Toon posts:

Apache op P133, 48mb ram.hoeveel belasting max?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat begonnen met het programmeren in php, maar aangezien ik niet mijn hoofdcomputer ten alle tijde aan wil hebben, pak ik hiervoor een wat oudere bak:
Pentium 133
48MB ram
2gb 5400 schijf

Ik wil dus apache gaan runnen icm php support. Dit kan ik zowel onder WinNT 4.0 gaan doen of linux. Er komt geen grote dbase op te draaien(paar tabellen enzo). Welk os kan icm apache het grootste aantal users aan(ik gok linux ;) ) en hoeveel zijn dat er ongeveer(pagina's zijn niet erg groot)?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ik zou linux pakken, want php onder w2k of nt4 is niet echt de bedoeling (begrijp me niet verkeerd, het KAN wel...)

daarnaast heb je van die mooie apache/php/mysql packets... speciaal gemaakt voor linux.

verder kun je er misschien wel 100 websites op kwijt. en als ze echt uit een paar simpele html paginas bestaan, misschien wel 200.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn doeleinden dus zat, tis maar voor de grap om ermee te leren spelen enzo, maar zodat ik het niet op mijn eigen systeem hoef te doen.

Maar is 48 meg met geheugen niet wat krap voor linux(waarschijnlijk redhat) icm apache, php, mysql?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ik heb niet zoveel verstand van linux, maar ik kan NT4 op deze bak laten lopen.
en het schijnt dat linux ook nog eens zuiniger is met resources...

dus wat dat betreft moet het geen probleem zijn denk ik...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
is zeker geen probleem
ik heb hier een P60 met 40mb ram en een 850mb schijfje, en die trekt m'n usericon (zo'n 2 hits per seconde, soms uitschieters naar 10) met gemak :)
is weliswaar een hele kale slackware, met zelf gecompilede apache+php+mysql, maar dat maakt in principe niet heel veel uit...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op maandag 20 mei 2002 22:22 schreef Flat© het volgende:
is zeker geen probleem
ik heb hier een P60 met 40mb ram en een 850mb schijfje, en die trekt m'n usericon (zo'n 2 hits per seconde, soms uitschieters naar 10) met gemak :)
is weliswaar een hele kale slackware, met zelf gecompilede apache+php+mysql, maar dat maakt in principe niet heel veel uit...
duh, dat ding kan je usericon en die van 100 anderen 100 keer per seconde serven :P (ok, mischien niet 100 anderen tegelijkertijd, maar ok ;))

Waarom denkt iedereen dat je zelfs voor de simpelste taak de allernieuwste multi-GHz server met RAID nodig hebt? :P

Topicstarter: Ik draai onder andere phpBB2 op een pentium75 server, het duurt wel even (phpBB is best veeleisend ;)) maar het werkt wel gewoon
static files komen er binnen no time van af :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi dan kan ik mooi gaan proggen in php, nou ja, oefenen dan :)

Ik denk niet dat ik een superpc ervoor nodig heb, maar ik dacht dat het geheugen met name wat aan de krappe kant was, maar dat valt schijnbaar hard mee.

K denk dat k dan deze config ga gebruiken
P133
48Meg ram
Slackware, vrijwel kaal
zelf apache installen/mysql/php 4.*
Realtek 10/100
ftp server
telnet server
webadmin voor linux

en iig een uploadscript, zodat ik vanaf school files ken uploaden :P
Pagina: 1