Toon posts:

Comp op lagere mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
check me sig.
ik kan niet goed draaien op mn volledige processor snelheid? Met games krijg ik dan na een tijdje blauwe schermen, ik heb al een keer de geforce 2 64 mb van mn ouders erin gehad en dat maakt geen verschil, dus het ligt aan de moederbord/processor

Maar als ik de mhz van 133 naar 100 zet (1.1 gigahertz) krijg ik geen problemen in 3d applicaties, ik ook al enkele verschillende windowsen erop gehad zelfde probleem blijft zich dan voordoen, behalve als ik de mhz naar beneden haal?

Ik ben ten einde raad wie weet de oplossing?
alvast bedankt.

Verwijderd

flash je bios met nieuwste versi4e en reset alles naar DEFAULT

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 19:19 schreef Chillen het volgende:
check me sig.
ik kan niet goed draaien op mn volledige processor snelheid? Met games krijg ik dan na een tijdje blauwe schermen, ik heb al een keer de geforce 2 64 mb van mn ouders erin gehad en dat maakt geen verschil, dus het ligt aan de moederbord/processor

Maar als ik de mhz van 133 naar 100 zet (1.1 gigahertz) krijg ik geen problemen in 3d applicaties, ik ook al enkele verschillende windowsen erop gehad zelfde probleem blijft zich dan voordoen, behalve als ik de mhz naar beneden haal?

Ik ben ten einde raad wie weet de oplossing?
alvast bedankt.
heb je je geheugen al getest?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is ook mogelijk dat de geheugentimings te agressief staan ingesteld. Bijvoorbeeld een PC133 CAS3 reepje op CAS2 zetten, wat tot instabiliteit bij 133MHz kan leiden, maar niet bij 100MHz. Dus: check de BIOS instellingen, stel de timings wat "softer" in :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 19:22 schreef BalusC het volgende:
Het is ook mogelijk dat de geheugentimings te agressief staan ingesteld. Bijvoorbeeld een PC133 CAS3 reepje op CAS2 zetten, wat tot instabiliteit bij 133MHz kan leiden, maar niet bij 100MHz. Dus: check de BIOS instellingen, stel de timings wat "softer" in :)
ik bedoel niet de geheugen mhz maar van de processor 133/100 x 15 geloof ik

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op maandag 20 mei 2002 19:25 schreef Chillen het volgende:

[..]

ik bedoel niet de geheugen mhz maar van de processor 133/100 x 15 geloof ik
Waar heb je het nu over? De fsb is van het hele moederbord, dus van de processor én van het geheugen.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 19:31 schreef MadMarky het volgende:

[..]

Waar heb je het nu over? De fsb is van het hele moederbord, dus van de processor én van het geheugen.
die instelling waarmee je de processor snelheid kan aanpassen 100 of 133, het geheugen heb ik geen problemen mee..

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59
Misschien een te zwakke voeding, dat ie op volledige snelheid te veel stroom vraag van de voeding en dat het op 1,1 ghz nog wel goed gaat.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 20 mei 2002 20:03 schreef Melvin15 het volgende:
Misschien een te zwakke voeding, dat ie op volledige snelheid te veel stroom vraag van de voeding en dat het op 1,1 ghz nog wel goed gaat.
Ja, klinkt wel die richting op.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31
slechte koeling??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:05 schreef dribbel het volgende:
slechte koeling??
Volcano 2 en echt stil is ie ook niet ongeveer 5000 rpm

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59
Op maandag 20 mei 2002 20:09 schreef Chillen het volgende:

[..]

Volcano 2 en echt stil is ie ook niet ongeveer 5000 rpm
Wat is de temperatuur van je processor?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:03 schreef Melvin15 het volgende:
dat kan toch niet er hangt gewoon een 220 volt kabeltje aan

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:11 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

Wat is de temperatuur van je processor?
is daar ook een progje voor ofzo. anders moet ik steeds rebooten

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31
Op maandag 20 mei 2002 20:14 schreef Chillen het volgende:

[..]

dat kan toch niet er hangt gewoon een 220 volt kabeltje aan
t gaat om t wattage dat je voeding kan leveren.... maar goed wat zijn de temps van je proc...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:16 schreef dribbel het volgende:

[..]

t gaat om t wattage dat je voeding kan leveren.... maar goed wat zijn de temps van je proc...
cpu 49
system 43
celcius he.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Op maandag 20 mei 2002 20:00 schreef Chillen het volgende:
[..]
die instelling waarmee je de processor snelheid kan aanpassen 100 of 133, het geheugen heb ik geen problemen mee..
als je de front side bus (fsb) van 133 naar 100 zet gaat ook je geheugen lager en hier kan het probleem dus ook aan liggen zoals eerder al is gezecht :o

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 20:38 schreef Loran het volgende:

[..]

als je de front side bus (fsb) van 133 naar 100 zet gaat ook je geheugen lager en hier kan het probleem dus ook aan liggen zoals eerder al is gezecht :o
nee het is alleen bij 3d applicaties.. ( niet bij zware applicaties ) ik heb no probs met geheugen, maar om de een of de andere reden flipt mn geforce 2 als ik die fsb op 133

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 20 mei 2002 20:00 schreef Chillen het volgende:
Hier doel ik helemaal niet op.. Als je de processor op 133Mhz laat draaien, dan draait het geheugen óók op 133MHz. Als je de geheugentimings in de BIOS te agressief instelt, dan wil het wel eens problemen geven. Stel de timings wat minder agressief in, zoals 333-688 enzo :)

Maar zoals eerder genoemd, het kan inderdaad ook aan een brakke voeding liggen, maar ik zou de timings toch nog eens nagaan voor ik 50 euro aan een nieuwe (kwaliteits)voeding uitgeef :)

Verwijderd

Topicstarter
waar doe je dat dan? ik zie alleen iets van modified by: spd of user en dan wat cijfers eronder staan 6 en 2 en5
wat moet ik daarbij invullen dan?
Pagina: 1