[html] kleinere Checkbox, gaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb dus geprobeerd om een checkbox kleiner te maken. Maar helaas wert dat niet. Ja, het gaat wel, je kunt hem met STYLE="" kleiner maken, maar dan is het KLIKBAAR OPPERVLAKTE niet kleiner, waardoor hij eigenlijk nog steeds even groot blijft.

Wat wil ik hiermee? Als je 3 checkboxes onder elkaar zet, met tekst ernaast, is de regelhoogte veel groter, als bij een normale alinea. Dit wil ik niet. Ik wil een nét zo'n hoge regelhoogte. Door de checkbox met STYLE kleiner te maken help niet.

Iemand een idee hoe dit wél kan?

Alvast bedankt...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

probeer eens om het met margins af te dwingen:
code:
1
.checkertje{margin-bottom: 0px; margin-top:0px}

just a guess hoor...
eventueel maak je de waardes nog negatief.

www.jurgroessen.nl

• bgever
Je code vat ik niet helemaal, kun je die een beetje beter verwoorden, en beter laten zien? Ik snap er namelijk de balle van. (ken niet zo goed JS)

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op maandag 20 mei 2002 21:38 schreef oikoyama het volgende:
Je code vat ik niet helemaal, kun je die een beetje beter verwoorden, en beter laten zien? Ik snap er namelijk de balle van. (ken niet zo goed JS)
Dat is geen JS, dat is CSS.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• bgever
Ok, css dan, maar zou iemand me dan even snel kunnen vertellen hoe ik die in mijn code kan verwerken?

Verwijderd

Het kan (nog) niet met CSS, of niet in Internet Explorer in ieder geval.
Waarschijnlijk zul je met DHTML je eigen dingetje moeten maken.

• bgever
Wow, dat wordt dus alweer wat moeilijker. En hoe moet ik dan in DHTML mijn "dingetje" maken?

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 21:48 schreef oikoyama het volgende:
Wow, dat wordt dus alweer wat moeilijker. En hoe moet ik dan in DHTML mijn "dingetje" maken?
Nou, je zou eens kunnen beginnen met javascript leren, en de onclick attribute van de elementen te bekijken.

Maar daarvoor moet je waarschijnlijk een behoorlijk stuk documentatie doorlezen, zie bijvoorbeeld www.w3schools.com.
Concrete vragen kun je stellen als iets niet lukt, maar te algemene vragen daar gaan we niet aan beginnen :)

Zie daarvoor ook de FAQ over 'script requests'.

• bgever
Ok, get em. Hou deze tophic a.u.b. open voor reacties en mijn komende concrete vragen ;)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nog een tipje van hoe ik het zou doen:

Men neme wat gehide velden, en wat plaatjes van checkboxen (leeg en gecheckt) en met een onClick verandert het plaatje en de waarde van zo'n gehide veld. Sim-pel :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• bgever
Idd, heb nu een beetje DHTML bestudeerd, weer iets fijns geleerd, en ik ben er uit. De code die een stuk naar boven stond klopte perfect! Wat heb ik nu? (voor de ongelukkige):

In de <head>:
code:
1
2
3
<style>
input.t1{margin-bottom: -2px; margin-top:-3px}
</style>

Ergens in de <body>:
code:
1
<input type="Checkbox" class="t1">

Bedankt allemaal! Wee, weer eens wat geleerd, en ik denk dat ik me maar eens in dat DHTML ga verdiepen. Je kunt er nl de leukste dingen mee doen, en is niet eens zo moeilijk! :P

K, thanks allemaal!

• bgever
Op maandag 20 mei 2002 22:06 schreef Prammenhanger het volgende:
Nog een tipje van hoe ik het zou doen:

Men neme wat gehide velden, en wat plaatjes van checkboxen (leeg en gecheckt) en met een onClick verandert het plaatje en de waarde van zo'n gehide veld. Sim-pel :)
Het idee is idd heel leuk, maar wat doe je nu, als je die checkboxes in een form voor php gebruikt? Wordt het alweer wat moeilijker niet?

Maar ik ben er gelukkig al uit... :+

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op maandag 20 mei 2002 22:09 schreef oikoyama het volgende:

[..]

Het idee is idd heel leuk, maar wat doe je nu, als je die checkboxes in een form voor php gebruikt? Wordt het alweer wat moeilijker niet?

Maar ik ben er gelukkig al uit... :+
Ik zou niet weten waarom :? Kijk, die gehide velden geef je natuurlijk wel dezelfde naam als een checkbox zou hebben heh?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• bgever
Oh, w8, nu snap ik je. Jaja, idd, dat kan wel. En nog een leuk idee ook! Dan heb je nl plaatjes i.p.v. zo'n standaard check box. Leuk bed8. Ik denk dat ik dat ook binnekort maar eens ga gebruiken!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Sjeemz heeft op zijn site gecustomizde checkboxes, de code daarvan staat ook op GoT, ik zou er eens naar zoeken

http://tv.sjeemz.nl kan je ze zien staan

• bgever
Op maandag 20 mei 2002 22:31 schreef Timpie het volgende:
Sjeemz heeft op zijn site gecustomizde checkboxes, de code daarvan staat ook op GoT, ik zou er eens naar zoeken

http://tv.sjeemz.nl kan je ze zien staan
:9~ hmm, ik wil die source code hebbe! (niet jatte, maar bekijke ;)). Ik heb dus ookal gezocht, maar ik kan het niet écht vinden. Ik wil toch eerst even aan iemand vragen of die misschien net die topic weet, voordat ik ga mailen...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Altijd leuk die wel willende beginners :)
Op maandag 20 mei 2002 22:37 schreef oikoyama het volgende:

[..]

:9~ hmm, ik wil die source code hebbe! (niet jatte, maar bekijke ;)). Ik heb dus ookal gezocht, maar ik kan het niet écht vinden. Ik wil toch eerst even aan iemand vragen of die misschien net die topic weet, voordat ik ga mailen...
Je hebt een plaatje:
code:
1
[img]""[/img]

Met onclick maak je hier een andere van:
code:
1
[img]"bla.gif"[/img]

Nu moet je met onclick en een functie checken of de checkbox al is aangeklikt, die code mag je zelf maken (leer je veel van).
Nu hoef je alleen nog maar de waarde bij te houden in hidden fields:
code:
1
<input type="hidden" ...

Nu moet je toch echt, als je wilt, zelf uitzoeken hoe javascript werkt. Eerst simpele functies, daarna meer. Op een gegeven moment krijg je er nog voldoening uit ook :D

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Je zou het eventueel ook met javascript kunnen oplossen. Met mousedown-eigenschappen enzo, en als ie dan aangeklikt wordt, dat een onzichtbare échte checkbox dan echt aangezet wordt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Sorcerer8472:
Je zou het eventueel ook met javascript kunnen oplossen. Met mousedown-eigenschappen enzo, en als ie dan aangeklikt wordt, dat een onzichtbare échte checkbox dan echt aangezet wordt...
Dat doet Blue-Eagle al hierboven |:(

• bgever
Hmzz. Ben eigenlijk niet zo van plan om Javascript ook nog te gaan leren. Zit namelijk nog op school, leren genoeg, en bovendien ben ik nu ook serieus aan php leren bezig. Ik wil er best wel een keer aan beginnen. Maar dit is éigenlijk niet het moment. Als je snapt wat ik bedoel. Ik ben namelijk al steeds meer met Javascript bezig, en ik leer ook al steeds meer, en al veel sneller. Maar ik heb nu gewoonweg niet echt de tijd om nog eens een andere taal erbij te gaan leren. Javascript zal zeker nog wel eens aan de beurd komen, want je kunt er veel mee. Daarom vraag ik nu ook eigenlijk die code. Dan kan ik later deze nog eens aan mijn eigen wensen aanpassen, en hoef ik niet eerst helemaal javascript te gaan leren voor één zo'n checkboxje... snappie? ;)

• bgever
Op maandag 20 mei 2002 22:55 schreef Blue-eagle het volgende:
Nu moet je toch echt, als je wilt, zelf uitzoeken hoe javascript werkt. Eerst simpele functies, daarna meer. Op een gegeven moment krijg je er nog voldoening uit ook :D
Maar eigenlijk daag je me nu wel uit. Heb eigenlijk nu wel de neiging om alle javascript tutorials af te gaan lopen.... (:(, school! morgen nog boekverslag inleveren... :'()
Achja, we zullen wel zien hoe het gaat uitpakken...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 23:04 schreef oikoyama het volgende:

[..]

Maar eigenlijk daag je me nu wel uit. Heb eigenlijk nu wel de neiging om alle javascript tutorials af te gaan lopen.... (:(, school! morgen nog boekverslag inleveren... :'()
Achja, we zullen wel zien hoe het gaat uitpakken...
Hey wat is nou leuker? School of javascript? ;)

Nee, eerst opleiding, dan hobbie. Maar als je PHP wilt doen is javascript nog simpeler, de basis dan.
Probeer gewoon een paar dingen, het is niet zo moeilijk. Als je gaat denken dat het moeilijk is enzo, gaat het niet lukken :)

Succes.

• bgever
Op maandag 20 mei 2002 23:30 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Hey wat is nou leuker? School of javascript? ;)

Nee, eerst opleiding, dan hobbie. Maar als je PHP wilt doen is javascript nog simpeler, de basis dan.
Probeer gewoon een paar dingen, het is niet zo moeilijk. Als je gaat denken dat het moeilijk is enzo, gaat het niet lukken :)

Succes.
Idd, ik heb nu al de basic's doorgelezen, en ik hoef nu eigenlijk nog maar een paar dingentjes te weten.

- Hoe kan ik bijv. een checkbox checken of unchecken.
- Hoe kan ik een variable veranderen, en die globaal gebruiken.

verder niets. Als ik die 2 dingen weet, kan ik hem denk ik al zelf maken!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op maandag 20 mei 2002 23:42 schreef oikoyama het volgende:
- Hoe kan ik bijv. een checkbox checken of unchecken.
het toverwoord is reference ;) wat je niet weet zoek je even snel op:
http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/chkbox.html
Op maandag 20 mei 2002 23:42 schreef oikoyama het volgende:
- Hoe kan ik een variable veranderen, en die globaal gebruiken.
Door deze globaal te declareren, meer info

Today's subliminal thought is:

• bgever
Ik heb er al flink over zitten na te denken, maar ik denk dat ik dit goedje mooi eens ga combineren met php. Aangezien dit allemaal in een php bestand staat.

Er is namelijk een probleem. Alle velden, waar zo'n checkbox in staat worden aangemaakt door het script. Dus ik kan niet makkelijk iets veranderen met checkbox.checked, want dan moet ik elke checkbox een andere name geven, en dan kan php er niets meer.

Wat heb ik hier op gevonden? Ik zet alles tussen een <div> tag, en verander gehele code die er tussen staat, dus de hele checkbox syntax. Alleen de checked value wordt veranderd. Heel simpel dus. Hoef je helemaal niet moeilijk te doen met checkbox.checked!

Vanavond ga ik dit maken. Als het af is, zal ik wel zo aardig zijn om dit hier te posten, voor de andere geinteresseerde mense... ;)

Ok, nu naar de Engelse les |:(.

• Dennis
Je kan ook automatisch alles synchroon laten lopen. Dus dat automatisch een onClick event wordt toegevoegd bij alle nep-checkboxes.

• bgever
Zeg, weet iemand toevallig hoe je een hidden checkbox kan maken?
je kunt wel een <input type="checkbox"> maken, maarja, probeer die maar eens hidden te maken, aangezien dat ook in de type= moet staan...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op dinsdag 21 mei 2002 19:29 schreef oikoyama het volgende:
Zeg, weet iemand toevallig hoe je een hidden checkbox kan maken?
je kunt wel een <input type="checkbox"> maken, maarja, probeer die maar eens hidden te maken, aangezien dat ook in de type= moet staan...
Waarom zou je een checkbox hidden maken?
gebruik dan gewoon <input type=hidden>

• Dennis
En anders
code:
1
<div style="visibility: hidden;"><input .... /></div>

• bgever
Op dinsdag 21 mei 2002 21:04 schreef ddc het volgende:
En anders
code:
1
<div style="visibility: hidden;"><input .... /></div>
Ja, maar dan heb je wel een mooi probleempje. Alles na de DIV sluit tag, wordt op een volgende regel geplaatst.

Is daar misschien een oplossing voor?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

<span> ofzo
Of zet in de <input type=check style='display:"none";'>

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1