Toon posts:

poorten linken [mandrake 8.2]

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je dit doen want wou effe een webservertje starten in het netwerk.

Oja in het netwerk zitten alleen windows pc's.

Verwijderd

...beetje uitgebreidere uitleg mag ook wel :P

Verwijderd

Topicstarter
je snapt het niet he! gewoon simpel een poortje linken zodat ik in een netwerk een webservertje kan aanzetten en dat mensen hem kunnen bezoeken via internet

Verwijderd

Areana is volgens mij niet de enige die het niet snapt anders had je vast wel meer antwoorden gehad.

Wat jij volgens mij wilt is via NAT op je Linux gateway een server bereikbaar maken die op je interne LAN staat.

Indien dat zo is dan moet je dit via iptables doen.

Met de volgende commandos kan je dat doen:

iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d VUL HIER JE EXTERNE IP IN --dport 80 -j DNAT --to VUL HIER HET INTERNE IP ADRES VAN DE WEBSERVER IN:80

bijvoorbeeld:
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 165.13.54.60 --dport 80 -j DNAT --to 192.168.0.2:80

Daarna doe je:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Om de forwarding aan te zetten.

Dit staat overigens ook in de FAQ van dit forum beschreven, moet je die maar even raadplegen indien het een en ander nog niet helemaal duidelijk is.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 20:00 schreef narfpower het volgende:
je snapt het niet he!
dat zeg ik niet... maar het is wel makkelijk als de uitleg / vraagstelling iets uitgebreider is... (staat zelfs in de faq!!!)
* Omschrijf je probleem ook duidelijk. Naast een goede titel is dát ook van belang. Leg duidelijk uit wat er mis is, wat je geprobeerd hebt, wat de 'symptomen' zijn en post evt. de (relevante) specs van je pc. Screendumps van je problemen kunnen ook helpen. Hoe duidelijker je het omschrijft hoe eerder/beter je geholpen kan worden aan een oplossing.

Verwijderd

Wat je overigens ook kan doen is Apache instaleren op je Linux gateway en deze als Reverse HTTP Proxy dienst laten doen (mod_proxy).

Externe gebruikers maken dan verbinding met de Apache webserver en deze zal over het interne netwerk zijn informatie ophalen van de IIS server op het interne netwerk, gewoon een doorgeef luik dus. Hier is meer over te vinden in de Apache docs

Dit is vele malen veiliger aangezien het draaien van IIS direct op het Internet nou niet echt aan te raden valt vanwege de vele security problemen omtrend IIS.

Tevens is het nadeel van een NAT translatie naar je interne netwerk dat indien je interne webserver gehackt (compromised) word door iemand dat deze persoon gelijk volledige toegang tot je interne netwerk kan verkrijgen via de IIS webserver en aangezien IIS nogal wat security probs kent lijkt mij het beter om een Apache server als HTTP Proxy in te zetten.

Zelf zal ik nooit een IIS server die op m'n interne netwerk staat via NAT beschikbaar stellen voor het Internet, ik zal of Apache gebruiken als HTTP Proxy of de IIS server in een DMZ plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb apache al runnen maar omdat ik daar alleen de scripts opzet die in klaar heb en soms wil ik effe iemand snel wat laten zien.
BTW ik gebruik geen IIS dat zuigt kep apache 2 onder windows lopen!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 21:02 schreef Pierce21 het volgende:
Areana is volgens mij niet de enige die het niet snapt anders had je vast wel meer antwoorden gehad.

Wat jij volgens mij wilt is via NAT op je Linux gateway een server bereikbaar maken die op je interne LAN staat.

Indien dat zo is dan moet je dit via iptables doen.

Met de volgende commandos kan je dat doen:

iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d VUL HIER JE EXTERNE IP IN --dport 80 -j DNAT --to VUL HIER HET INTERNE IP ADRES VAN DE WEBSERVER IN:80

bijvoorbeeld:
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 165.13.54.60 --dport 80 -j DNAT --to 192.168.0.2:80

Daarna doe je:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Om de forwarding aan te zetten.

Dit staat overigens ook in de FAQ van dit forum beschreven, moet je die maar even raadplegen indien het een en ander nog niet helemaal duidelijk is.
bedankt voor die stukje informatie ik ga hier meteen mee aan de slag.

Ow niet gezien ?? maar meschiens zat er bij mandrake wel een wizard waarmee dit kon.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 20:00 schreef narfpower het volgende:
je snapt het niet he! gewoon simpel een poortje linken zodat ik in een netwerk een webservertje kan aanzetten en dat mensen hem kunnen bezoeken via internet
narfpower ga nu eerst eens zelf op onderzoek uit voordat je je supersimpele vraag in NOS dumpt en op een dergelijke manier reageert, wanneer er terecht een opmerking over je topic gemaakt wordt :{

Dit staat gewoon letterlijk in de NOS faq [topic=163843]

Ik verwacht van je volgende topic in NOS meer dan van dit topic!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.