Toon posts:

[TV-IN] Raar gerasterd en extreem wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals op de plaatjes te zien is, heb ik problemen met mijn tv-beeld. De kleur wit is echt extreem vergeleken met alle andere kleuren (aan brightness klooien helpt niet, want dan zijn de andere kleuren niet goed). Verder lijkt het alsof het beeld gerasterd is. Het ziet er iig niet uit.

Ik heb SVHS-out van mijn videorecorder (beide geprobleerd)op de TV-IN van mijn Asus V8200 geplugd. Ik kijk tv met Asus Digital VCR 2.0b [beta] onder WinXP (onder win2000 werkte het ook niet). Als ik op mijn normale tv via de video tv kijk, is het beeld prima.

Ik heb meerdere resoluties geprobeerd, en veel met de instellingen van Digital VCR geklooid. Ik krijg de 'ruitjes' niet weg, en mijn kleur wit blijft vaag. Ik heb het met een andere SVHS kabel geprobeerd, en dat helpt ook niets.

Is mijn TV-IN gewoon brak, of ben ik gewoon aan het falen??

Iemand een idee??

Misschien moet je enigzins inzoomen om de 'ruitjes' te zien. De plaatjes zijn natuurlijk gecomprimeerd.

Afbeeldingslocatie: http://phyro.mine.nu/tweakers/Yorin.JPG

Afbeeldingslocatie: http://phyro.mine.nu/tweakers/RTL5.JPG

Meer plaatjes

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Gammacorrectie :?

Verwijderd

Topicstarter
Gamma-correctie zit niet apart in het programma (wil niet instellingen van mijn kleuren aanpassen buiten Digital VCR).

Waarom zou gamma-correctie beter werken dan brightness, saturation, contrast, en hue aanpassen?

Dat zou toch genoeg moeten zijn?

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

kun je ook ergens een uncommpressed plaatje neerzetten? (BMP TIFF: Let daarbij wel op de grootte van de bestanden). Uit deze jpg kan ik niet veel info halen. Bij Yoru\in.bmp lijkt het wel dat je een te lage beeldfreq. uit je TV kaart krijgt (gestreepte mond van tekenfilm figuur). Voor de rest...? Succes!

I like it red, with 150 bhp..

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn twee ongecomprimeerde plaatjes(1,5mb):

Ongecomprimeerd1
Ongecomprimeerd2

De tweede is zwart wit (discrimineerd beter).

Hoop dat ik gewoon aan het falen ben, en dat iemand een oplossing weet....