Toon posts:

Voltage celeron softwarematig hoger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compje met een celeron 300 (s 370) gekregen, met een PcChips M726t moederbord (BXCel chipset).
Intel vind het leuk om processors goed te locken, en ik kan de FSB alleen maar instellen op 66, 75, 100 en 112. De 75 haal ik wel (processor op 337), maar ik wil graag een FSB van 100 halen, maar dat lukt (nog) niet. Koeling is geen probleem, zit een koeler tot 1500 Mhz op (proc is nu ook maar max 33 graden). Het voltage kan ik niet verhogen, dat zal dus ook wel het probleem zijn.
Ik kan in de BIOS geen voltage regelen, maar zijn er geen programmaatjes om het voltage te verhogen? Of heeft er iemand een andere manier?
Ik heb hier nog nooit wat over gelezen, maar ik hoop dat er nog wel dingen zijn die ik niet ken :).

Verwijderd

Nee dat is niet mogelijk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 mei 2002 08:36 schreef gpvelzen het volgende:
Nee dat is niet mogelijk
Althans, niet op jouw moederbord ;)
Je kan wel gaan solderen ofzo, maar dan moet je de schema van je moederbord hebben :)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Althans, niet op jouw moederbord
Je kan wel gaan solderen ofzo, maar dan moet je de schema van je moederbord hebben
Nog nie wakker zeker Baltus, ik zie aan je aantal posts dat je niet echt een noob bent, de jongen vraagt software-matig.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 mei 2002 09:08 schreef Spice het volgende:
Nog nie wakker zeker BalusC, ik zie aan je aantal posts dat je niet echt een noob bent, de jongen vraagt software-matig.
Dat heb ik ook wel gelezen hoor. Aangezien er voor zijn mobo geen enkele softwarematige oplossing is, heb ik hem maar een hardwarematige manier aanbevolen :)

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:54
Zoek maar op de termen:
vidpin,
ppga,
s370,
voltmod

Op google of zo.
Je cpu "zegt" dus tegen het mobo
"ik wil dit voltage"
En als je mobo dat aankan gebeurt het ook.

Door de voltage pinnetjes anders in te stellen kan er een ander voltage worden aangevraagd.

GL

(ik heb dit gedaan op een slot1 P2-350. Werkt nu standaard op 2.2Volt. Jij hebt S370 PPGA maar principe is hetzelfde)

Enne.. je hebt dus niet het schema van je mobo nodig denk ik.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties, dan weet ik wat ik wilde weten. Ik denk niet dat ik er aan ga solderen, het is toch niet men eerste computer, en om uit te vinden hoe dat moet ben ik weer een tijdje bezig denk ik.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Het is mogelijk om het voltage naar je processor op te hogen door de hoog/laag combinatie de vid0 t/m vid4 pinnen te veranderen (door bijv pinnen af te knippen)
Pagina: 1