manieren, zoals die van DeadInSpace, ieder zo zijn eigen. :)

• aequitas
probleem gevonden, netwerk kaart werdt niet herkent.
Hopen dat ik die aan de praat krijg.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Wat voor netwerkkaart is het (en dan vooral: wat voor chipset)?

Kies je wel bij load modules (of zoiets) de juiste module voor je netwerkkaart?

• aequitas
probleeem opgelost, ff in windoos opgeaocht welke kaart ik had en extra modules geinstalled.
Pagina: 1