[PCMCIA] Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Lo.

Ik ben de trotse eigenaar van 2 laptopjes. Laptop 1 werkt helemaal perfect (moet alleen een nieuwe batterij in, HP Omnibook 900). Laptop 2 doet het in principe ook. Nou wil ik deze 2e laptop (P90) aan mijn zusje lenen voor typwerk en internet. Ik heb er dus een PCMCIA Type II netwerkkaart in gezet (3com Etherlink III). Geinstalleerd enzo. Werkt niet?
Ik dus niet de flauwste en deze kaart getest in andere laptop (met exact dezelfde kabel). Werken..

de PCMCIA poort van de laptop kan niet kapot zijn, er heeft er altijd een in gezeten, alleen omdat ik die kaart geleend had moest deze weer terug (dat was trouwens een Etherlink II met modem).

De andere PCMCIA kaart (uit de goede laptop) wordt herkent door Win98 (wat op de 'oude' laptop staat), maar heeft geen drivers..

Nou werkt de 3com (Etherlink III) dus wel in de nieuwe laptop, maar niet in de oude..
Hij werkt zover, Windows heeft hem herkend en geinstalleerd. Nu hoor je tijdens het opstarten dat de PCMCIA sloten worden geinitialiseerd. Er gaat dan 1 seconde lang een lampje aan op de switch dat er verbinding is, hierna valt het meteen weg..

Weet iemand het probleem? Of moet ik Win98 opnieuw gaan installeren op de laptop?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Herinstallatie van Win98 over de oude heeft niet geholpen.. :(

Weet niemand waar het aan kan liggen dan?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Hij staat wel ingeschakeld in de bios?

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Sowieso checken of je het juiste type pcmcia socket geinstalleerd hebt. En als je meerdere sockets hebt beide socket proberen...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
ik had dat ook, toen heb ik in autoexe.bat een zinnetjes gezet en toen was het over :) was trouwens wel win95..

Ik kan het ff opzoeken, het staat in me laptop :)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 19:44
denk dat dat pcmcia slot alleen 16bits kaarten aankan...

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 13:00 schreef Baarsjes het volgende:
Hij staat wel ingeschakeld in de bios?
Ja. Bij een Etherlink II incl modem werkte het wel.
Op dinsdag 21 mei 2002 13:19 schreef SupaFly het volgende:
Sowieso checken of je het juiste type pcmcia socket geinstalleerd hebt. En als je meerdere sockets hebt beide socket proberen...
De kaart wordt herkent door Windows. Deze installeert ook alles keurig. Alleen bij de reboot, wordt de PCMCIA ingeschakeld en dan is er 1 hele seconde een verbinding.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Het volgende staat in mijn autoexe.bat

REM - door wizard PC-kaart (PCMCIA) - mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)

REM - door wizard PC-kaart (PCMCIA) - mode con codepage select=850

misschien helpt dit bij jou?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 15:05 schreef Icey het volgende:
Het volgende staat in mijn autoexe.bat

REM - door wizard PC-kaart (PCMCIA) - mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)

REM - door wizard PC-kaart (PCMCIA) - mode con codepage select=850

misschien helpt dit bij jou?
Ik zal het straks eens proberen :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Nou,ik heb Win98 opnieuw geinstalleerd, autoexec.bat etc aangepast (al vraag ik me af wat de codetabellen van het keyboard en scherm met PCMCIA te maken hebben), maar het mag niet baten. Hij wordt herkend, geinstalleerd en vervolgens reboot. Win98 initialiseerd de PCMCIA kaart en de verbinding is foetsie.

Pingen naar mijn gateway levert een timeout op, pingen naar localhost (127.0.0.1) werkt wel. Wat me wel opvalt is dat onder ipconfig (in de dos-shell) ik 2 nic's zie. De 1e heeft geen IP adres, de 2e wel. Waarschijnlijk is de 1e mijn PPP adapter...

Wie weet de oplossing?>

Pagina: 1