• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 19:34
Hoi, ik heb een Siemens C35i die bij het pre-paid packet van Libertel (tegenwoordig Vodafone ;)) zat. Deze heb ik vorig jaar eind Juni gekocht. Hij is nu dus bijna 1 jaar oud.

De laatste tijd is hij echter erg gaar. Hij zegt heel vaak dat de batarij leeg is en zet hij zichzelf uit ook al is het icoontje van de batarij nog helemaal vol. Soms valt hij ook gewoon uit, normaal krijg ik nog het afsluit scherm te zien. Standby houdt hij het ook maar net een halve dag vol.

Nu dacht ik dus dat de batarij gewoon gaar was. Maar nu zegt hij de laatste tijd ook dat de batarij op is hoewel hij aan de lader hangt! Ben ik aan het belen met de lader eraan, het icoontje rechts boven laat zien dat hij aan het opladen is, zegt ie ineens dat de batarij op is en zet hij zichzelf uit. Dit is toch niet meer normaal. Ik zit nu te twijfelen of ik ermee terug moet gaan of een nieuwe (lithium) batarij moet kopen.

Wat zouden jullie doen en zijn er meer mensen met dit probleem?

U gaat door voor de retorische vraag...

Verwijderd

/me heeft hetzelfde probleem met de telefoon.
Maar ik heb nog nooit gehad dat de batterij "leeg" was terwijl die in de lader zat.

Ik ken ook twee personen die dezelfde telefoon hebben en die hebben ook een brakke batterij.

Ikzelf denk dat het toch de batterij is die bij de C35i zit die echt niet goed is.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
ja, hij heeft een klotebatterij, das oud nieuws....

Maarre, heb je m wel es ontladen? Dat moet je wel regelmatig doen voor een lang battery life :)

Verwijderd

Ja dat doe ik ongeveer elke maand maar dat helpt bij mij niks

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-01 19:34
Op maandag 20 mei 2002 22:00 schreef Azrael het volgende:

Maarre, heb je m wel es ontladen? Dat moet je wel regelmatig doen voor een lang battery life :)
Die accu-onderhoud? Ja dat doe ik de laatste tijd regelmatig maar het helpt niet. Maar sinds hij ook zegt dat de accu leeg is terwijl hij aan de lader hangt begin ik dus te twijfelen of het niet gewoon aan de telefoon zelf ligt.

U gaat door voor de retorische vraag...

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op maandag 20 mei 2002 22:13 schreef TiG het volgende:

[..]

Die accu-onderhoud? Ja dat doe ik de laatste tijd regelmatig maar het helpt niet. Maar sinds hij ook zegt dat de accu leeg is terwijl hij aan de lader hangt begin ik dus te twijfelen of het niet gewoon aan de telefoon zelf ligt.
persoonlijk denk ik eerder dat het aan die batterij ligt, want die dingen zijn gewoon notoir bagger, dus een Lithium-ion aanschaffen zou denk ik een oplossing zijn.

Maar ik zou gewoon ff naar de winkel gaan om te vragen wat zij ervan denken, ze hebben er daar ervaring mee :)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Op maandag 20 mei 2002 22:00 schreef Azrael het volgende:

Niet doen hoor, ik had ook de c35 en gebruikte de ontlaadfunctie regelmatig en de batterij ging helemaal naar de t*ring. Daarna nieuwe gekregen (wegens andere reden). Toen die functie niet meer gebruikt en toen had ik veeeel minder last van batterijverloop.

Nu kan je ff een lithium -ion bat. kopen bij je lokale telefoonboer (eurotje of 35).

iK Heb nu c45 en die functie (bat-ontladen) zit er niet meer op (ondanks dat het een nimh. bat is)

Succes is een keuze

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

je kan je accu ook ff een dagje in de vriezer gooien. Helpt echt (niet voor superlang maar hij gaat weer ff mee).

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tsja, ik heb ook een C35i, maar die accu doet het prima hoor. Ik heb hem nu 1,5 jaar, en hij heeft het net 3 dagen Pinkpop bijna helemaal volgehouden. En dan heb ik hem aardig intensief gebruikt.

Het ligt helemaal aan jezelf hoe lang hij het uithoudt. Ik heb hem steeds helemaal leeggetrokken of accu-onderhoud uitgevoerd. Geen probleem. :)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 15:29
* dôh z'n vriendin heeft dit dus ook, hij gaat maar ff een nieuwe batterij voor d'r halen..:)
Pagina: 1