[pctv/winXP] Apps die drivers aanspreken crashen

Pagina: 1
Acties:

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Ok, titel is misschien niet helemaal duidelijk, maar het komt hierop neer:
Als ik pctv vision start -> logo komt op het scherm... en tool is weg (crash dus).
Als ik pctv webtext start -> logo komt op het scherm... en verdwijnt niet meer (crash dus).
Als ik de pctv assistent uitvoer -> alles gaat goed, behalve de laatste test (device test, die na het scalen van de overlay) -> crash.
Ook de videocapture (TWAIN driver) bijv vanuit photoshop laat photoshop in dat geval crashen.

Al die crashes zijn overigens zonder melding, de app is gewoon ineens van het scherm (en ook niet meer in de process list) verdwenen.

Het gekste aan dit alles is dat ik afgelopen donderdag gewoon tv heb zitten kijken erop, weekend weg was en vandaag werkt het *ineens* niet meer. Ik heb geen nieuwe devices of drivers geinstalleerd (behalve donderdag middag een security update van IE, maar 's avonds deed ie het nog).

Via Dscaler (in windows) en XawTV (in linux) werkt het wel, maar behalve dat ik daaruit concludeer dat de kaart gewoon werkt is dat natuurlijk geen oplossing :)

Wat heb ik al gedaan:
Meerder malen (nieuwste, v5.0.1 en v5.1) Drivers uninstallen en herinstallen.
Kaart fysiek verwijderen en (na drivers compleet uninstallen) weer (in een ander pci slot) terugsteken.
GoT en (groups.)google.com afgespeurd (zonder resultaat :{ )

Mijn vraag: Iemand nog ideeen? Windows XP wil ik toch liever niet voor zoiets 'lulligs' opnieuw installeren...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
*schop*

Weliswaar niet na 24 uur, maar toch wel weer minimaal 12 uur gewacht ;)

Ik heb zelf verder nog niets kunnen vinden, behalve dat dscaler het nog steeds prima doet en een paar extra reboots (je weet maar nooit met windows en ik moest toch reboten voor andere dingen :+ ) en een nacht uitstaan niets opleverden. :{

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
aha, de pctv.

Ik heb in de pc winkel waar ik werk ook eens een middag met dat ding gestoeid.
De eerste keer dat die pc binnenkwam, heb ik een simpele driverinstall gedaan en werkte dat ding prima.
Echter dat bijdehande t*kkewijf van wie die pc was vond het nodig om een paar dagen later zelf ook maar een driverupdate te doen (van 4.01 naar 4.02) om zo de engelse taal te krijgen. En een duffe collega van mij heeft die pc toen ook weer aangenomen. En daarna heb ik hem dus nooit meer werkend gekregen, die kaart. Zelfs niet met een verse windows install.
Het was een amd systeem. Op onze eigen intel testpc werkte die kaart tadeloos.

laat de amd vs intel war maar achterwege: Dit zijn de redenen waarom ik nog steeds niet wil overstappen naar amd, ik zie dit in mijn werk veel te vaak gebeuren!

De problemen op die pc waren omgeveer hetzelfde als die jij hebt: de software bevriest en daarna moet je resetten.

Ik heb alle patches enz geprobeerd en ook alle andere pci kaarten verwijderd: zonder effect.

kaart was prima, pc was prima, echter de combinatie van die werkte niet (onder windows).
Waar het precies aan ligt (via, amd, ms, drivers van pinnacle) weet ik niet, is ook niet belangrijk: het resultaat is dat we die mevrouw haar geld maar hebben terug gegeven voor die kaart.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Er bevriest niks hoor :)

Het is gewoon:
- klik, start software
- logotje verschijnt
- logotje verdwijnt
- niets meer te zien van die software

en dat kan je zo vaak herhalen als je wilt :)

In linux kan je dan de software eventueel tracen om te kijken waar het mis gaat, maarja... De linux software heeft nergens last van ;)

Hardware ligt het ook niet aan, anders zou de kaart het (lijkt me) ook niet in dezelfde windows XP onder dscaler doen.

En het meest vreemde is dus wel dat het gewoon 'zomaar ineens' niet meer werkt, niet na een driver update van het een of andere...

• Raymond
mijn verhaaltje was meer om even aan te tonen dat het gewoon een vaag ding is :P

Heb je hem al eens in een andere pc gedaan?

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

het ligt denkik aan de datum :) Ik heb gister weer een verse install van XP moeten doen.. Alle drivers lagen in de soep... eerst chkdsk gedaan, die vond inderdaad wat fouten en toen was de helft al opgelost... misschien ook ff proberen? T heeft er nix mee te maken, maar toch.. it's worth a shot

8 bitterballen = 1 byterbal

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Humm, er zaten wel wat foutjes in :)

Maar het repareren heeft iig niets opgelost :{

• Raymond
Op dinsdag 21 mei 2002 16:55 schreef ACM het volgende:
Humm, er zaten wel wat foutjes in :)

Maar het repareren heeft iig niets opgelost :{
draai je met een amd?

zo ja:
[amd afzeikmodus]
* Raymond adds a vinkje to the "reasons not to buy amd" list.
[/amd afzeikmodus]
Je hebt uiteraard ook al de pinnacle website doorgespit en al die patches en updates daarvan bekeken? Voor via/amd hebben ze er nogal wat

btw: als het na ee nhalf jaartje spontaan niet meer werkt, is het dan mischien ene idee om eens in het half jaar je pc opnieuw te installen? :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 17:52 schreef Lampje het volgende:
draai je met een amd?
Yups :)
Je hebt uiteraard ook al de pinnacle website doorgespit en al die patches en updates daarvan bekeken? Voor via/amd hebben ze er nogal wat
Uiteraard...

Alhoewel, waar zie jij op de site van pinnacle patches voor via/amd (voor de pctv) :?
btw: als het na ee nhalf jaartje spontaan niet meer werkt, is het dan mischien ene idee om eens in het half jaar je pc opnieuw te installen? :P
Zucht... dat wil ik es een keer niet :{ :)

Verwijderd

Heb zelf nog nooit problemen gehad met de PCTV Pro. Niet onder W2000 en niet onder WXP.
Ik heb de pinnacle drivers wel geinstalleerd, maar ik gebruik altijd DScaler, omdat deze veel beter beeld geeft. Als DScaler het nog doet, waarom kijk je daar dan niet mee?

Als je gewoon tv wilt kijken, is je probleem daarmee toch opgelost.
Pagina: 1