[Regulars] Zijn ze succesvol?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

Topicstarter
(overleden)
Sinds 11 maart draait de proef met de regulars (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/436470/1?limit=100). Nu zijn er regulars aangesteld uit WOS en W&L, maar hun status geld forumwide.

Hoe gaat het met deze proef? Heeft de aanstelling van deze users tot het beoogde effect geleid? Is de proef zo succesvol dat deze tot alle fora's uitgesmeerd wordt?

Op dit ogenblik kom ik de regulars vaak alleen tegen in [forum=15] (de reden hiervoor is dat ik bijna nooit buiten LA en P&W kom). Hier hebben ze IMHO vaak een erg positief effect, doordat ze vaak als het eerste een vriendelijke reply zetten tegen een (boze, scheldende) user. Dit zet vaak de toon van het topic, waardoor de rest vaak ook vriendelijker blijft ipv het beginnen met terugschelden.

Echter in [forum=14] zijn er weinig tot geen regulars (jah, de lite-mods en mods wel natuurlijk!). Hier missen we deze postieve invloed soms wel IMHO.

Mijn mening over regulars is dan positief, omdat het wat bijdraagt aan de sfeer. Wat vindt de rest (crew & niet-crew)

[edit]NOSWOS. Thnx Nelske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In [forum=11] is het een succes :) Veel bijsturing voor nieuwe users, snelle antwoorden en positief voor de sfeer.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 13:49
Is het ook al bekend of dit principe op heel GoT toegepast gaat worden? Of is het daar nog te vroeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Kaasplank wil graag trouwen met een regular O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 20 mei 2002 20:57 schreef Juggernaut het volgende:
* Bergen wil graag trouwen met een regular O+
En dan regular-kindertjes maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja mijn mening moge denk ik wel op voorhand duidelijk zijn. Ik heb het idee dat de regulars precies voor het beoogde resultaat zorgen. :)

Je bedoelt overigens WOS i.p.v. NOS ;)

Hoe de inzet op de rest van het forum zal worden durf ik niet te zeggen, aangezien dat een beleidsaangelegenheid per forum is. Per forum zal zoiets dan ook door de betreffende mod(s) en hun HGA uitgedokterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk zelf dat het nu nog te vroeg is om een goed overzicht te kunne krijgen hoe deze regulars een effect hebben op de users en zo ook het niveau op het forum.

het is nu zo dat het niveau van het posten iets omhoog is gegaan maar dit kan ook simnpelweg een tijdelijke trend zijn.

ik ben er zelf voor om dit effect pas te gaan meten met het einde van dit jaar, dit omdat de regulars dan volgens mijn mening helemaal zijn ingeburgerd en vooral dat deze dan ook zelf het beste kunnen zien wat het effect van hun adviesen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat het misschien wel een licht positieve werking kan hebben, vind ik regulars een onduidelijk en halfbakken concept. Als regulars hun werk goed doen zal er in een (groot) aantal gevallen toch een modje aan te pas komen voor zaken als slotjes en topictitels aanpassen. Dus dubbel werk.

Ik ben voor afschaffing van regulars met status en voor aanstelling van meer lite-mods. Die kunnen zelfstandig dit soort zaken wel aanpakken zonder dat er direct een full-mod nodig is en daarbij dus de functie van regular ook goed vervullen.

Doordat regulars niet in hun status aan een bepaald forum zijn gebonden werkt het verwarring in de hand. W&L is qua sfeer en regels toch een heel ander forum dan WOS. En zo heeft ieder subforum zijn eigen sfeer. Lijkt me onmogelijk voor een regular om dat allemaal te weten.

Kortom: regulars werken verwarring in de hand en zijn als regular niet uitgerust met 'tools' om hun werk goed te kunnen doen. Lite-mods hebben die aanduiding per forum wel en zijn ook voorzien van die 'tools' (sluiten, topic-change etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Voor W&L moet er nog een evaluatie komen, dat gaan we hopelijk deze week doen. Ik kan denk al wel vast zeggen dat het idee van regulars iig goed is, ik word erg blij van 'mijn regulars' als die al even netjes aan hebben geduid als een topic dicht moet in dat topic, dat scheelt mij best veel type werk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 13:31 schreef janjanjansen het volgende:
Ondanks dat het misschien wel een licht positieve werking kan hebben, vind ik regulars een onduidelijk en halfbakken concept. Als regulars hun werk goed doen zal er in een (groot) aantal gevallen toch een modje aan te pas komen voor zaken als slotjes en topictitels aanpassen. Dus dubbel werk.
Als een Regular al nuttige opmerkingen in een topic heeft geplaatst, hoeft een moderator dit niet meer te typen/zoeken etc. Dat scheelt weer tijd (zoals hierboven ook is aangegeven).
Overigens gaat het werk van een Regular niet alleen over slotjes en topictitels, maar ook de algehele leefregels op GoT, nuttige tips dus.
Ik ben voor afschaffing van regulars met status en voor aanstelling van meer lite-mods. Die kunnen zelfstandig dit soort zaken wel aanpakken zonder dat er direct een full-mod nodig is en daarbij dus de functie van regular ook goed vervullen.
Lite mods zijn niet forumbreed, terwijl Regulars dit wel zijn.
Doordat regulars niet in hun status aan een bepaald forum zijn gebonden werkt het verwarring in de hand. W&L is qua sfeer en regels toch een heel ander forum dan WOS. En zo heeft ieder subforum zijn eigen sfeer. Lijkt me onmogelijk voor een regular om dat allemaal te weten.
Dat is ook een beetje appels met peren vergelijken. Je vergelijkt een GC-forum met een Software forum. De proef was met WOS en W&L, maar het wordt misschien uitgebreid naar andere fora. Ik kan me zo voorstellen dat een WOS-regular zeker wel wat nuttigs kan zeggen over een SA topic.
(deze fora liggen sowieso heel dicht bij elkaar)
Kortom: regulars werken verwarring in de hand en zijn als regular niet uitgerust met 'tools' om hun werk goed te kunnen doen. Lite-mods hebben die aanduiding per forum wel en zijn ook voorzien van die 'tools' (sluiten, topic-change etc.)
Het is misschien onduidelijk bij welk forum een Regular hoort, maar dat hoort in principe niet uit te maken. Het concept 'Regular' is gestart als 'opvoeder', dat kan in principe op heel GoT.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Om het succes van de regulars te benadrukken wil ik graag voorstellen om het groene plusje te vervangen door een chromen mercedes-ster. :D

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 13:58 schreef blackd het volgende:

[..]

Als een Regular al nuttige opmerkingen in een topic heeft geplaatst, hoeft een moderator dit niet meer te typen/zoeken etc. Dat scheelt weer tijd (zoals hierboven ook is aangegeven).
Overigens gaat het werk van een Regular niet alleen over slotjes en topictitels, maar ook de algehele leefregels op GoT, nuttige tips dus.
Ik noemde slechts een paar voorbeelden. En ik begrijp wat regulars doen.
Lite mods zijn niet forumbreed, terwijl Regulars dit wel zijn.
Dat is nou juist een van mijn bezwaren tegen het concept regulars. Je bent ook als regular geen regular in elk subforum en bent daardoor dus niet op de hoogte van de gang van zaken op een betreffend subforum, terwijl je ook daar de status regular hebt. Verwarrend dus.
Dat is ook een beetje appels met peren vergelijken. Je vergelijkt een GC-forum met een Software forum. De proef was met WOS en W&L, maar het wordt misschien uitgebreid naar andere fora. Ik kan me zo voorstellen dat een WOS-regular zeker wel wat nuttigs kan zeggen over een SA topic.
(deze fora liggen sowieso heel dicht bij elkaar)
Zie mijn vorige punt.

Ik stelde in mijn post voor om regulars af te schaffen en meer Lite mods aan te stellen, Vanwege de onduidelijkheid van het forum waar de regular regular is en het ontbreken van tools. Ik zie die regular taak liever bij per forum aan te stellen Lite-mods. Lijkt me efficienter en effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 14:32 schreef janjanjansen het volgende:
Dat is nou juist een van mijn bezwaren tegen het concept regulars. Je bent ook als regular geen regular in elk subforum en bent daardoor dus niet op de hoogte van de gang van zaken op een betreffend subforum, terwijl je ook daar de status regular hebt. Verwarrend dus.
Maar in de praktijk zal een regular zich daar bezighouden, waar hij het meest verstand van heeft, qua inhoud dan. Daarnaast heeft de regular de taak van opvoeder, de FAQ + policy aan de users bekend maken. De algehele policy is bij hem bekend. Sommige fora zullen inderdaad een iets afwijkende policy hebben. Daarom worden afaik regulars aangewezen tot 1 forum, waarbij ze dus goed op de hoogte zijn van de regels. In principe kunnen ze dan wel opmerkingen maken in andere fora, over algemene zaken (wat betreft de algehele policy dus).
Ik stelde in mijn post voor om regulars af te schaffen en meer Lite mods aan te stellen, Vanwege de onduidelijkheid van het forum waar de regular regular is en het ontbreken van tools. Ik zie die regular taak liever bij per forum aan te stellen Lite-mods. Lijkt me efficienter en effectiever.
Ik denk dat je beter een blik mods / lite-mods kan opentrekken als er teweinig mod-force in een forum is. Moderators kunnen elkaar ook in de weg gaan lopen, terwijl elke nuttige tip van een regular welkom is.

Dat zij een topic niet kunnen sluiten, benadrukt nog even het feit dat het in feite ook gewone users zijn. Bovendien staan regulars (denk ik) dichterbij de users dan moderators, en vult dit het gat op tussen mods en users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden... Ze kunnen niets meer dan een gewone user, dus why :?

Waar kan ik me aanmelden? :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 14:43 schreef Prammenhanger het volgende:
Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden... Ze kunnen niets meer dan een gewone user, dus why :?

Waar kan ik me aanmelden? :)
Ze zijn behulpzaam tegen andere users, om ze op hun eventuele fouten te wijzen, en zo de user te 'opvoeden' voor een mooi GoT leven ;)

Ze hebben 1 ding extra, wat normale users niet hebben: wat een regular zegt, geldt als 'bindend'. Wanneer jij daar tegen gaat, of het negeert, krijg je een moderator op je dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Juist het feit dat we geen slotjes kunnen zetten maakt ons wat minder 'de vijand' dan de modjes. Al zou moven / titels aanpassen inderdaad wel een hoop werk voor de modjes schelen.

Op zich is het niet per se nodig om een groen kruisje achter de naam te hebben staan, er zijn bijvoorbeeld binnen WOS nog wel een paar mensen te noemen die het rustig en goed uitleggen als er iets beter kan. Regulars zorgen wel voor meer duidelijkheid, er wordt nu bijv. amper ongefundeerd UTFS / RTFM etc geroepen. Dit komt de sfeer ten goede. Zie trouwens ook blackd's opmerking hierboven.

Ik wil trouwens het voorstel van Juggernaut vriendelijk doch beslist afwijzen. Als hij een knappe zus heeft kunnen we natuurlijk wel verder praten O+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Tja, er zijn al eindeloze discussies over regulars gevoerd... of het goed is of niet dat weet ik zo niet... ik veronderstel dat het wel een positieve reactie kan hebben... mja, wie ben ik, gewoon 1 user van de haast 50000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met janjanjansen eens dat het feit dat regulars niet forumgebonden zijn nogal verwarrend is... We hebben, ook nu, WOS regulars en W&L regulars. Komt er dus in de praktijk op neer dat ze alsnog semi-forum-gebonden zijn maar dat dat alleen niet officieel is...

Ik vind het concept van regulars op zich best grappig (weet Nelske wel meer van geloof ik >:)), maar zou het dus liever forumgebonden zien.

off-topic: wat is het verschil tussen 'normale' mod en lite-mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op dinsdag 21 mei 2002 16:19 schreef beelzebubu het volgende:
off-topic: wat is het verschil tussen 'normale' mod en lite-mod?
nog maar een keertje uitleggen dan?
- geen notes
- geen crewfora
- geen "moeten" mbt het modden
- minder verantwoordelijkheden
ed

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 16:32 schreef D2k het volgende:
nog maar een keertje uitleggen dan?
Mijn nederige excuses als dit in de FAQs staat, maar voor zover ik weet (ik check die dingen ook niet elke dag :P) staat dit niet in de FAQs.

Maargoed, niettemin toch bedankt voor de info. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 16:37 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Mijn nederige excuses als dit in de FAQs staat, maar voor zover ik weet (ik check die dingen ook niet elke dag :P) staat dit niet in de FAQs.

In MED te vinden: [topic=221082/1/100]
Lite-Mods

Sommige fora kennen ook de zogenaamde Lite-Mod, die eigenlijk User-plus is. Een Lite-Mod kan enkel sluiten en moven in zijn forum, en heeft dezelfde mogelijkheden als de gewone crew in SM. Hij kan geen (N)OW's uitdelen. Notes,- en crewforumaccess heeft hij niet.

Voornamelijk in de drukke fora zijn deze mensen te vinden, om de moderators aldaar bij te kunnen staan in de dagelijkse modbezigheden, en ze zijn te herkennen aan de status "Lite-Mod Forum" acher hun naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op dinsdag 21 mei 2002 16:37 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Mijn nederige excuses
zie post van blackd: begin maar me schoenen te kussen >:)
np :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 16:38 schreef blackd het volgende:
In MED te vinden: [topic=221082/1/100]
Ah, daar. Danku. :Y).
Op dinsdag 21 mei 2002 16:40 schreef D2k het volgende:
zie post van blackd: begin maar me schoenen te kussen >:)
:X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

* m-m heeft nog steeds geen groen kruisje O-) :+
Laat ik hier alsnog even een zinnige post van maken ;)

Ik zie regelmatig in de subfora waar Regulartjes zijn heel zinnige dingen uit hun mond komen. Vaak als iemand (ikzelf included) iets van een domme post zegt, krijg je een beetje een reactie met een heel sterk "waar bemoei jij je mee?!"-gehalte. Regulars krijgen dat soort reacties en worden eigenlijk direct gehoorzaamd. 'K denk dat vervelende users een beetje schrikken van het feit dat iemand met een beetje status ze op hun plek wijst. Naar mijn mening functioneert het systeem dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Om de reikwijdte van de regular maar meteen even af te tikken hetvolgende.
In principe is het niet af te lezen in welke fora een regular zijn specialiteit heeft. Het feit, dat in andere subfora andere regels gelden betekent voor een regular, dat deze goed op zijn/haar gedrag moet letten. Aangezien een regular niet helemaal een doorsnee gebruiker is, zal deze alle geldende regels zo goed als mogelijk proberen te respecteren en na te leven.
Om het even naar mezelf toe te halen. Ik zal niet in het W&L forum gebruikers gaan aanspreken op hun postgedrag als deze in strijd is met de policy van het WOS forum. Daarentegen zal ik wel (indien noodzakelijk) een persoon op algemene GoT regels wijzen.

Of het concept nou wel of niet aanslaat of is aangeslagen, is niet aan mij om over te oordelen. Persoonlijk vind ik het wel fijn, dat het groene kruisje een bescherming oplevert tegen reacties als men het niet met jouw corrigerende reactie eens is.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1