Toon posts:

Bios Update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik mijn bios willen updaten maar ik heb geen flauw idee wat voor moederbord ik heb. Heb met SiSoft Sandra geprobeert te achterhalen welk moederbord het is maar als ik op dat knopje klik waar die info staat krijg ik een kernel32 fout en loopt Sisoft Sandra vast. is er nog een andere manier om er achter te komen?

Verwijderd

Trek je kast eens open, en kijk of er ergens een nummer oid op je mobo staat. Typ dat nummer dan in bij Google, en voila, 10.00000 sites met specs/drivers/BIOSsen :)

Verwijderd

Topicstarter
zal eens ff kijken

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Je zou ook even systeminfo kunnen proberen. Zit als het goed is gewoon ergens verstopt in je windows :). Verder kun je natuurlijk ook even opletten als je pc opstart, daar staat namelijk nagenoeg altijd bij wat voor type je mobo is. Dit is bij het POST scherm waar je ram wordt geteld en je drives eventueel herkend worden. Veelal staat onderaan een regel met de info. Dus daar kun je ook op letten. Tja en als alles niet werkt dan moet je em ff openschroeven idd. Alhoewel, de chips die op het mobo zitten zijn zelden of nooit van de mobo makers zelf. Dus moet je kijken of er ergens op de PCB zelf iets staat want aan bijvoorbeeld VIA 686b (oid ik noem maar wat) heb je niks, er zijn vele mobo's met die chip.

Verwijderd

Topicstarter
kon niets vinden op het moederbord alleen v1.4 maar daar heb je volgensmij niets aan. naast de bioschip (van award) zat wel een via chip (vt82885n)

de pc is in '97 gekocht bij Memo, een p200mmx met zover ik weet een standaard moederbord dat ze daar gebruikten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog eens zitten rommelen met Sisoft Sandra en als je bij het mainbord information (rechtermuis klikken) dan options kiest en dan mainboard information uit vinkt, de module wel werkt. alle info wordt weergegeven, behalve datgene wat ik nodig heb.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

biosstrin noteren en naar wimsbios gaan. Daar invoeren en je weet welk mobo je hebt. En op die site stan ook nog progjes om er achter te komen. En in dit soort vragen komen zovaak voorbij dat ze in de search met bosjes omhoog zullen komen als je er naar zoekt.
Pagina: 1