• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Canon Powershot S30. Moet eerlijk zeggen wat een :9~ camera zeg!

Ik heb nu alleen 1 ding ik heb een groene pixel op mijn lcd scherm zitten. Zit alleen op mijn lcd scherm en niet in de foto's zelf.

Hebben meerdere mensen hier last van en wat zal ik nu doen :? Zal ik hem terug laten sturen of gewoon houden :?

Aan de ene kant denk ik van ach ja wat maakt het uit er zullen op den duur vast wel meer kleine beschadigingen komen etc dus wat maakt het uit. Aan de andere kant denk ik kut man nu al een groene pixel en heb hem pas.

Persoonlijk denk ik van ach stel het worden er binnen korte tijd meer dat ik hem dan gewoon terugstuur en dat ik het nu gewoon laat.

Wat is jullie mening :?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ken Canon's policy over hot pixels op LCD-schermpjes niet. Dus je zal hun daarover moeten mailen.

Maar over het algemeen worden Hot Pixels op LCDschermen pas na 7 stuks pas een echte klacht dat in behandeling moet worden genomen. En dat zijn dus bij echte LCDschermen :P

Met een klacht bij canon kom je niet ver denk ik, als het nieuw is en je hebt het bij een of ander warenhuis gekocht, kan je het misschien daar nog proberen om om te ruilen.

maar 1 pixel op zo'n klein scherm valt niet op vind ik.. ik zal de moeite er niet voor nemen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• IschaGast
Nee dat dacht ik ook al je hebt er toch geen last van. Zal ze morgen maar ff bellen dan maar.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Die 7 pixels gelden voor grote monitorschermen. Op zo'n klein schermpje is heb ik nog nooit van dode/hot pixels gehoord. Ik zou hem dus gewoon terugbrengen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Op maandag 20 mei 2002 22:36 schreef Johnny64 het volgende:
Die 7 pixels gelden voor grote monitorschermen. Op zo'n klein schermpje is heb ik nog nooit van dode/hot pixels gehoord. Ik zou hem dus gewoon terugbrengen.
Ken iemand met een DV-cam van Canon (van 2000 Euro) die ook zo'n groene pixel op zijn display heeft. In de handleiding staat vermeld dat men pas bij 5 pixels over gaat tot terugname / reparatie. Vind het eigenlijk wel een beetje schandalig dat men 5 pixels als marge hanteert op een scherm van +/- 150.000 pixels, die ene groene pixel is al super storend.

• IschaGast
Ga morgen gewoon ff bellen met canon.
Horen we wel hoe het zit.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde met mijn casio camera, nml. een grote lelijke vieze groene pixel net onder het midden, op zich kan ik er mee leven, zolang de kwaliteit van de foto's maar goed zijn.

persoonlijk had ik er meteen mee terug gegaan, maar aangezien ik uit duitsland gekocht heb heb ik deze keuze dus niet echt.

desondanks is het jammer, maar op zich niet zo erg.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Check je handleiding, daar staat in dat LCD schermpje nauwkeurigheid heeft van 99,99% heeft en dat het normaal is als er een rare pixel in voorkomt, er staat bij dat het geen invloed heeft op de foto (doh.. :))

Dus ik denk dat het binnen de marges valt en het dus gewoon zo "hoort", ik denk niet dat je hem om kunt ruilen, maar je kunt het iig proberen.

• IschaGast
Dit kreeg ik als antwoord:

Geachte lezer,

Canon kent een 8 dagen omruil regeling (via de handelaar) voor nieuwe
producten wanneer zich binnen die tijd technische storingen voordoen.
Daarna kan het apparaat met kopie aankoop bon via de handelaar worden
verzonden naar Canon repair in Roosendaal. De reparatie tijd is ongeveer 15
werkdagen.
Met vriendelijke groet,
Canon Nederland NV
CCI Hoofddorp

Ik laat hem over een maandje wel repareren, misschien komen er nog wel meer dingen bij die dan gerepareerd moeten worden. Heb nu geen zin om het te repareren want ik ga op vakantie en ik wil hem toch wel meenemen :P

• PASware
  • Laatst online: 08-03 09:04
Ik heb zelf ook 1 pixel op mijn LCD schermpje (A20) die het niet helemaal doet. Ik stoor me er niet zo aan en in de foto is het niet te zien

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• IschaGast
Ik heb er ook geen last van als het er meer worden stuur ik hem wel op. Wil hem niet 15 dagen kwijt zijn *D
Pagina: 1