Op maandag 20 mei 2002 21:58 schreef HBM het volgende:
wie doorbreekt als eerste de trend GoT of de users,of misschien wel samen ?
Ik zeg samen
Wat momenteel 'het probleem' is, is niet zozeer het feit dat er meer (euh, hoe zeg ik dit ?) mensen op GoT rondlopen "Die nog niet helemaal begrijpen hoe het er op een forum aan toe gaat". Die had je vroeger ook (Ik ben er ooit één geweest

), en ik denk dat qua verhouding de boel niet eens zoveel verschoven is.
Alleen in absolute getallen gesproken zijn het er veel meer geworden (10% van 1000 is minder dan 10% van 50.000

)
10 mensen die het nog niet helemaal doorhebben, die loods je vrij makkelijk en smooth door het leerproces. Bij 100 wordt dat al wat moeilijker.
Daarbij komt dat het eigenlijk een constate toestroom is van relatief onervaren mensen.
De één is nog niet opgeleid en er staan er alweer 10 te springen
Een ander ding dat mij opvalt is niet eens zozeer het
niveau dat we heden ten dagen mogen aanschouwen, maar de presentatie van de reacties / topicstarts. (waar ik
hier kort al wat over zei

)
Iemand die (for instance) plotseling merkt dat er zomaar ineens een programmatje wordt opgestart waarie niks van weet, en niet weet hope die dat weg moet krijgen vind zijn weg naar het forum, en start (toevallig in het juiste forum) een topic:
Titel: Vreemd probleem, ik kom er niet uit !
Topicstart: [quote]
Hee gasten.
Sinds kort start er een proggie als ik me PC aanzet. Hoe krijg ik dat weg.
Bedankt [Nick]
[/quote]
Drie keer raden wat er met zo'n topic gebeurd:
Juist na een aantal 'gebruik de search' / Slotje / en dergelijke opmerkingen gaattie op slot (en terecht

)
Anders gaat het alstie het volgende doet:
Topicstart: [XP]Wegkrijgen spontaan startend programma bij aanzetten PC[quote]
Sinds kort start [programma] als ik m'n PC aanzet. Ik heb al in de startupdirectories gekeken, maar daar staat niks. Ik weet echter niet waar ik verder moet kijken, en zoeken op 'startup' mij Microsoft heeft me ook niks verder geholpen.
Heeft iemand enig idee ?
[/quote]
Nu is het niet de bedoeling dat je die persoon verteld dat zoiets nogal standaard is, en dattie de search moet gebruiken.
Nee, je wijst um er vriedelijk op dattie eens "start, run, "regedit" moet inslaan, msconfig (of de XP-variant de ik ff niet uit m'n hoofd weet

moet inslaan, of eens bij HKLM/Software/Microsoft/Current Version/Run moet kijken (en de HKCU variant off course) + alle andere mogenlijkheden.
EN je wijst um eventueel op de search/FAQ desnoods met een relevant linkje
Na deze reactie heeft de topicstarter waarschijnlijk zijn probleem opgelost, en reageert misschien nog met 'bedankt'. Het belangrijkste is echter dat iedereen er een prettig gevoel aan over heeft gehouden

(dit is overigens een utopievoorbeeld

)
Nu is het wel een overbodig draadje (standaardvraag), maar er hoeft in principe niet meer in gereageerd te worden, en de draad kan netjes zakken

(en ik vind een slotje niet nodig
Tuurlijk is bovenstaande moeilijk haalbaar, maar laten we buiten het 'begeleiden' van mensen in de topics (wat nu best veel gebeurd) de uiteindelijke bedoeling van dit forum eens niet uit het oog verziezen:
Het helpen van mensen met hun PC problemen
Nu kost bovenstaande natuurlijk tijd en moeite, maar volgens mij is iedereen het er wel over eens dat welke oplossing dan ook tijd en moeite gaat kosten, laten we die tijd en moeite dan eens steken in hetgeen waar we hier op het forum uiteindelijk voor zijn, ik denk dat je daar veel problemen al mee oplost