Hoe moet je dit doen want wou effe een webservertje starten in het netwerk.
Oja in het netwerk zitten alleen windows pc's.
Oja in het netwerk zitten alleen windows pc's.
Verwijderd
Verwijderd
dat zeg ik niet... maar het is wel makkelijk als de uitleg / vraagstelling iets uitgebreider is... (staat zelfs in de faq!!!)Op maandag 20 mei 2002 20:00 schreef narfpower het volgende:
je snapt het niet he!
* Omschrijf je probleem ook duidelijk. Naast een goede titel is dát ook van belang. Leg duidelijk uit wat er mis is, wat je geprobeerd hebt, wat de 'symptomen' zijn en post evt. de (relevante) specs van je pc. Screendumps van je problemen kunnen ook helpen. Hoe duidelijker je het omschrijft hoe eerder/beter je geholpen kan worden aan een oplossing.
Verwijderd
bedankt voor die stukje informatie ik ga hier meteen mee aan de slag.Op maandag 20 mei 2002 21:02 schreef Pierce21 het volgende:
Areana is volgens mij niet de enige die het niet snapt anders had je vast wel meer antwoorden gehad.
Wat jij volgens mij wilt is via NAT op je Linux gateway een server bereikbaar maken die op je interne LAN staat.
Indien dat zo is dan moet je dit via iptables doen.
Met de volgende commandos kan je dat doen:
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d VUL HIER JE EXTERNE IP IN --dport 80 -j DNAT --to VUL HIER HET INTERNE IP ADRES VAN DE WEBSERVER IN:80
bijvoorbeeld:
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 165.13.54.60 --dport 80 -j DNAT --to 192.168.0.2:80
Daarna doe je:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
Om de forwarding aan te zetten.
Dit staat overigens ook in de FAQ van dit forum beschreven, moet je die maar even raadplegen indien het een en ander nog niet helemaal duidelijk is.
Verwijderd
narfpower ga nu eerst eens zelf op onderzoek uit voordat je je supersimpele vraag in NOS dumpt en op een dergelijke manier reageert, wanneer er terecht een opmerking over je topic gemaakt wordtOp maandag 20 mei 2002 20:00 schreef narfpower het volgende:
je snapt het niet he! gewoon simpel een poortje linken zodat ik in een netwerk een webservertje kan aanzetten en dat mensen hem kunnen bezoeken via internet
Dit topic is gesloten.
![]()