Voorversterker / eindversterker erm?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:31

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo, deze newbie rond audiogebied heeft een vraagje. Ik teister mijn b&w 202 speakertjes met een sony tuner/versterker. Ik zie echter mensen (met veel geld) die een voorversterker, 1 of 2 (2x mono?) eindversterker of zoiets 'rondlopen'.

Waarom een setup met apparte voor en eindversterker, waarom niet gewoon 1 versterker en 'klaar'? Kan iemand dit uitleggen. (en ja ik heb de faq doorgenomen maar daar wordt het niet echt duidelijk uitgelegd, althans, voor mij dan)

alvast dank.

Verwijderd

Door voor elke versterkingstrap een aparte voeding te maken en het in een aparte behuizing te stoppen, dus meer aandacht in elk gedeelte van de 'versterking' te steken is het resultaat vaak beter. Echter er zijn ook goede voorbeelden van geintegreerde versterkers. Alleen versterkers waar de tuner al in zit, hebben vaak wat mindere prestaties aangezien je een storingsbron in je versterker bouwt.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
In de search en bij google zijn hier perfecte antwoorden op te vinden.

Na 1 nanaseconde zoeken:

[topic=167163/1/50]

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als je gewoon richting topklasse (high end) wil is er gewoon meer keuze in losse voor/eind versterkers van hoge klasse. En natuurlijk is de gescheiden voeding beter dan een gecombineerde. Ook warmte ontwikkeling van bepaalde eindversterkers kan je wellicht beter buiten de pre amp houden (weet niet of dit echt een probleem wordt). Verder heb je het voordeel van meer specifiek upgrade mogelijkheden (alleen de pre of een andere eind amp) dus meer "selectie" plezier (heel belangrijk voor audo frieks ;) ).

Bij mono amps heb je het voordeel dat je ze in de buurt van de speakers kunt neerzetten, dus korte speakerkabels kunt gebruiken (om 1 of ander reden is lange interlink minder erg dan lange speakerkables, behalve wellicht de kosten :) )

Maar er zijn ook hele mooie geintegreerde versterkers. De snob factor speelt ook mee.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Search even.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.