Leg mij nu eens uit wat het vershil is tussen een router en een switch
ik heb van mensen gehoord dat je met een switch je internet kan delen (somige) maar Router hebben Firewalls, en gekke extras. maar een beetje prijzig voor 2 computers voorzien van internet
.
Verwijderd
een switch is zeg maar opgevoerde hub, terwijl een router je netwerk naar het internet doorgeeft zonder een extra computer te gebruiken.
search overigens wel handig wat dit betreft
search overigens wel handig wat dit betreft
een swich is een "knooppunt" voor computers.
een router is een programma/kastje dat "internet" kan verdelen over verschillende coputers(meestal NAT).
een router is een programma/kastje dat "internet" kan verdelen over verschillende coputers(meestal NAT).
Verwijderd
en om het ingewikkelder te maken:Op maandag 20 mei 2002 19:44 schreef SH007 het volgende:
een swich is een "knooppunt" voor computers.
In een router zit vaak een 4poorts switch ingebouwd, zodat je geen losse switch/hub meer hoeft te gebruiken.
Router werkt in laag 3 van de OSI-laag en een switch in laag 2. Via een switch kun je alleen met PC's communiceren met dezelfde IP-range.
ik zou het woord 'subnet' gebruiken.Op maandag 20 mei 2002 20:00 schreef sniper20 het volgende:
Router werkt in laag 3 van de OSI-laag en een switch in laag 2. Via een switch kun je alleen met PC's communiceren met dezelfde IP-range.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Mjah dus ik kan een switch niet gebruiken voor het delen van I-net. ok, ok maar wat doet dan de Upload poort dan??
het is UpLINKOp maandag 20 mei 2002 20:23 schreef Atom-master het volgende:
Mjah dus ik kan een switch niet gebruiken voor het delen van I-net. ok, ok maar wat doet dan de Upload poort dan??
kan je weer een hub/switch aan hub/switch koppenlen
of een computer met cros-over kabel
Die gebruik je dus om je router op aan te sluiten.
Je kan hem ook gebruiken om een andere switch aan te hangen.
Je kan hem ook gebruiken om een andere switch aan te hangen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()