kabelradio naast kabeltv op zolder

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb boven op zolder al kabeltv (heb 20 meter tv-kabel en een splitter gekocht en heb zo perfect beeld :)), maar sinds ik kort een receiver heb, wil ik ook graag kabelradio boven. Eerst dacht ik aan om nog 20meter kabel en nog een splitter te kopen en dan die te gebruiken voor de radio. Maar nu zag ik op kabelbedrijf het volgende:
In veel woningen is tegenwoordig een ééngatsdoos aanwezig. Zo beschikt u over de mogelijkheid om met één kabel zowel de radio- als televisiesignalen naar verschillende punten in uw huis te brengen. Bent u in het bezit van een tweegatsdoos dan heeft u twee kabels nodig om de signalen naar elders in uw woning te transporteren. Vindt u dit lastig, neemt u dan even contact op met uw kabelbedrijf met het verzoek om een ééngatsdoos te plaatsen.
Ik heb thuis zo'n aansluiting: Afbeeldingslocatie: http://www.kabelbedrijf.nl/images/2_popup.gif

Maar als ik het aan het kabelbedrijf vraag om er eengats van te maken, hoe moet het dan precies?
Afbeeldingslocatie: http://www.kabelbedrijf.nl/images/pic50088_popup.jpg

Ik bedoel, dan heb ik 1 kabel voor radio/tv. Maar hoe weet de tv dat ie de tv signaal moet hebben? of is het gewoon een andere frequentie? Maar ik moet het dan toch ergens splitten, want eentje moet in de tv en de andere in de radio? Hoe zit het nou precies?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Probeer maar eens je radio op de tv-aansluiting. Volgens mij werkt dit prima. (tijdje geleden geprobeerd, weet niet meer precies of het goed werkte of minder).

Verwijderd

in je tv signaal zit ook het radio signaal verstopt. slooop het sterkertje eraf en douw er zo`n doos zelfde doos op als beneden en klaar is kees zowel tv als radio boven.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 22:12 schreef TheLemon het volgende:
Probeer maar eens je radio op de tv-aansluiting. Volgens mij werkt dit prima. (tijdje geleden geprobeerd, weet niet meer precies of het goed werkte of minder).
Waarom heb ik dan 2 gaten? Maar in ieder geval, kan ik het beste zo'n 1 gat's aansluiting vragen (kost dat veel?), dan er een splittertv-radio d'erna ergens in de muur (voor tv, radio), maar daarvoor splitten naar boven, en daar weer splittertv-radio voor boven. Wat een gedoe. Hoe hebben jullie het gedaan?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

je hebt zgn doorvoer en eind dozen. Het verschil tussen deze 2 is dat de einddoos is gesloten met 2 weerstanden.

Meestal als je 1 antennedoos hebt in je huis, is dat een einddoos. Als je dit wilt verlengen dmv 1 kabel moet je deze vervangen voor een doorvoer doos en dan de einddoos verplaatsen naar je 2e aansluiting.

als je een doorvoer doos openmaakt zie je ook dat je een 2e kabel kan aansluiten.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 22:14 schreef chefke het volgende:
in je tv signaal zit ook het radio signaal verstopt. slooop het sterkertje eraf en douw er zo`n doos zelfde doos op als beneden en klaar is kees zowel tv als radio boven.
maar is dat ook als je zo'n 2 aansluitkastje hebt, met 1 voor tv en een voor radio? Of je zegt dat ik er zelf een eengats aansluiting van moet maken?

hehe, ik zeg 2 keer hetzelfde.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

Joh ... 'de kabel' is maar letterlijk 1 kabel. In de doosjes met 2 gaten zit er een simpel splittertje (geen elextronica, gewoon een vaste verbinding) in dat doosje. TV en Radio zijn verschillende frequenties over dezelfde kabel namelijk.

Dus doe niet moeilijk en ga VOORAL niet geld betalen aan je kabelmaatschappij. Trek gewoon 1 kabel naar de plek waar je het hebben moet en split die kabel naar TV en Radio. Je zal zien dat het gewoon prima werkt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 22:15 schreef TTLCrazy het volgende:
je hebt zgn doorvoer en eind dozen. Het verschil tussen deze 2 is dat de einddoos is gesloten met 2 weerstanden.

Meestal als je 1 antennedoos hebt in je huis, is dat een einddoos. Als je dit wilt verlengen dmv 1 kabel moet je deze vervangen voor een doorvoer doos en dan de einddoos verplaatsen naar je 2e aansluiting.

als je een doorvoer doos openmaakt zie je ook dat je een 2e kabel kan aansluiten.
sorry idd je moet die benden vervangen voor een doorvoer doos en die oude van benden boven plaatsen dan heb weing verlies en heb je tv en radio. ik heb het thuis met 4 dozen achter elkaar met van het begin tot het einde een metertje of 40 kabel liggen. zonder versterker en ik heb boven aan het eind punt nog steeds de minimaal vereiste 64 db.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

tv kabel voor radio gebruiken gaat iig niet lukken, de TV en radio signalen zijn gescheiden @ R/TV kastje

@ hoofdaansluiting (R/TV kastje)kan je als et goed is een 2e kabel op aansluiten (bij de groene) en zo dus boven ook een R/TV kastje op aansluiten

moet je er wel om denken dat et (voornamelijk TV) signaal naar beneden gaat vanwekge die 20 mtr (heb je geen last van zei je :) )

suc6

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dus jullie zeggen:
Op maandag 20 mei 2002 22:20 schreef chefke het volgende:sorry idd je moet die benden vervangen voor een doorvoer doos en die oude van benden boven plaatsen dan heb weing verlies en heb je tv en radio.
Ik moet die met die 2 gaten vervangen door eentje met 1 gat (doorvoerdoos), dan een splitter (t-splitter), met een kabel naar boven, en de andere geeoon beneden. Op beide een einddoos aansluiten (2 gaten), en dan kan ik zo tv/radio aansluiten?
Op maandag 20 mei 2002 22:32 schreef ThaHandy het volgende:
@ hoofdaansluiting (R/TV kastje)kan je als et goed is een 2e kabel op aansluiten (bij de groene) en zo dus boven ook een R/TV kastje op aansluiten
Jij zegt dat wat ik boven zeg niet goed is, maar gewoon nog een kabel van 20 meter moet trekken apart voor de radio?

Welke is het?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:56

Sorcerer8472

Mens sana?

Op maandag 20 mei 2002 22:32 schreef ThaHandy het volgende:
tv kabel voor radio gebruiken gaat iig niet lukken, de TV en radio signalen zijn gescheiden @ R/TV kastje
Meestal niet hoor... Je kunt ook radio luisteren via de tv-aansluiting of andersom. Probeer maar... Allebei 50 Ohm ook...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 22:40 schreef Darkvater het volgende:
Dus jullie zeggen:
[..]

Ik moet die met die 2 gaten vervangen door eentje met 1 gat (doorvoerdoos), dan een splitter (t-splitter), met een kabel naar boven, en de andere geeoon beneden. Op beide een einddoos aansluiten (2 gaten), en dan kan ik zo tv/radio aansluiten?
[..]

Jij zegt dat wat ik boven zeg niet goed is, maar gewoon nog een kabel van 20 meter moet trekken apart voor de radio?

Welke is het?
de eengats doos hoofd niet die oude uit de muur slopen en bewaren. koop een door voor doos duw hier aan de ene kant de groen kabel in en aan de andre kant de kabel naar boven aan het einde van deze kabel de oude doos van bendenaansluiten . moeilijk he. Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1871564915
zo diudelijk.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 22:49 schreef chefke het volgende:

[..]

de eengats doos hoofd niet die oude uit de muur slopen en bewaren. koop een door voor doos duw hier aan de ene kant de groen kabel in en aan de andre kant de kabel naar boven aan het einde van deze kabel de oude doos van bendenaansluiten . moeilijk he. [afbeelding]
zo diudelijk.
Ahh, ik snap het niet! :'( Ik heb een 2gats doos beneden. Uit de tv uitgang hiervan kabel naar boven, die in de doorvoerdoos. Maar dan. Waar gaat die doorvoerdoos heen, hoe wordt het tv/radio? En beneden? De radio gaat in de radio, en moet ik dan die kabel naar boven splitten?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1404518068

/edit
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1518867465

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 23:17 schreef ThaHandy het volgende:
[afbeelding]

/edit
[afbeelding]
Oh, dat bedoelde chefke! Dank je ThaHandy. Dus waar de groene en grijze inzit is een doorvoerdoos, de andere een einddoos. En dan moet ik in de doos zelf de kabel tussenproppen :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 20 mei 2002 23:34 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Oh, dat bedoelde chefke! Dank je ThaHandy. Dus waar de groene en grijze inzit
die grijze is optioneel he?, die gaat naar boven bijv.
is een doorvoerdoos,
nee, maar de betere kassies (de beter versies) hebben dat wel
de andere een einddoos.
maakt nix uit
En dan moet ik in de doos zelf de kabel tussenproppen :)
das de bedoeling :)

suc6

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 00:04 schreef ThaHandy het volgende:
das de bedoeling :)

suc6
Ik heb nu een doorvoerdoos gekocht (van Hirschmann). Was wel €15. Die heb ik er beneden ipv de andere gedaan (wel vreemd, die was van Siemens, en had ook dezelfde structuur als mijn doorvoerdoos, terwijl het een einddoos moest zijn, toch?), kabel naar boven, daar de oude doos gemonteerd.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, wacht op mijn vader, want ik moet een gat in de betonnen muur boren. Maar jullie horen het wel :)

P.S. wat wel vreemd was, dat ze in de elektronicawinkel zeiden dat ik in principe boven een einddoos moet hebben, maar als ik slecht beeld heb, er een doorvoerdoos in moet (ipv die einddoos). Da's dat omdat de einddoos maar 1 iets heeft, en de doorvoerdoos 15 (Ohm of Db, weet het niet meer). Vreemd :?

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 17:03 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Ik heb nu een doorvoerdoos gekocht (van Hirschmann). Was wel €15. Die heb ik er beneden ipv de andere gedaan (wel vreemd, die was van Siemens, en had ook dezelfde structuur als mijn doorvoerdoos, terwijl het een einddoos moest zijn, toch?), kabel naar boven, daar de oude doos gemonteerd.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, wacht op mijn vader, want ik moet een gat in de betonnen muur boren. Maar jullie horen het wel :)

P.S. wat wel vreemd was, dat ze in de elektronicawinkel zeiden dat ik in principe boven een einddoos moet hebben, maar als ik slecht beeld heb, er een doorvoerdoos in moet (ipv die einddoos). Da's dat omdat de einddoos maar 1 iets heeft, en de doorvoerdoos 15 (Ohm of Db, weet het niet meer). Vreemd :?
zonder eind doos boven geen beeld . en je hebt vast geen slecht beeld ik heb dit gedaan met 4 kabel aansluitingen met 40 m kabel ertussen en boven gewoon 64 db

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 17:06 schreef chefke het volgende:

[..]

zonder eind doos boven geen beeld . en je hebt vast geen slecht beeld ik heb dit gedaan met 4 kabel aansluitingen met 40 m kabel ertussen en boven gewoon 64 db
Jahaa, hij doet het!!
Maar zelfs zonder doos boven had ik tv, dus het klopt niet precies wat je zegt. Maar bedankt allemaal, ik heb nu perfect beeld en geluid (radio/tv) op de zolder :)

Edit: Oh, je moet alleen oppassen, dat als je de tv/radio kabel ergens uit trekt, dat je het eerst altijd uit de tv/radio/vcr doet. Ik deed het eerst de andere kant op, en ik kon dat onaangename trilling/schok niet echt thuisbrengen. :o Gelukkig wel mijn fout ingezien :)

Verwijderd

Check Http://members.home.nl/hoskam/TV.JPG
hoevaag mijn netwerk ikmekaar steekt :)
Gevolg Radio signaaltjes zijn er niet :( of AMPER :( tussen de 90 en 100mhz is er nix :(

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

radio werkt gewoon op een andere frequentie!
je hebt dus alleen een andere coax stekkertje te hebben en een splitter! that's all! veel succes! :) :) :)

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 19:17 schreef Alphafox het volgende:
radio werkt gewoon op een andere frequentie!
je hebt dus alleen een andere coax stekkertje te hebben en een splitter! that's all! veel succes! :) :) :)
neej :) k moet die coax die naar boven wandeld achter die doos proppen denk ik?

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

ja tuurlijk je moet wel een goede coax aansluiting hebben, hoezo heb je dan nog geen coax doos boven???

wisdom is rarely common

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op maandag 20 mei 2002 22:43 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Meestal niet hoor... Je kunt ook radio luisteren via de tv-aansluiting of andersom. Probeer maar... Allebei 50 Ohm ook...
75 Ohm, 50 Ohm wordt voor pc-netwerken gebruikt.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1