Toon posts:

Epson Lexmark of HP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje te zoeken in printertopics, maar ik ben nog niets tegengekomen wat echt antwoord geeft op mijn vraag, dus vandaar het zoveelste printertopic :)

Ik ben op zoek naar een goede fotoprinter tot 300 euro.

Ik lees in veel topics dat vooral de Epson Stylus Photo 895
en de HP printers populair zijn.

Maar als ik nu ga kijken naar de specificaties van deze en nog wat producten blijkt dat de:

Epson Stylus Photo 890 voor ong. 200 euro een res geeft van 2880 bij 720

HP DeskJet 1220c voor 300 euro een res geeft van 600 x 600

en de Lexmark Color Jetprinter Z65 voor 156 euro een res geeft van 4800 x 1200 !!

Als leek denk ik dan dat de lexmark met zijn torenhoge resolutie en relatief goedkope prijs voor mij de uitkomst is.. Maar ik weet bijna zeker dat er iets niet klopt want in alle topics hier staan de Hp en vooral de Epson als beste aangeprezen.. misschien begrijp ik niet wat resoluties nou precies inhouden ofzo

Weet een van jullie welke nou echt de beste fotokwaliteit levert? (kan ook een totaal ander merk zijn natuurlijk)

ps. ik zat te bedenken dat de inkt van de Lexmark misschien veel kost, maar dat valt behoorlijk mee.. en zeker als het ook via de alternatieve inktleveranciers zou kunnen.

Ook heb ik reviews gezocht, maar ik kan er geen vinden voor de lexmark z55 en z56 (die met de hoge resoluties)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Je leest zo weinig over Lexmark omdat deze relatief gezien onbekend is in Nederland. Zelf heb ik hier een Lexmark Z51 en ben er gewoon tevreden over..

Het grote nadeel is dat de catridges a) duur zijn en b) moeilijk aan te komen.

HP en Epson (en Canon ook) zijn gewoon wat bekender in Nederland. Epson levert ook gewoon goede printers net als HP en Epson. Het is gewoon dat je even moet kijken in de winkel welke het beste print of een consumentenblad kopen waarin getest wordt. Ik heb hier vast nog wel een Computer Totaal liggen waarin printers getest worden..

Mocht je interesse hebben, kan ik deze wel opsturen of quoten o.i.d.

Maargoed, Ik ben tevreden over Lexmark...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
heeft die lexmark kleur en zwart appart of samen? Als het samen is dan zou ik persoonlijk iets anders kiezen.

Ga anders even naar de lokale comp shop en vergelijk eens die voorbeeld sheets, als ze ongeveer gelijk zijn dan zou ik de printer kiezen waarbij de inktpatronen het goedkoopst is (dus ook ff kijken of er clonen beschikbaar zijn)

Verwijderd

De kwaliteit van een goede fotoprinter is niet alleen de resolutie.
Een goede fotoprinter heeft minstens 6 kleuren.
Zwart, Cyaan, Magenta, Yellow, Cyaan licht en Magenta licht.

Hierdoor krijg je een veel groter kleurbereik.

tevens krijg je andere prestaties bij andere papier soorten.

Ikzelf heb een Epson 1290, die ik in photoshop gebruik met orginele kleurprofielen. Dit natuurlijk met orginele inkt en orgineel papier.

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Op maandag 20 mei 2002 22:48 schreef Liquid het volgende:
heeft die lexmark kleur en zwart appart of samen? Als het samen is dan zou ik persoonlijk iets anders kiezen.
Lexmark heeft kleur of foto + zwart, duur, duurder duurst!

De enige goede printer die ik ken met losse kleuren is de Canon reeks (ongeveer van S3xx - S6xx) Ik heb zelf een S500 en ben daar heel erg tevreden over. Aparte cartridges, goedkope cartridges (want een losse printkop).

Kijk eens op www.kieskeurig.nl

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Lexmark is DUUR!!

(Ja, ik weet dat dat hierboven al een paar keer staat, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden.)

Overigens heb je dan voor dat geld wel een heel mooie printer.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Canon: inkt gaat nooit verloren, aangezien je per kleur wisselt.
Ik weet dat zo'n ding elke drie weken staat te schreeuwen om nieuwe inkt, maar voor een prijs van 1/5 van een HP patroon valt dat ook wel mee.

Wat betreft Lexmark: leuke printertjes, goede kwaliteit, maar DUUR!

Wat betreft HP: Ongeveer zelfde als Lexmark, maar dan minder erg

Epson: laatste Epson die ik had was echt mn laatste Epson, ze wisten toen duidelijk nog niet wat piezo kon. Elk half jaar om een nieuwe printkop :r . Denk niet dat het nu nog zo is, maar 5 jaar geleden heb ik dus mn vertrouwen in Epson verloren (alhoewel: heb hier ook nog een 24 naald printertje van Epson, goede kwaliteit, beter dan die eerste inkjets van epson :D )

Verwijderd

Topicstarter
ik merk dat iedereen wel een soort van "eigen merk" heeft.

Ik ben btw naar de vobis op de hoek geweest :) maar die hebben geen lexmarks om te testen.. Wel heb ik de canon, epson en hp getest, en er was niet veel verschil, het is volgens mij allemaal erg dicht bij elkaar en hangt af van persoonlijke voorkeur.

Wel zei iemand een paar posts hierboven dat ik moest kijken naar het aantal kleuren moest kijken.

Nu blijkt dat de lexmark maar 4 kleuren heeft.

Maakt de beperkte kleuren van dit ding veel uit?(aangezien ik hem dus niet heb kunnen testen)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 16:56

Dido

heforshe

Zelf had ik (heb nog steeds...) een Lexmark. Prima printer, goede kwaliteit. Maar: Ik heb geen goedkope cartridges kunnen vinden.

Ik heb daarom maar een Canon aangeschaft toen mijn Lexmark cartridges op waren... Canon incl cartridges was goedkoper (nou, ja, bijna dan) dan een zwarte + een kleur cartridge voor de Lexmark.

Als je echt voor de kwaliteit gaat is Lexmark zeker het overwegen waard. (Het was vroeger gewoon IBM...)

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1