Toon posts:

[laptop] Asus L3800S, wie kent hem, en is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag hier een Asus L3800S notebook staan, in de aanbieding. De specificaties klinken erg goed, maar is hij in de praktijk ook goed? Wat ik ook raar vindt, er zit een ATI M7 (dus mobile Radeon 7500) videochip in deze laptop, maar volgens ATI beschikt deze over 64 MB DDR geheugen. In deze Asus heeft de GPU maar 32 MB DDR geheugen :?. Of is de M7 van ATI er in meerdere varianten?

Voor degenen die geen zin hebben om op de link te klikken (>:)), hier de spec's:

Intel® P4 1,8 GHz
Intel® 845 MP + ATI M7-P w/32MB DDR
256MB; Two SODIMM for expansion up to 1024 MB total
PC 266 DDRAM
15.1"SXGA TFT LCD
ATI M7-P/M7-D
PCMCIA 2.1, one Type III or two Type II/I
2.5" 9.5mm IDE HDD with Ultra DMA 100 supported ; 30GB
Built-in 3.5" 1.44MB floppy disk drive
Built-in 8x DVD & 8X/8X/24X CD-RW Combo Drive
Built-in LAN and Modem/Fax Module
One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, Two USB Ports, One Infrared port supports IrDA V1.1, 2 Audio jacks: SPDIF optical out combo w/ Speaker out/ Mic-in, One RJ11 Modem jack for phone line and one RJ45 LAN jack for LAN insert., One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin* One PS/2 port , One 16550 UART compatible Serial port/D-sub 9-pin* TWO IEEE 1394 ports, One PortBarII Port, One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, AC 97 software audio & SPDIF, Built-in mic. and stereo speakers, Audio DJ supports playing audio CD while sysptem off.(For AMD model only), 4 Instant launch keys, E-Mail, Internet, pergrammable App1. And App2., Full feature ACPI power management, supports Stand-by, Suspend to Disk, Suspend to RAM.
Li-ion 8 Cells Battery Pack, Run-down life, 2 hrs (Approx.), Charging time, 4 hrs/2.5hrs to 95% (system on/off)
Output : 19V DC, 3.64A,65W or 19V DC, 3.16A,60W, Input : 100~240V AC, 50/60Hz universal
Built-in Touch Pad, 2 click buttons and 2 scroll bottons (up/down)
326 x 267 x 37-42 mm (W x D x H, typical)
Built-in IEEE802.11b Wireless LAN (Optional!)
IEEE802.11b Wireless LAN (PC Card) (Optional!)
inclusief gratis luxe draagtas
2 jaar pick-up & return garantie

Owjah, op de ASUS site staat de L3000 serie van Asus nog niet, zou dat komen omdat hij net nieuw is?

Verwijderd

Ik ken hem niet, maar weet dat ie bij computerpirates.com goedkoper is. Ook statadeze top op de site van ASUS als je goed zoekt. :7
http://www.asus.com.tw/notebook/l3000s/overview.htm

Ziet er zeeer mooi uit tegen een mooie prijs...wie weet koop ik hem wel :)

Verwijderd

Ziet er zeer zeker goed uit.

Goede specs.

Ehh Pret ?? ... eerst werk zoeken dan kan je hem pas kopen >:).

Verwijderd

Topicstarter
**schopje** :P
Sommige mensen zeggen dat ze erg lawaaig zijn, die Asus laptops. Klopt dat?

Enne, ik geloof dat mycom ze ook te koop heeft, heeft die ze ook in de winkel staan?

Verwijderd

ik werk by mycom,

en wij leveren ook de l3800s
maar dan in een 2 ghz uitvoering.
is een heel mooi bookje en lekker stil, grote hdd,
optical muisje bijgeleverd

super dingetje

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
ik wil misschien deze gaan kopen http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=181086

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ben toevallig ook aan het kijken voor een laptop, maar over de Asussen zie/hoor je vrij weinig.

Specs zien er erg goed uit van de L3800S... zelf vond ik de L3400S wel wat, iets mindere specs, maar wel 700+ euro goedkoper :) L3400S is nog geen €2000 bij Mycom.

Maar zijn de schermen een beetje goed(scherp/helder/geen dode pixels) van de Asussen? Of kan je toch beter een Dell/Compaq ofzo kopen?

Verwijderd

Ik heb gisteren de L3400s gekocht.

Ik ben er tevreden over, alleen de dvd speler maakt redelijk wat lawaai.

Performance in spellen in Maya is in ieder geval geweldig.

Verder heb ik geen dode pixels in mijn scherm en de muis die erbij zit is zeer ok, een kleinere uitvoering van een optische logitech.

Ik heb er wel voor € 56,- extra 256 mb geheugen in laten zetten, 128 is echt te weinig voor mij.

Verder kan ik melden dat er een Toshiba dvd speler en een IBM travelstar schijf in zit.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op donderdag 06 juni 2002 12:58 schreef TiCe het volgende:
Ik heb gisteren de L3400s gekocht.

Ik ben er tevreden over, alleen de dvd speler maakt redelijk wat lawaai.

Performance in spellen in Maya is in ieder geval geweldig.

Verder heb ik geen dode pixels in mijn scherm en de muis die erbij zit is zeer ok, een kleinere uitvoering van een optische logitech.

Ik heb er wel voor € 56,- extra 256 mb geheugen in laten zetten, 128 is echt te weinig voor mij.

Verder kan ik melden dat er een Toshiba dvd speler en een IBM travelstar schijf in zit.
Stoer!

Kan je een foto maken? ;)

Maar idd is 128MB net teweinig, en €56 is zeker een leuk prijsje voor wat extra mem... zit je op nog geen €2100.

Denk dat ik iig v/d week eens ga kijken bij Mycom.

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dat in de L3800S een Mobile pentium 4 proc zit, en in de L3400S een "gewone" desktop P4. Weet iemand of dit klopt?

Want die L3800S zit net boven het pc-prive budget, maar als er echt een mobile in zit, betaal ik die 150 piek die hij er boven zit, wel bij.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.cimutec.de/cgi-bin/showartikel.pl?group=13&subgroup=Notebook%20Asus

Check die prijs van de L3800C dan! Da's met mobile P4!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

L3800s = P4 processor
L3800c = Mobile P4 Processor

zit nogal wat prijsverschil in :(

AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP

Pagina: 1