Toon posts:

[BCB] version 6, personal edition?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die deze versie van de Builder gebruikt? Er staat in de omschrijving dat je hier geen commerciele applicaties met kunt maken? Wat moet ik daar onder verstaan?

Ik wil een shareware/freeware progje gaan schrijven en die moet draaien op win98 t/m winXP. Is deze versie van de builder dan geschikt? Ik heb geen zin om de professional/enterprise versie te gaan kopen voor 2000 euro's.

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoelen ze dat je er geen commerciele applicaties mee mag maken. Maar ik zou het raar vinden als het niet kan. Want een applicatie is een applicatie. BCB weet niet of die applicatie nou commercieel is of niet...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Je mag er geen commerciële applicaties mee maken.

Hoe kan dat pakket nu weten of het programma dat je net geschreven hebt wil distribueren als freeware of als je er geld wilt voor vragen? :?

Ze bedoelen gewoon dat je de programma's die je geschreven hebt niet mag verkopen. Je mag de personal edition niet aanwenden voor commerciële doeleinden.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd hoe ze dat af willen dwingen. Het probleem is altijd dat die personal editions gewoon lekkermakertjes zijn, je kunt er net niet de dingen mee maken die je zou willen.

Misschien moet ik gewoon op een beurs een oude 4.0 versie scoren.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Delphi 6 Personal Edition werkt prima zo hoor. Heb er zelf LCDInf mee gemaakt. Ok,.. er zitten geen Database componenten e.d bij, maar deze zijn freeware ook weer snel genoeg te vinden. Ik neem aan dat dat voor BCB 6 ook wel geldt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik zie geen personal edition op de site? Alleen enterprise trail?

oogjes open, snaveltjes dicht

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Volgens mij hebben ze alleen van Delphi en Kylix een personal edition hoor :o ... Maar als jij me naar een PE van Cbuilder kan wijzen, dan ben ik daar ook hartstikke blij mee :Y) . Overigens hebben ze wel een C++ compiler gratis uitgebracht, en die is bij mijn weten ook écht gratis :P .

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Oh, ik zie nu dat er wel een PE is, maar die is niet gratis te downloadenl. Dat betekent waarschijnlijk wél dat je 'em ook mag gebruiken voor commerciële applicaties. Voor niet-commercieel is Borland tot nu toe zo vriendelijk om gratis development-tools te maken. Borland kicks ass! 8-)

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

[moralistisch geneuzel]
Voor mij betekent shareware dat je er geld mee wilt verdienen, je vraagt immers iets voor het gebruik. Dat 'iets' is over het algemeen geld. Daarom is Shareware mijns inziens een commerciële toepassing van C++ Builder/ Delphi/ Kylix, die in strijd is met de voorwaarden van Borland.
[/moralistisch geneuzel]

[de praktijk]
Borland weet best dat er shareware wordt gemaakt met de Personal Edition van C++ Builder/ Delphi/ Kylix. Daar liggen ze denk ik niet wakker van. Maar je bent wél zwaar de Sjaak als je als onderneming gepakt wordt wanneer er tien ontwikkelaars aan een killer app zitten te klussen die de helft van de ondernemingswinst genereert.

Ik lees 'non-commercial use' dus maar als 'bedoeld voor thuisgebruik'. :)
[/de praktijk]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 21:31
Ik meende dat op de laatste of een na laatste CT cd de PE versie van CPP buidler 6 stond ...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Er zijn nog wat andere kleine verschillen zoals het aantal component libraries. Borland heeft een heel mooi lijstje met de verschillen, hier te vinden.

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 08:53 schreef farlane het volgende:
Ik meende dat op de laatste of een na laatste CT cd de PE versie van CPP buidler 6 stond ...
That's true. Ik heb 'm zelf. Ik denk dat BC++Builder PE 6 binnenkort wel op de Borland site zal staan, net zoals ze dat gedaan hebben met JBuilder 6 PE, Kylix 2, Delphi 6 PE etc.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Weet iemand ook waar je deze kan downloaden?
Het staat nog steeds niet op de Borland site.

[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 12-05-2003 11:42 ]

Pagina: 1