[gereedschap] Nibbler?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:29
Ik ben op zoek naar zoiets als de nibbler van directron.com.

http://www.directron.com/nibbletool.html

Ik kan via google alleen nergens iets vinden in NL, en dit bedrijf levert ook niet in Nederland. De search op het forum leverde ook niets op.

Voor de duidelijkheid: het is een handapparaatje waarmee je kleine stukjes uit metaal of plastic kan bijten, en dat zou nog mooi gaan ook. Op die US site is hij maar iets van $10.

Ik kwam hierop door een guide bij virtual hideout:
http://www.virtual-hideout.net/guides/lianli_faceplate_guide/index.shtml
Die gast vindt dit ding nogal geweldig, en het resultaat ziet er ook lang niet slecht uit.

Dusss... iemand die dit ding of iets vergelijkbaars ooit in Nederland heeft gezien?

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44

Neomess

neomess.nl

deze dingen gebruiken ze ook in de bouw om de metalen beplating van gebouwen mee af te "knippen" dus ik ga over een tijdje maar s ff vragen aan kennisen van me die een bouwbedrijf hebben want ze schijnen goed te werken (anders worden ze in de bouw niet gebruikt natuurlijk)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Dat word in Nederland een "Knabbelschaar" genoemd, veel sux6 met zoeken :D

Verwijderd

'k weet het niet... Volgens mij is de nibbler niet geschikt voor de metalen(ijzer) platen van computerkasten. De casemod ging over een LIAN LI kast. LIAN LI kasten zijn van aluminium.
Trouwens gevelplaten zijn gemaakt van een aluminium legering.

Knabbelscharen zijn electrisch aangedreven blikscharen. Je kan er bijvoorbeeld een stuk mee uit een autodak knippen om een opendak te maken. Ze zijn behoorlijk prijzig! Je kan ze ook huren bij BORENT. 'k heb hier al eens naar gekeken. Maar de zijplaten van bijv. een AOPEN kast zijn al te dik om met een knabbelschaar te bewerken volgens mij.
Ga eens kijken bij een bedrijf dat opendaken plaatst in auto's. 'k zag het laatst op TV! In no time een gat geknipt in je autodak. Alleen worden auto's gemaakt van dunner plaatstaal dan onze kasten...

• DocB
Ja wat ik zoek lijkt me idd niet iets wat ze in de bouw gebruiken (hooguit een kleine versie daarvan). Maar ik ga ff zoeken op de nederlandse vertalingen :)

Verwijderd

Een dremel doet het anders ook goed hoor :)

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Op maandag 20 mei 2002 21:33 schreef DigitalFX het volgende:
Een dremel doet het anders ook goed hoor :)
ben ik het helemaal mee eens :P

get rich or die try'in

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
hebben jullie dit dan ook gedaan.

En nog iets heh, nu ik het er toch over heb.

Ik ga een Lian Li PC 70 kopen, en ik ga speciaal voor deze kast me eigen dremel aanschaffen.

De goedkoopste versie ga ik halen. Das dus een dremel met 5 stuks erbij. Alleen dat zal niet genoeg zijn.

Ik koop dus expres niet die professionele versie want dadelijk heb je 10 stuks die je gebruikt en de andere 10 laat je nieuw liggen.

Op hoeveel stuks moet ik rekenen om erbij te kopen?

Ik wil dus:

• In aluminium gaat zagen.
• polijsten
• Bijschuren, ect ,ect

Alles wat je met een casemod nodig hebt.

w00t

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Electronische blikscharen zijn compleet andere apparaten als deze nibbler. Dit is puur een tang om "vierkantjes" weg te knippen.

Ziet er overigens errug :9 uit...

• Ralpy
  • Laatst online: 05-02 22:37
ik zat pas homeshopping europe te kijken (ja, te veel vrije tijd ofzo :?)

En daar hadden ze ook zo'n soort ding, alleen dat moest je op een boormachine zetten en heel die zooi in een standaard en dan had je zo'n soort tang alleen automatisch.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 22:20 schreef Robbie007 het volgende:
hebben jullie dit dan ook gedaan.

En nog iets heh, nu ik het er toch over heb.

Ik ga een Lian Li PC 70 kopen, en ik ga speciaal voor deze kast me eigen dremel aanschaffen.

De goedkoopste versie ga ik halen. Das dus een dremel met 5 stuks erbij. Alleen dat zal niet genoeg zijn.

Ik koop dus expres niet die professionele versie want dadelijk heb je 10 stuks die je gebruikt en de andere 10 laat je nieuw liggen.

Op hoeveel stuks moet ik rekenen om erbij te kopen?

Ik wil dus:

• In aluminium gaat zagen.
• polijsten
• Bijschuren, ect ,ect

Alles wat je met een casemod nodig hebt.
* slijpschijfjes...
* Ding om die schijfjes op te doen :P
* Wolfraamfreesje om het af te werken... (9,- ofzo, best duur!)

Die drie gebruik ik vooral ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31
Precies die tool is voor 12,5 euro bij display te koop.

artikel nummer 08.90.7034. omschrijving : knabbeltang ht-204
wel opschieten, want 1 juli gaan de filialen dicht

/edit: ik heb er weleens mee gespeeld. Ding doet het prima, maar doet wel goedkoop aan. Volgens mij kan je er prima gaten mee maken in pc kasten. En dan vooral vierkante (wat op een andere manier bijna onmogelijk is, zeker niet zo mooi als hiermee!)

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
dude, ik heb me wezeloos gezocht naar dat ding man

verdomme, wat goed!! :)

ik ga meteen zo'n ding kopen morgen,

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.heij/Dscf0036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.heij/Dscf0037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.heij/Dscf0040.jpg

dat zijn de bays die dus aangepast gaan worden

lian-li ruled

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Op dinsdag 21 mei 2002 19:03 schreef -Avenger- het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

lian-li ruled
zo'n brander heb ik ook dude

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• DocB
Op dinsdag 21 mei 2002 19:03 schreef -Avenger- het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

lian-li ruled
Damn woon jij in de buurt van 1 van die filialen dan? zou je er dan ééntje voor mij mee kunnen nemen? ik betaal natuurlijk alle verzendkosten enzo. Als je er zin in hebt mail me dan maar (adres in profile) Want online bestellen kun je (nog) niet bij display hè?

Oh en wie zei dat ze gingen sluiten op 1 juli? volgens die site sluit alleen zwolle dan, en is Haarlem op 1 mei gesloten :?

Verwijderd

Mzzz. Lijkt op een grote blikopener .

Verwijderd

Wij hebben hier thuis ook zoiets, alleen dan elektrisch.
Het apparaat drukt gewoon een stukje metaal weg, het werkt niet echt netjes, dus ik zou gewoon de dremel gebruiken!

Verwijderd

Ik heb er zojuist twee bij display besteld, als ie binnen is post ik het wel even.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 22 mei 2002 14:21 schreef Pureoptical het volgende:
Ik heb er zojuist twee bij display besteld, als ie binnen is post ik het wel even.
hey kun je online bestellen dan? ik wil dr ook wel 1 :9

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• DocB
Ik heb ze gemaild en je kunt ook als particulier gewoon bij hun bestellen. Ze sturen het dan onder rembours op. Verzendkosten €3,40. Onder de €22,69 komt er nog eens €2,27 aan kleine-bestelkosten bij ofzo.

Overigens ga ik hem niet eens meer kopen denk ik. Ik ben vandaag aan mn baybus begonnen. Ik dacht hem vooral nodig te hebben om vierkantjes te hakken in mn frontplate maar ik doe het nou gewoon anders. Eerst met soldeerbout gat erin smelten, daar figuurzaag doorheen en ongeveer het vierkantje uitzagen. Vervolgen bijvijlen tot het goed is. Tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan :)

Oh en dit is de mail van display:

Geachte heer ****,

Particulieren kunnen ook bij ons bestellen. De orders worden dan onder rembours verzonden.
Houdt u er wel rekening mee dat rembourszendingen alleen compleet worden verstuurd.

Orders met een waarde tot € 22.69 worden belast met € 2.27 kleine orderkosten en € 3.40 verzendkosten.
Orders tussen de € 22.69 en € 68.07 krijgen uitsluitend € 3.40 verzendkosten.

Voor eventuele vragen of opmerkingen kunt u altijd contact met onze afdeling Verkoop (030-2650150) opnemen.

M.vr.gr.,

Verwijderd

t-mug ruikt een inkoop actie

Verwijderd

Yesss, ik krijg me net toch 2 x knabbeltang HT 204 van display binnen. Enne hij werkt perfect in koper, plastic en aluminium, maybe ook in ijzer?? Cuts up to 18 gauge and other other unhardened metals (copper, plastic, aluminum ...) dat staat op de verpakking.

Tang kost 10.44 euro excl BTW, en per verzendkosten zijn 3,40 maar dat stond hier al. Rembours kosten waren 8 euro. Als er genoeg interresse is wil ik wel een actie starten maar dan moet het wel een beetje interressant zijn voor iedereen.

Animopolsing!!!

Heb je interresse zet je email dan ff in onderstaand lijstje. (lijstje creeert de eerste geinterresseerde). Check begin volgende week wel ff hoeveel mensen zo'n ding willen, en probeer dan wel een redelijke prijs te organiseren (misschien korting als we een groter aantal afnemen??)

Zal straks nog ff foto maken van tang en post die dan in dit topic!!

• DocB
ik snap je lijsjes-gebeuren niet helemaal :? Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat ding ook door ijzer heen kan. Dan zou het namelijk nog wel eens uit kunnen komen voor mn kast (nee ik heb geen dremel, en die dingen zijn redelijk duur... komt bij dat ik zeker in het begin een hoop van die opzetstukjes zou mollen. Misschien na mn vakantie naar spanje 8-) )

maar ik heb in principe dus wel interesse als we er een leuk prijsje van kunnen maken...

Verwijderd

Interresse lijstje:

1x doctorbob#planet.nl

Gewoon quoten en aanvullen. Verander @ in #.
Makkelijk zat!!

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 15:43 schreef Pureoptical het volgende:
Interresse lijstje:

1x doctorbob#planet.nl

Gewoon quoten en aanvullen. Verander @ in #.
Makkelijk zat!!
1x doctorbob#planet.nl
1x TheManinBlack#chello.nl

Edit:
Euuuhh.....ik bedenk me net wat: Pureoptical, is dit niks voor je:
http://212.187.14.178/ia/
Lijkt me wel makkelijk om het hier allemaal aan te melden enzo.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

1x doctorbob#planet.nl
1x barf#zeelandnet.nl

Cool :) het werkt! :7

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:51 schreef TheManinBlack het volgende:

[..]

1x doctorbob#planet.nl

Edit:
Euuuhh.....ik bedenk me net wat: Pureoptical, is dit niks voor je:
http://212.187.14.178/ia/
Lijkt me wel makkelijk om het hier allemaal aan te melden enzo.
Wie weet, ben nu eerst ff aan het polsen of er genoeg animo is. Voor drie of vier tangen kan ik het waarschijnlijk nogwel op de beproefde notepad manier!

>:)

En hey die Barf, moet er meteen zo'n windowkitje bij???

*D

Verwijderd

Hier de beloofde pics van de beruchte Nibbler:

De tang:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3097555322

De gebruiksaanwijzijng:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1030854466

en de voorzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1229381922

Even voor alle duidelijk de gebruiksaanwijzing:
*Simply drill 3/8"hole insert cutting head and compress handles
*Gives you the ability to make square holes for fuse holders, special connectors, displays (LCD-tjes...Duh!!), etc (en CD-drive mods!!)
FIGURE1 Material to be nibbled is placed in the gap between the punch and blade channel.
FIGURE2 By squeezing the handles together, the punch will move down into the channel, cutting out a slug of metal.
FIGURE3 A scribe line can be followed by looking down on work in this position. A slot is cut by making succesive cuts.
FIGURE4 To make a sharpe 90 degree turn, pull the tool out of the slot. Turn the work 90 degrees and insert tool again.
FIGURE5 By turning the tool before each cut, a 5/16"(7.9mm) minimum radius can be cut.
FIGURE6 Almost any size or shape hole can be cut by starting with a 3/8"(9.5mm)hole.

MADE IN TAIWAN :P

• TheManinBlack
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 21:31 schreef Pureoptical het volgende:
Wie weet, ben nu eerst ff aan het polsen of er genoeg animo is. Voor drie of vier tangen kan ik het waarschijnlijk nogwel op de beproefde notepad manier!
Haha, notepad 0wn3d! Ik gebruik het ook altijd voor kleine dingetjes en reminders.
Maar als je straks een actie opzet, is het makkelijker om die site te gebruiken, dan is er namelijk een centrale plaats voor alle info. Sommige acties zijn onderhand al tientallen pagina's lang. Dan ga je niet al die pagina's doorlopen om te zien wat de status is van de actie (of ie nog loopt bijvoorbeeld). Bovendien heb je kans dat er meer mensen reageren dan via een inkoop-topic.

• DocB
mja, zit wel wat in, maar wat volgens mij het makkelijkst is: iemand in de buurt van zo'n filiaal gaat 3 van die dingen halen en stuurt ze op 8-) Heb ik em namelijk eerder binnen, anders duurt het weer zo lang >:)

• TheManinBlack
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 21:50 schreef DocB het volgende:
mja, zit wel wat in, maar wat volgens mij het makkelijkst is: iemand in de buurt van zo'n filiaal gaat 3 van die dingen halen en stuurt ze op 8-) Heb ik em namelijk eerder binnen, anders duurt het weer zo lang >:)
Lol, ja natuurlijk. Ikzelf heb er niet zo'n haast mee maar ik kan me inderdaad voorstellen dat sommigen daar anders over denken.

Maar met meerdere deelnemers kan het goedkoper uitvallen natuurlijk.

Verwijderd

Aangezien ik nogal wat gereedschap inkoop (voor mijn beroep zeg maar) weet ik vrij goed te onderhandelen en haal ik toch heel vaak het onderste uit de kan qua scherpe prijzen!! Ik beloof nog niets maar you ain't seen nothing yett!!!

Trouwens is die tang nog ergens anders in Nederland te krijgen?? Als ik twee leveranciers tegen elkaar kan uitspelen rijzen kortingen vaak de pan uit.

Negotiaton rulezz B-)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 23 mei 2002 21:31 schreef Pureoptical het volgende:

[..]

>:)

En hey die Barf, moet er meteen zo'n windowkitje bij???

*D
hehe LOL :+ ik zet je net te mailen over die window kit, en ik wilde er een linkje bij plakken van die nibbler, lees ik dit :+ antwoord in de mail he :)

Verwijderd

Valt tegen die interresse van jullie, hopelijk komen er nog een paar bij anders loont het niet de moeite!!

Maar ik doe mijn best. :P
Pagina: 1