Je hebt dalen en pieken, hoe reageert GoT nu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38
Matched: niveau
:o

Ik wil eerst even mededelen dat ik dit topic niet heb gestart om de crew of de users aan te vallen.
Heb ook geen recht van spreken meer, daar dit allang mijn thuisforum niet meer is.

Ik start dit puur en alleen om te kijken of er mensen tussen zitten met misschien wel de oplossing waarnaar gezocht werd.

Ik zie een trend en het lijkt erop dat GoT weer in een dal zit.

Niveau daalt > verwijder onzin forum >
Niveau stijgt > Breng onzin terug als OTF >
niveau daalt > verwijder OTF >
niveau stijgt > breng onzin terug als de Kroeg >
niveau daalt > verwijder de Kroeg >
niveau stijgt > breng onzin terug als HK >
niveau daalt > ????????????

wie doorbreekt als eerste de trend GoT of de users,of misschien wel samen ?

Wat ik me afvraag zat er bij de enquette geen enkel ingestuurd idee die misschien deze trend eens een keer kan ombuigen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Geen matches
hk weg--->brengt onzin terug in techfora
en de hk is naar mijn mening niet de reden dat het nivo daalt

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, mag ik vragen hoe je er bij komt dat HK zou gaan verdwijnen. Tenminste als jouw rijtje vervolmaakt zou moeten worden dan zou dat het geval moeten zijn. Vergeet niet dat de HK er inmiddels al geruime tijd is en dat deze het ook al geruime tijd volgehouden heeft. Er zijn ook andere manieren om het niveau te laten stijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op maandag 20 mei 2002 22:04 schreef Kez het volgende:
hk weg--->brengt onzin terug in techfora
De HK zal echt niet verdwijnen, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Geen matches
Op maandag 20 mei 2002 22:05 schreef Cheatah het volgende:

[..]

De HK zal echt niet verdwijnen, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Dat bedoelde ik ook niet :)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21
Geen matches
Tja, zoals zoveel dingen in het leven zit er ook op GoT een trend...

Als de HK weg is, dan komt er onzin in de tech-forums. Maar aan de andere kant trekt de HK natuurlijk wel users aan die niet echt tot de GoT-doelgroep behoren.

Ik denk dat er momenteel evenveel voor- als tegenstanders zijn van de HK op GoT.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Misschien is de houding van sommige users/n00bs eerder een probleem. Die verdwijnen alleen niet als je de deuren van de huiskamer sluit. Het niveau verandert dan dus niet, imho.

De categorie users dus die denkt: "dat zoeken zíj wel voor me uit, ik pas ervoor de FAQ te lezen/de search te gebruiken".

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Niveau daalt > verwijder onzin forum >
Niveau stijgt > Breng onzin terug als OTF >
niveau daalt > verwijder OTF >
niveau stijgt > breng onzin terug als de Kroeg >
niveau daalt > verwijder de Kroeg >
niveau stijgt > breng onzin terug als HK >
Dit hele stuk is gewoon al niet waar naar mijn idee ;). OF/OTF/Kroeg zijn er niet gekomen omdat het niveau zo hoog was in de techforums. Ze zijn in het leven geroepen als 'extra' ding. En om SG wat te ontzien van onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38
Oops, dat heb ik weer, wordt weer eens verkeerd begrepen :P

Eindelijk was mijn vraag, hoe het niveau te laten stijgen zonder dat HK weg moet en de sfeer toch redelijk blijft ?

ICESTORM > ik geef geen oorzaken of gevolgen aan, alleen een trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 22:13 schreef HBM het volgende:

Eindelijk was mijn vraag, hoe het niveau te laten stijgen zonder dat HK weg moet en de sfeer toch redelijk blijft ?
Vraag dat dan ook gewoon :+ ;)

Tja, daar wordt over nagedacht in het GoT veranderingen forum.

Een exponent daarvan is bijvoorbeeld het regulars initiatief. Iets dat zichtbaar vruchten af lijkt te werpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 20 mei 2002 22:13 schreef HBM het volgende:

tsjah als we dat wisten he ;) :P

daar zijn we allemaal druk mee bezig uit te dokteren hoe dat kan (dmv het Got Veranderingen Forum), waar tot nu toe bv regulars en een verhoogde registratietijd voor de HK is uitgekomen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:32

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 20 mei 2002 21:58 schreef HBM het volgende:
wie doorbreekt als eerste de trend GoT of de users,of misschien wel samen ?
Ik zeg samen :P

Wat momenteel 'het probleem' is, is niet zozeer het feit dat er meer (euh, hoe zeg ik dit ?) mensen op GoT rondlopen "Die nog niet helemaal begrijpen hoe het er op een forum aan toe gaat". Die had je vroeger ook (Ik ben er ooit één geweest :P), en ik denk dat qua verhouding de boel niet eens zoveel verschoven is.
Alleen in absolute getallen gesproken zijn het er veel meer geworden (10% van 1000 is minder dan 10% van 50.000 :P)
10 mensen die het nog niet helemaal doorhebben, die loods je vrij makkelijk en smooth door het leerproces. Bij 100 wordt dat al wat moeilijker.
Daarbij komt dat het eigenlijk een constate toestroom is van relatief onervaren mensen.
De één is nog niet opgeleid en er staan er alweer 10 te springen :{

Een ander ding dat mij opvalt is niet eens zozeer het niveau dat we heden ten dagen mogen aanschouwen, maar de presentatie van de reacties / topicstarts. (waar ik hier kort al wat over zei :))

Iemand die (for instance) plotseling merkt dat er zomaar ineens een programmatje wordt opgestart waarie niks van weet, en niet weet hope die dat weg moet krijgen vind zijn weg naar het forum, en start (toevallig in het juiste forum) een topic:

Titel: Vreemd probleem, ik kom er niet uit !

Topicstart: [quote]
Hee gasten.

Sinds kort start er een proggie als ik me PC aanzet. Hoe krijg ik dat weg.

Bedankt [Nick]
[/quote]

Drie keer raden wat er met zo'n topic gebeurd:

Juist na een aantal 'gebruik de search' / Slotje / en dergelijke opmerkingen gaattie op slot (en terecht :P)

Anders gaat het alstie het volgende doet:

Topicstart: [XP]Wegkrijgen spontaan startend programma bij aanzetten PC[quote]
Sinds kort start [programma] als ik m'n PC aanzet. Ik heb al in de startupdirectories gekeken, maar daar staat niks. Ik weet echter niet waar ik verder moet kijken, en zoeken op 'startup' mij Microsoft heeft me ook niks verder geholpen.
Heeft iemand enig idee ?
[/quote]

Nu is het niet de bedoeling dat je die persoon verteld dat zoiets nogal standaard is, en dattie de search moet gebruiken.
Nee, je wijst um er vriedelijk op dattie eens "start, run, "regedit" moet inslaan, msconfig (of de XP-variant de ik ff niet uit m'n hoofd weet :) moet inslaan, of eens bij HKLM/Software/Microsoft/Current Version/Run moet kijken (en de HKCU variant off course) + alle andere mogenlijkheden. EN je wijst um eventueel op de search/FAQ desnoods met een relevant linkje :)

Na deze reactie heeft de topicstarter waarschijnlijk zijn probleem opgelost, en reageert misschien nog met 'bedankt'. Het belangrijkste is echter dat iedereen er een prettig gevoel aan over heeft gehouden 8-)
(dit is overigens een utopievoorbeeld :P)

Nu is het wel een overbodig draadje (standaardvraag), maar er hoeft in principe niet meer in gereageerd te worden, en de draad kan netjes zakken :) (en ik vind een slotje niet nodig :)

Tuurlijk is bovenstaande moeilijk haalbaar, maar laten we buiten het 'begeleiden' van mensen in de topics (wat nu best veel gebeurd) de uiteindelijke bedoeling van dit forum eens niet uit het oog verziezen:

Het helpen van mensen met hun PC problemen :)

Nu kost bovenstaande natuurlijk tijd en moeite, maar volgens mij is iedereen het er wel over eens dat welke oplossing dan ook tijd en moeite gaat kosten, laten we die tijd en moeite dan eens steken in hetgeen waar we hier op het forum uiteindelijk voor zijn, ik denk dat je daar veel problemen al mee oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Op maandag 20 mei 2002 22:51 schreef Jaymz het volgende erg goede verhaal:
[..]
Maar is het niet zo dat het forum niet voor niets Gathering of Tweakers heet en dat er daarom een wat hoger niveau gevraagd mag worden van de users?

Daarom vind ik die HK ook zo "minder leuk", dat klopt niet. Als mensen toch onzin willen blaten gaan ze maar naar Fok! o.i.d. toe.

Als er daardoor meer onzin in andere fora terecht komt is het toch heel simpel, meteen een OW en als dat niet helpt een leuke ban?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Laatst online: 17:33
Op maandag 20 mei 2002 23:04 schreef Beaves het volgende:
Maar is het niet zo dat het forum niet voor niets Gathering of Tweakers heet en dat er daarom een wat hoger niveau gevraagd mag worden van de users?

Als er daardoor meer onzin in andere fora terecht komt is het toch heel simpel, meteen een OW en als dat niet helpt een leuke ban?
Ligt er maar net aan wat jij een hoog niveau vind. Ik denk dat een hoog niveau tegenwoordig is dat een user weet waar die iets kan vinden maar niet persee de kennis heeft om een probleem op te lossen. Dat komt namelijk TZT wel.

Over de HK doe ik geen uitspraken.

Meer onzin is niet slecht. Men moet niet het id hebben in een bedrijfssfeer te zitten. Zo jaag je users weg. Ze krijgen een beetje een uitlaatklep en das niet zo slecht maar dan is de SG misschien beter omdat daar een iets hoger nivo wordt geeist. Willen ze lager zinken als de HK dan gaan ze maar naar het onzin forum.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Geen matches
Op maandag 20 mei 2002 23:07 schreef wauske het volgende:
Die uitlaat klep is er toch al in de vorm van SG?

edit:

Moet toch beter leren lezen :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:32

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 20 mei 2002 23:04 schreef Beaves het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind dat je dat ()momenteel) meer in de presentatie moet zoeken, dan op het kennisniveau. Anders kan je 85% van alle topic sluiten met een searchverwijzing (al dan niet GoT)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Geen matches
Op maandag 20 mei 2002 23:08 schreef Beaves het volgende:

[..]

Die uitlaat klep is er toch al in de vorm van SG?
Ook SG is bedoeld voor vragen waar over het algemeen een serieus antwoord wordt verwacht. De huiskamer is echt de plek om lol te maken (zij het binnen bepaalde grenzen uiteraard ;)).

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:56

Sorcerer8472

Mens sana?

Om het niveau in de normale techfora te verhogen zou je strengere standaardregels kunnen maken zoals:
RTFM of UTFS (use the fucking search) duidelijk verplichten bij aanmelding nieuwe users

Domme reacties moeten kunnen vind ik, zolang het maar niet de spuigaten uitloopt, want een grapje maken moet kunnen. Anders zullen veel mensen er geen zin meer in hebben...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Op maandag 20 mei 2002 23:16 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Domme reacties moeten kunnen vind ik, zolang het maar niet de spuigaten uitloopt, want een grapje maken moet kunnen. Anders zullen veel mensen er geen zin meer in hebben...
Maar een grapje is imho iets anders dan een domme reactie... Grapjes hebben meestal nog wat met het onderwerp te maken, een domme opmerking kan iets zijn van: duh, zoeken!

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Laatst online: 17:33
Geen matches
Op maandag 20 mei 2002 23:16 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[knip]
Hoeveel users denkje lezen wat er verplicht is? Ik moet eerlijk zeggen dat de minder bekende users die niet weten wat (n)ettiqette is dat die toch niet de Faq lezen tenzij ze verplicht worden en alsnog de helft overslaan.

Ik denk dat je niet moet gaan proberen alle overbodige topics meteen te sluiten zonder een link naar iets handigs voor de betreffende user omdat je dan iedereen die misschien wel geld in het laatje kan leggen weg jaagt (Tweakers heeft ook een geheugenschop en nog meer leuke dingen).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

offtopic:
Hey HBM! ik hen je nog! hoe is het met je beesten?

Wat mij de laatste tijd opvalt, is dat door de houding die GoT nu aan neemt, juist meer de mensen met kennis van de forums wegdrijft, ipv de mensen die hier 'recreëeren'.

Ik zit al 2,5 jaar op Got, en ik wil niet doen alsof ik alwetend ben, en het is ook al vaker gezegd, maar tegenwoordig leeft GoT totaal in een hokjes-geest. je topic MOET precies gaan over dingen die in de forum-omschrijving genoemd worden.

Een beetje erbuiten, en het word gemoved naar een plek waar mensen er geen verstand van hebben, en met een beetje pech, word die zelfs gesloten.

Laatst was ik op zoek naar een tooltje om dual monitors goed te kunnen aansturen. 1,5 jaar geleden zou dit geen enkel probleem meer geweest zijn, maar tegenwoordig is het al verboden om pure kennis (de plek waar het (goede) tooltje te vinden is) op peer-2-peer niveau met elkaar te sharen...

je krijgt meteen een 'google het maar op' antwoord van een of ander manneke met een rode naam... Jammer dat er topics, die over (naar mij inziens) nuttige dingen gaan, zo dichtgestampt word.

Ik had mijn antwoord al, dat is het probleem niet... wat is dan het probleem om em open te laten staan, en naar beneden te laten zakken? Misschien heeft er iemand anders dan nog wel iets aan.

daarnaast erger ik me ook wel een beetje dat als je ergens iets post, er eerst 20 spellingscheckers over heen gaan (alsof je zo dom bent, dat je de zin niet snapt als er ene typefout in staat :? ), en daarna nog eens 4 mensen die zeggen in welk forum het wel moet staan. (terwijl het meestal in wel 6 forums thuis hoort).

Ik heb GoT nodig voor mijn studie, en mijn werk. simpelweg omdat een IT'er niet zonder uitwisseling van informatie kan (leren - red.), wat cruciaal is om ervaringen op te doen, en vooral te delen.

Het is dat er geen alternatief is, en het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar anders was ik zeker wel vertrokken.
simpelweg omdat dit niet meer het vriendelijke bulletin board is, wat het 2,5 jaar geleden was toen ik het joinde...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1