ik heb vandaag linux redhat 7.3 geinstalleerd na de 10e X eindelijk gelukt
maar waarom is het nou zo onhandig
Zo mis ik bijvoorbeeld een verkenner.
Een plaats waar je de hardware direct kan instellen
zoals bijv je resolutie van je monitor veranderen.
En IRQ en dma kanalen van je ISA geluiskaart instellen
Het MOUNTEN van cdrom drives floppy zip etc, is zoon heisa
dat je al snel de moed verliest.
Ook de hele bestand strucktuur is geen touw aan vast te knopen /root, /dev/src etc. en waarom gebruikt linux altijd van die vreemde afkortingen en programma namen zoals bijv YAST in suse linux "yet another setup tool" , aRts builder KsCD deze namen zeggen een leek zonder bescrijving totaal niets.
Ik zoek me tevens te pletter naar een plek waar ik deze LINUX bak aan mijn windows werkgroep kan toevoegen.
een andere Kernel compilen ...laat ik daar maar over op houden na een dag prutsen is het me nog niet gelukt.
ik heb 20 pagina's dikke HOWTOO's nodig om een simpele inktjet printer aan de gang te krijgen.
WAAROM is linux niet gewoon wat simplere gemaakt
ik moet daar bij zeggen dat het al een heel stuk verbeterd is sinds slackware 3.5
ik wil linux graag leren gebruiken maar door dit soor frustraties gooi ik het er telkens weer vanaf.
maar waarom is het nou zo onhandig
Zo mis ik bijvoorbeeld een verkenner.
Een plaats waar je de hardware direct kan instellen
zoals bijv je resolutie van je monitor veranderen.
En IRQ en dma kanalen van je ISA geluiskaart instellen
Het MOUNTEN van cdrom drives floppy zip etc, is zoon heisa
dat je al snel de moed verliest.
Ook de hele bestand strucktuur is geen touw aan vast te knopen /root, /dev/src etc. en waarom gebruikt linux altijd van die vreemde afkortingen en programma namen zoals bijv YAST in suse linux "yet another setup tool" , aRts builder KsCD deze namen zeggen een leek zonder bescrijving totaal niets.
Ik zoek me tevens te pletter naar een plek waar ik deze LINUX bak aan mijn windows werkgroep kan toevoegen.
een andere Kernel compilen ...laat ik daar maar over op houden na een dag prutsen is het me nog niet gelukt.
ik heb 20 pagina's dikke HOWTOO's nodig om een simpele inktjet printer aan de gang te krijgen.
WAAROM is linux niet gewoon wat simplere gemaakt
ik moet daar bij zeggen dat het al een heel stuk verbeterd is sinds slackware 3.5
ik wil linux graag leren gebruiken maar door dit soor frustraties gooi ik het er telkens weer vanaf.